Determining the trends of articles and theses written about punctuation marks is important in terms of revealing the general characteristics and problems of academic studies in the field and making suggestions for new studies. The aim of this study is to determine the trends of articles and theses published on punctuation. Within the scope of the research, a total of 70 studies, 37 articles and 33 theses, were analyzed. In this research, which was designed as a qualitative case study, the data were obtained through document analysis and analyzed by content analysis and descriptive analysis. According to the results of the research, it was seen that the articles written on punctuation were mostly two-authored, many studies were conducted to determine the level of students on punctuation, qualitative studies were the most prominent, survey model was preferred more, data collection techniques and data analysis methods used in the studies differed from each other. In most of the studies, it was noteworthy that the elements such as model, design and sample selection, which should be specified in the method section, were not specified. In most of the studies within the scope of the research, it was stated that the students' level of knowing and using punctuation marks was insufficient. It is thought that the research will contribute to the studies to be conducted on punctuation.
Noktalama işaretleri ile ilgili yazılan tezlerin ve makalelerin eğilimlerinin belirlenmesi; alanda bulunan akademik çalışmaların genel özelliklerini, sorunlarını ortaya koymak ve yeni yapılacak çalışmalar için öneriler getirmek bakımından önemlidir. Bu araştırmanın amacı noktalama işaretleri ile ilgili yayımlanan makale ve tezlerinin eğilimlerini belirlemektir. Araştırma kapsamında 37 makale ve 33 tez olmak üzere toplam 70 çalışma incelenmiştir. Nitel durum çalışması olarak desenlenmiş olan bu araştırmada veriler doküman incelemesiyle elde edilmiş içerik analizi ve betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre noktalama ile ilgili yazılan makalelerin çoğunlukla iki yazarlı olduğu, birçok çalışmanın noktalama konusunda öğrencilerin düzeyini belirlemek amacıyla yapıldığı, en çok nitel çalışmaların ön plana çıktığı, tarama modelinin daha çok tercih edildiği, çalışmalarda kullanılan veri toplama tekniklerinin ve veri çözümleme yöntemlerinin birbirinden farklılık gösterdiği görülmüştür. Çalışmaların çoğunda yöntem kısmında belirtilmesi gereken model, desen ve örneklem seçimi gibi unsurların belirtilmemesi dikkat çekmiştir. Araştırmanın kapsamında ele alınan çalışmaların çoğunda öğrencilerin noktalama işaretlerini bilme ve kullanma düzeylerinin yetersiz olduğu belirtilmiştir. Araştırmanın noktalama ile ilgili yapılacak olan çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |