As a result of globalization, the mobility of people between countries has increased as a result of migration movements due to economic, social, political or environmental reasons, and this situation has turned education from a social policy tool into an important element of economic policy day by day. Due to its geopolitical position, The Republic of Türkiye hosts a large number of foreign nationals as a result of its open door policy due to humanitarian situations such as social-political crises and civil wars. As a result of the increasing number of foreign nationals in our country for different reasons and with different statuses (asylum seekers, refugees, etc.), an important need for Turkish language teaching has emerged, and in this direction, PİKTES project within the Ministry of National Education, language teaching application and research centers (TOMER, DILMER, etc.) have been established in almost all universities at higher education level. In particular, language teaching centers such as TOMER, DILMER, etc. have been an important step in providing foreign students with the Turkish language proficiency certificate required for them to start their education life at universities in Türkiye, as well as facilitating their social adaptation and learning about the local culture, thus ensuring their access to educational services and their adaptation to the system. However, literature studies show that foreign students studying in Turkish universities face adaptation problems in terms of not being able to get to know Turkish culture sufficiently, psychological problems, and struggling with many difficulties in their daily life and educational life. In order to prevent these adaptation problems, institutions should provide orientation trainings to their international students face-to-face or online, including information about the necessary procedures in Türkiye, information about Turkish culture, academic and social processes.
teaching Turkish to foreigners social cohesion online orientation disadvantaged groups
Küreselleşmenin bir sonucu olarak ekonomik, sosyal, politik veya çevresel nedenlerden kaynaklı göç hareketleri sonucu ülkeler arası insan hareketliliği artmış bu durum, eğitimi bir sosyal politika aracı olmaktan çıkarak gün geçtikçe ekonomik politikanın önemli bir unsuru haline getirmiştir. Türkiye Cumhuriyeti jeopolitik konumu gereği çevresinde yaşanan sosyal-politik krizler ve iç savaşlar gibi insani durumlar nedeniyle açık kapı politikasının bir sonucu olarak çok sayıda yabancı uyruklu insana ev sahipliği yapmaktadır. Farklı sebeplerle ve farklı statülerle (sığınmacı, mülteci vb.) ülkemizde bulunan yabancı uyruklu bireylerin sayısının her geçen gün artması sonucu Türkçe öğretimi alanına yönelik önemli bir ihtiyaç ortaya çıkmış bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde PİKTES projesi, yüksek öğretim seviyesinde hemen hemen tüm üniversitelerde dil öğretimi uygulama ve araştırma merkezleri (TÖMER, DİLMER vb.) kurulmuştur. Özellikle TÖMER, DİLMER vb. dil öğretim merkezleri yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’deki üniversitelerde eğitim hayatlarına başlayabilmeleri için gerekli olan Türkçe dil yeterlilik belgesini sağlamakla birlikte bu öğrencilerin sosyal uyumlarını ve yerli kültürü öğrenebilmelerini kolaylaştırarak bireylerin eğitim hizmetlerine erişimini ve sisteme uyumlarını sağlayabilmek adına önemli bir adım olmuştur. Fakat yapılan alan yazın araştırmaları Türk üniversitelerinde eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin Türk kültürünü yeterince tanıyamaması, psikolojik sorunlar, gündelik yaşam ve eğitim hayatlarına yönelik birçok güçlükle mücadele etmede uyum sorunlarıyla karşılaştıklarını göstermektedir. Bu uyum sorunlarının önüne geçebilmek için kurumların uluslararası öğrencilerine yüz yüze ya da çevrim içi şekilde Türkiye’ye dair gerekli prosedürleri, Türk kültürüne dair bilgileri, akademik ve sosyal süreçler hakkında bilgiler içeren oryantasyon eğitimleri sağlaması olumlu etkiler sağlayacaktır.
yabancılara Türkçe öğretimi sosyal uyum çevrimiçi oryantasyon dezavantajlı gruplar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: