Bu çalışmada, ortaokul
öğrencilerinin fen
bilimleri dersi
sınıf etkinliklerine ilişkin algıları ile fen öğrenmeye yönelik motivasyonları
arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada
korelasyonel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Çalışma grubunu belirlenmesi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi
ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde,
Marmara bölgesinin 2 farklı ilinden 2 okulda toplam 409 ortaokul öğrencisi ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 6., 7. ve 8.sınıf ortaokul öğrencileri
katılmıştır. Veriler, Fen Bilimleri Dersi Sınıf Etkinliklerim Ölçeği ve Fen
Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışma verileri;
betimsel istatistik, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans (ANOVA) ve
korelasyon analizi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında
öğrencilerin fen bilimleri etkinliklerine yönelik algı puanlarının ve fen
öğrenmeye yönelik genel motivasyon puanlarının orta düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Kız öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik
motivasyonlarının erkek öğrencilerden ve 6. sınıf öğrencilerinin fen
öğrenmeye yönelik motivasyonlarının 7. sınıf öğrencilerinden yüksek olduğu
tespit edilmiştir. Araştırmada, cinsiyetin öğrencilerin fen
bilimleri dersi sınıf
etkinliklerine yönelik algılarına istatistiksel olarak anlamlı
etkisinin olmadığı belirlenmiştir. 7. sınıf öğrencilerinin etkinlik yapılan
konudan zevk alma
puanlarının 8. sınıf öğrencilerinin puanlarından istatiksel
olarak anlamlı şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin
fen bilimleri dersi sınıf etkinliklerine ilgi duyma, etkinliklerden zevk alma,
etkinlik sırasında sınırları zorlama puanları ile fen öğrenmeye yönelik genel
ve araştırma yapmaya yönelik motivasyon düzeyi puanları arasında pozitif
yönde istatistiksel
olarak anlamlı bir ilişkinin varlığı belirlenmiştir.
Fen bilimleri dersi sınıf etkinlikleri Fen öğrenme algı motivasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030