Bu araştırmayla, ilkokul öğrencilerinin yazma hızları ve hatalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokullarda 1-4. Sınıfa devam eden 65 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada nitel bir doküman incelemesi çalışması yapılmıştır ve araştırma verileri “Yazma Hataları Gözlem Formu“ adlı form aracılığıyla nitel araştırma verileri kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda İlkokul öğrencilerinin yazma hızlarının cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi, okul öncesi eğitim alma durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Öğrencilerin yaş ve sınıf seviyesi arttıkça yazdıkları ortalama harf sayısının da arttığı görülüştür. Aynı şekilde okul öncesi eğitim alan öğrencilerinde yazma hızlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yazma becerileri incelendiğinde, kalem tutma, satır çizgisine yazma, harf atlama/ekleme, harfleri karıştırma, kelimeler ve harfler arasında uygun boşluk bırakma, noktalama işaretlerini kullanma gibi bir yazma hataları yaptıkları tespit edilmiştir. Yazma hatalarının oranı yaş, cinsiyet, sınıf seviyesi, okul öncesi eğitim alma durumu, anne babanın eğitim düzeyi ve çalışma durumuna göre farklılık göstermektedir. Öğrencilerin yazma esnasında oturma biçimi, satır çizgisinde yazma, yazma hızı, yazı büyüklüğü ve noktalama işaretleri kullanma değişkenlerinin yaşa göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. Araştırma sonucunda tespit edilen yazma hatalarının düzeltmek amacıyla, çok yönlü yazma çalışmalarının yapılması önerilmektedir. Öğrencilere her gün yazma çalışması yaptırılması ve bu çalışmaların kontrol edilmesi, derslerde Türkçe sözlük ve Yazım Kılavuzu kullanımına önem verilmesi gerektiği belirtilmektedir. Yapılan araştırmanın alanda yapılacak araştırmalara kaynaklık etmesi beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1 |