Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Science Teachers' Views on the Applicability of the Cooperative Learning Method

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 22, 21.07.2022

Öz

21st century individuals are expected to exhibit critical skills such as research, questioning, curiosity as well as teamwork and cooperative learning. It is important for teachers to adapt these critical skills to the educational environment. In the study, it was aimed to determine the views of science teachers about the applicability of the cooperative learning method. The method of the research was arranged according to the case study. The study group consists of 22 science teachers working in a province located in the Central Anatolia region. The study group was determined by the easily accessible case sampling method. A semi-structured interview form consisting of four questions was used to collect demographic information, three questions to determine teachers' training on the method, and six questions as a data collection tool. The data collected during the interviews were evaluated with descriptive analysis and content analysis. According to the results of the research, science teachers; (i) the cooperative learning method will can applied at all grade levels and in all subjects, (ii) the cooperative learning method is occasionally included in the lessons, but a significant part of the teachers can not use the method adequately due to reasons arising from the students, the method, the school and their environment, the teachers themselves and the curriculum, (iii) before starting to apply the method, it was determided that the theachers express an opinion explaining the rules and instructions to the students, parents and administrators would prevent them from encountering problems during the application.

Kaynakça

  • Abramczyk, A., & Jurkowski, S. (2020). Cooperative learning as an evidence-based teaching strategy: What teachers know, believe, and how they use it. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 46(3), 296-308.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2008). Aktif öğrenme. Biliş Yayınevi.
  • Akar, M. S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modelin sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Kars il örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akkuş, A. (2013). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Muş il örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksoy, Ş. B. (2017). 7. sınıf fen ve teknoloji dersi “insan ve çevre” ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alyar, M. (2014). Maddenin tanecikli yapısının anlaşılması üzerine işbirlikli öğrenme yöntemlerinin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arreguin-Anderson, M. G., & Esquierdo, J. J. (2011). Overcoming difficulties, Science and Children, 48(7), 68-71.
  • Arslan, A., & Zengin, R. (2016). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları Dersine Yönelik Öğrencilerin Tutumlarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 37-49.
  • Avcı, E. K. & Kayabaşı, Z. E. K. (2018). Sınıf öğretmenlerinin derslerinde kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin görüşleri: Bir olgu bilim araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34(4), 926-942.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Bahadır, E. (2011). İlköğretim 8. sınıf “maddenin halleri ve ısı ünitesi”nin öğretiminde işbirlikli öğrenme temelli bilimsel mektupların kullanılmasının öğrencilerin tutum, başarı ve bilimsel-okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bardak, Ş. & Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 567-605.
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K., Doğan, A., Akar, M.S. & Dikel, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli uygulama düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 127-144.
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K. & Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Pegem Akademi.
  • Baytiyeh, H. (2019). Why school resilience should be critical for the post-earthquakere covery of communities in divided societies. Education and Urban Society, 51(5), 693-711.
  • Bilgin, İ., Aktaş, İ., & Çetin, A. (2014). İşbirlikli öğrenme teknikleri hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 334-367.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz Ş. & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cheng, G., & Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches. Publications.
  • Çelikkaya, T. & Kuş, Z. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandığı yöntem ve teknikler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII (2), 741-758.
  • Çetin, A. (2010). Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencelerin başarı tutum ve zihinsel yapılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dikel, S., Okumuş, S. & Doymuş, K. (2013). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgi ve uygulama düzeyleri: Erzurum örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 385-406.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı yayıncılık.
  • Fırat, M. (2014). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretiminde iki farklı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve epistemolojik tutumları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gambari, A. I., Yusuf, M. O. & Thomas, D. A. (2015). Effects of computer-assisted STAD, LTM and ICI cooperative learning strategies on Nigerian secondary school students' achievement, gender and motivation in physics. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 3(4), 11-26.
  • Genç, M. & Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 9(1), 375-396.
  • Gillies, R. M. & Boyle, M. (2010). Teachers' reflections on cooperative learning: Issues of implementation. Teaching and Teacher Education, 26(4), 933-940.
  • Gök, T. (2006). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı, başarı güdüsü ve tutumu üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gümüş, O. & Buluç, B. (2007). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Türkçe Dersinde Akademik Başarıya Etkisi ve Öğrencilerin Derse İlgisi. Educational Administration: Theory and Practice 49, 7-30.
  • Huber, A. A. (1999). Bedingungen Effektiven Lernens in Kleingruppen Unter Besonderer Berücksichtigung der Rolle von Lernskripten. Landau Schwangau.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1984). Cooperative small-group learning [Abstract]. Curriculum Report, 14 (1), 7 pp. (ED249625)
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (2005). Learning groups. The handbook of group research and practice, 441-461.
  • Johnson, R., Johnson, D. & Holubec, E. (1998). Advanced Cooperative Learning (7th ed.). Interaction
  • Johnson, R.T., Johnson, D. W., & Holubec, E. J. (1994). New circles of learning: cooperation in the classroom and school. Association for Supervision & Curriclum Development (ASCD).
  • Kırbaş, A. (2010). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerini geliştirmesine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koç, Y. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Ağrı il örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kuusisaari, H. (2013). Teachers’ collaborative learning – development of teaching in group discussions. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 19(1), 50- 62.
  • Lee, S. A. (2020). Coronavirus anxiety scale: A brief mental health screener for COVID-19 related anxiety. Death Studies, 44(7), 1-9.
  • Loh, R. C. & Ang, C. (2020). Unravelling cooperative learning in higher education: A review of research. Research in Social Sciences and Technology, 5(2), 22-39.
  • Memduhoğlu, H. B., Çiftçi, S. & Özok, H. İ. (2014). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki önemine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 1-14.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Orprayoon, S. (2014). Effects of cooperative learning on learning achievement and group working behavior of Junior Students in Modern French Literature course. Journal of Effective Teaching, 14(1), 80-98.
  • Orunlu, E. E. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi karışıklar konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkıdık, K. (2010). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Publications.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. & Özçınar, Z. (2016). Öğretmen adaylarının gözlemine göre öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma sıklıkları. http://world-education-center.org/index.php/cjes/article/viewFile/13/10
  • Sharan, S., & Sharan, Y. (1992). Expanding cooperative learning through group investigation. Teachers College Press.
  • Slavin, R. E. (2013). Educational psychology theory and practice (G. Yüksel, Çev.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Strohl, M., & Schneck, S. (1991). Colonial america: Cooperative learning activities. Scholastic Professional Books.
  • Taşdemir, A. & Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 124-148.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, A. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayınları.
  • Tortumluoğlu, Y. (2014). İşbirlikli öğrenme modelinin fen ve teknoloji dersinde öğrenci başarısına etkisi: Ardahan ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ütkür, N. (2016). Öğretmenlerin kullandıkları yöntem ve teknik farklılıkları: Hayat bilgisi dersi örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(II), 1631-1651.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2014). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F. (2017). İşbirlikli öğrenme jigsaw yöntemi ile yapılan laboratuvar etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, F. & Karaçöp, A. (2018). İşbirlikli öğrenme jigsaw tekniği ile yapılan laboratuar etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki başarılarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1-20.
  • Yiğit, N. & Akdeniz, A. R. (2003). Fizik eğitiminde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımlarına etkisi: Elektrik devreleri örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • Yönez, S. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenmenin ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 22, 21.07.2022

Öz

21.yy bireylerinden araştırma, sorgulama, merak duyguları ile birlikte takım çalışması ve işbirlikli öğrenme gibi kritik becerileri sergilemesi beklenmektedir. Öğretmenlerin de bu kritik becerileri eğitim ortamına uyarlaması önem arz etmektedir. Bu bağlamda, araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanabilirliği hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Var olan bir durumun meydana gelişine, neden ve niçin sorularına bilimsel ve derinlemesine cevaplar aramak için kullanılan durum çalışması araştırmanın yöntemini oluşturmaktadır. Çalışma grubunu, İç Anadolu bölgesinde yer alan bir ilde görev yapan 22 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile belirlenmiştir. Demografik bilgilerin toplanması için dört, öğretmenlerin yöntem hakkındaki görüşlerini tespit edebilmek için altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerde toplanan veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre fen bilimleri öğretmenleri; (i) işbirlikli öğrenme yönteminin bütün sınıf düzeylerinde ve bütün konularda uygulanabileceği, (ii) derslerde işbirlikli öğrenme yöntemine bazen yer verildiği fakat öğretmenlerin önemli bir kısmının öğrencilerden, yöntemden, okul ve çevresinden, öğretmenlerin kendilerinden ve müfredattan kaynaklanan nedenlerden dolayı yöntemi yeteri kadar kullanamadığı, (iii) yöntemi uygulamaya başlamadan önce kuralların ve yönergelerin öğrencilere, velilere ve idarecilere anlatılmasının uygulama süresince sorunlarla karşılaşılmasını engelleyeceği yönünde görüş belirttikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abramczyk, A., & Jurkowski, S. (2020). Cooperative learning as an evidence-based teaching strategy: What teachers know, believe, and how they use it. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 46(3), 296-308.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2008). Aktif öğrenme. Biliş Yayınevi.
  • Akar, M. S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modelin sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Kars il örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akkuş, A. (2013). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Muş il örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksoy, Ş. B. (2017). 7. sınıf fen ve teknoloji dersi “insan ve çevre” ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alyar, M. (2014). Maddenin tanecikli yapısının anlaşılması üzerine işbirlikli öğrenme yöntemlerinin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arreguin-Anderson, M. G., & Esquierdo, J. J. (2011). Overcoming difficulties, Science and Children, 48(7), 68-71.
  • Arslan, A., & Zengin, R. (2016). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları Dersine Yönelik Öğrencilerin Tutumlarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 37-49.
  • Avcı, E. K. & Kayabaşı, Z. E. K. (2018). Sınıf öğretmenlerinin derslerinde kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin görüşleri: Bir olgu bilim araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34(4), 926-942.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Bahadır, E. (2011). İlköğretim 8. sınıf “maddenin halleri ve ısı ünitesi”nin öğretiminde işbirlikli öğrenme temelli bilimsel mektupların kullanılmasının öğrencilerin tutum, başarı ve bilimsel-okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bardak, Ş. & Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 567-605.
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K., Doğan, A., Akar, M.S. & Dikel, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli uygulama düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 127-144.
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K. & Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Pegem Akademi.
  • Baytiyeh, H. (2019). Why school resilience should be critical for the post-earthquakere covery of communities in divided societies. Education and Urban Society, 51(5), 693-711.
  • Bilgin, İ., Aktaş, İ., & Çetin, A. (2014). İşbirlikli öğrenme teknikleri hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 334-367.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz Ş. & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cheng, G., & Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches. Publications.
  • Çelikkaya, T. & Kuş, Z. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandığı yöntem ve teknikler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII (2), 741-758.
  • Çetin, A. (2010). Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencelerin başarı tutum ve zihinsel yapılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dikel, S., Okumuş, S. & Doymuş, K. (2013). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgi ve uygulama düzeyleri: Erzurum örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 385-406.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı yayıncılık.
  • Fırat, M. (2014). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretiminde iki farklı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve epistemolojik tutumları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gambari, A. I., Yusuf, M. O. & Thomas, D. A. (2015). Effects of computer-assisted STAD, LTM and ICI cooperative learning strategies on Nigerian secondary school students' achievement, gender and motivation in physics. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 3(4), 11-26.
  • Genç, M. & Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 9(1), 375-396.
  • Gillies, R. M. & Boyle, M. (2010). Teachers' reflections on cooperative learning: Issues of implementation. Teaching and Teacher Education, 26(4), 933-940.
  • Gök, T. (2006). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı, başarı güdüsü ve tutumu üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gümüş, O. & Buluç, B. (2007). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Türkçe Dersinde Akademik Başarıya Etkisi ve Öğrencilerin Derse İlgisi. Educational Administration: Theory and Practice 49, 7-30.
  • Huber, A. A. (1999). Bedingungen Effektiven Lernens in Kleingruppen Unter Besonderer Berücksichtigung der Rolle von Lernskripten. Landau Schwangau.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1984). Cooperative small-group learning [Abstract]. Curriculum Report, 14 (1), 7 pp. (ED249625)
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (2005). Learning groups. The handbook of group research and practice, 441-461.
  • Johnson, R., Johnson, D. & Holubec, E. (1998). Advanced Cooperative Learning (7th ed.). Interaction
  • Johnson, R.T., Johnson, D. W., & Holubec, E. J. (1994). New circles of learning: cooperation in the classroom and school. Association for Supervision & Curriclum Development (ASCD).
  • Kırbaş, A. (2010). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerini geliştirmesine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koç, Y. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Ağrı il örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kuusisaari, H. (2013). Teachers’ collaborative learning – development of teaching in group discussions. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 19(1), 50- 62.
  • Lee, S. A. (2020). Coronavirus anxiety scale: A brief mental health screener for COVID-19 related anxiety. Death Studies, 44(7), 1-9.
  • Loh, R. C. & Ang, C. (2020). Unravelling cooperative learning in higher education: A review of research. Research in Social Sciences and Technology, 5(2), 22-39.
  • Memduhoğlu, H. B., Çiftçi, S. & Özok, H. İ. (2014). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki önemine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 1-14.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Orprayoon, S. (2014). Effects of cooperative learning on learning achievement and group working behavior of Junior Students in Modern French Literature course. Journal of Effective Teaching, 14(1), 80-98.
  • Orunlu, E. E. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi karışıklar konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkıdık, K. (2010). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Publications.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. & Özçınar, Z. (2016). Öğretmen adaylarının gözlemine göre öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma sıklıkları. http://world-education-center.org/index.php/cjes/article/viewFile/13/10
  • Sharan, S., & Sharan, Y. (1992). Expanding cooperative learning through group investigation. Teachers College Press.
  • Slavin, R. E. (2013). Educational psychology theory and practice (G. Yüksel, Çev.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Strohl, M., & Schneck, S. (1991). Colonial america: Cooperative learning activities. Scholastic Professional Books.
  • Taşdemir, A. & Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 124-148.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, A. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayınları.
  • Tortumluoğlu, Y. (2014). İşbirlikli öğrenme modelinin fen ve teknoloji dersinde öğrenci başarısına etkisi: Ardahan ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ütkür, N. (2016). Öğretmenlerin kullandıkları yöntem ve teknik farklılıkları: Hayat bilgisi dersi örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(II), 1631-1651.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2014). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F. (2017). İşbirlikli öğrenme jigsaw yöntemi ile yapılan laboratuvar etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, F. & Karaçöp, A. (2018). İşbirlikli öğrenme jigsaw tekniği ile yapılan laboratuar etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki başarılarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1-20.
  • Yiğit, N. & Akdeniz, A. R. (2003). Fizik eğitiminde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımlarına etkisi: Elektrik devreleri örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • Yönez, S. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenmenin ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Murat Sadikoglu 0000-0002-6701-6838

Tamer Demirel 0000-0003-3062-5813

Gamze Hastürk 0000-0002-8495-560X

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sadikoglu, M., Demirel, T., & Hastürk, G. (t.y.). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri. International Journal of Active Learning, 7(1), 1-22.
----------