Çevrimiçi öğrenme ortamları, öğrencilerin içeriklerle ve forum, viki vb. etkinliklerle ilgili her türlü etkileşimine ilişkin (bakma, silme, ekleme, güncelleme vb.) bilgileri veri tabanlarında kayıt etmektedir. Bu veriler, öğrenme süreçlerinin daha iyi anlaşılması ve eğitsel problemlerin çözümü konusunda öğrenme analitiği ve eğitsel veri madenciliği araştırmacılarının başvurduğu önemli veri kaynaklarıdır. Çevrimiçi öğrenme ortamlarında video tabanlı öğrenme materyallerinin kullanımının artması ile birlikte bu etkileşimlerin önemli bir bölümü videolar üzerinde gerçekleşmeye başlamıştır. Ancak, mevcut öğrenme yönetim sistemleri video izleme davranışlarının kayıt edilmesine ve analiz edilmesine olanak sağlamamaktadır ya da sınırlı analizler sunmaktadır. Yapılan çalışmalar ise bu verilerin analizi ile öğrencilerin video izleme davranışlarının anlaşılması ve video tabanlı ders materyallerinin geliştirilmesi konusunda önemli bilgilerin elde edilebileceğini göstermektedir. Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından, öğrencilerin video etkileşimlerini kaydetmeye olanak sağlayacak bir video oynatıcı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, geliştirilen video oynatıcının teknik özelliklerine, araç sayesinde elde edilen etkileşim verilerine ve aracın uygulaması sonucu elde edilen verilerin analizine ilişkin bilgilere yer verilmiştir.
Video tabanlı öğrenme öğrenme analitikleri video analitik çevrimiçi öğrenme
Çevrimiçi öğrenme ortamları, öğrencilerin içeriklerle ve forum, viki vb. etkinliklerle ilgili her türlü etkileşimine ilişkin (bakma, silme, ekleme, güncelleme vb.) bilgileri veri tabanlarında kayıt etmektedir. Bu veriler, öğrenme süreçlerinin daha iyi anlaşılması ve eğitsel problemlerin çözümü konusunda öğrenme analitiği ve eğitsel veri madenciliği araştırmacılarının başvurduğu önemli veri kaynaklarıdır. Çevrimiçi öğrenme ortamlarında video tabanlı öğrenme materyallerinin kullanımının artması ile birlikte bu etkileşimlerin önemli bir bölümü videolar üzerinde gerçekleşmeye başlamıştır. Ancak, mevcut öğrenme yönetim sistemleri video izleme davranışlarının kayıt edilmesine ve analiz edilmesine olanak sağlamamaktadır ya da sınırlı analizler sunmaktadır. Yapılan çalışmalar ise bu verilerin analizi ile öğrencilerin video izleme davranışlarının anlaşılması ve video tabanlı ders materyallerinin geliştirilmesi konusunda önemli bilgilerin elde edilebileceğini göstermektedir. Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından, öğrencilerin video etkileşimlerini kaydetmeye olanak sağlayacak bir video oynatıcı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, geliştirilen video oynatıcının teknik özelliklerine, araç sayesinde elde edilen etkileşim verilerine ve aracın uygulaması sonucu elde edilen verilerin analizine ilişkin bilgilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1 |