İçinde bulunduğumuz dijital çağda, teknolojide yaşanan baş döndürücü
gelişmeler her alanda olduğu gibi eğitim sistemlerini de etkilemiştir. Bu anlamda gerçekleşen eğitim reformlarının
başında FeTeMM eğitimi gelmektedir. Birçok gelişmiş ülke, eğitim sistemlerinde
bu yaklaşıma yönelik değişimler gerçekleştirmiştir. Ülkemizde de eğitim
politikası anlamında çalışmalar başlamış, 2017 Fen Bilimleri Öğretim Programında
Fen ve Mühendislik Uygulamaları adı altında yer alması planlanmıştır. Bu
kapsamda çalışmanın amacı, Fen ve Mühendislik Uygulamaları hakkında fen bilgisi
öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu Ankara’da
farklı okullarda görev yapan 20 fen bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır. Nitel
araştırma olarak dizayn edilen bu çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış görüş
formu ile toplanmış, verilerin analizinde ise içerik analizinden
yararlanılmıştır. Öğretmenler, fen ve mühendislik uygulamalarının problem
çözebilen, yaratıcı ve üretken bireylerin yetiştirilmesinde etkili olacağı, disiplinlerarası
yaklaşımın önemli kazanımlar sağlayacağı yönünde olumlu görüşlere sahiptirler. Ancak
bu alanda kendilerini yetersiz görmekte ve eğitime ihtiyaç duymaktadırlar.
Fen eğitimi FeTeMM eğitimi öğretmen görüşleri fen ve mühendislik uygulamalar
In the digital age, dizzying developments in technology have affected education systems as in every field. In this sense, the most important reform of education is STEM education. Many developed countries have made changes to this approach in education systems. Studies in the sense of education policy have been started in Turkey and it is planned to take place under the name of Science and Engineering Practices in 2017 Science Education Curriculum. In this context, the aim of this study is to determine the views of science teachers about Science and Engineering Applications. The study group consisted of 20 science teachers working in different schools in Ankara. In the study, which was designed as qualitative research, data were collected by semi-structured opinion form and content analysis was used in data analysis. Teachers have positive opinions that science and engineering applications will be effective in problem solving, creative and productive individuals, and interdisciplinary approach will provide significant gains. However, they consider themselves insufficient in this area and need training.
Science education STEM education teacher’s opinions science and engineering applications
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.