In this study, the statistical thinking levels of 6th , 7 th and 8 th grade primary school students were analyzed by using a statistical thinking model. A total of 90 students from 6th , 7 th and 8th grades participated in this study. In accordance with the statistical acqusitions of primary school education, open-ended and multiple choice questions were prepared by analyzing the questions in the literature and taking opinions of professionals. Analyzing the responses of students from different grades, the levels of students were searched within the framework of the statistical thinking model. According to the results, the thinking differences between levels were stated by qualitative data. Although the 6th , 7 th and 8th
Statistical Thinking Mathematics Education Middle School Students
Bu çalışmada ilköğretim 6,7 ve 8. sınıf öğrencilerinin istatistiksel düşünme seviyeleri bir istatistiksel düşünme modeli kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden toplam 90 öğrenci katılmıştır. İlköğretim 6, 7 ve 8.sınıf matematik dersindeki istatistik konusu kazanımları doğrultusunda ve literatürdeki sorular incelenerek açık uçlu ve çoktan seçmeli sorular, uzman görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Sorular geliştirildikten sonra matematik eğitimi alanında doktora yapan 5 araştırmacıya ölçütlerle birlikte verilip incelenmesi istenmiştir. İncelemeler sonucunda 32 sorudan 26’sının kullanılmasına karar verilmiştir. Çoktan seçmeli 5 ve açık uçlu 21 sorunun bulunduğu ölçme aracında 5 soru verinin tanımlanması, 5 soru verinin organize edilmesi ve indirgenmesi, 8 soru veri gösterimi ve 8 soru verinin analiz edilmesi ve yorumlanmasını ölçmeye yöneliktir. Farklı sınıflardaki öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplar analiz edilerek, istatistiksel düşünme modeli çerçevesinde öğrencilerin hangi seviyede olduğu araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre seviyeler arasındaki düşünme farklılıkları nitel verilerle ortaya konulmuştur. İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin verinin tanımlanmasında dördüncü seviyede yoğunlaşmasına rağmen, verinin organize edilmesi ve indirgenmesi, veri gösterimi ve verinin analiz edilmesi ve yorumlanmasında birinci seviyede olduğu görülmüştür
İstatistiksel Düşünme Matematik Eğitimi İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1 |