Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, üç farklı üniversitenin okulöncesi öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görmekte olan toplam 183 öğrenciye (166 kız, 17 erkek), MAI (Metacognitive Awareness Inventory – Üstbilişsel Farkındalık Envanteri) uygulanmıştır. Araştırma, 2010 yılı Nisan ayı içinde yürütülmüştür. Uygulama sonunda toplanan veriler analiz edildiğinde, okulöncesi öğretmeni adaylarının orta-üst düzeyde bir üstbilişsel farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. Diğer yandan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık puanlarının sınıf düzeyine göre dördüncü sınıflar lehinde farklılaştığı (F = 4.72, p < .05, f = .23), fakat cinsiyet (t = .60, p > .05) ve mezun oldukları lise türü (F = 1.21, p > .05) bakımından anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür
The purpose of this research is to analyze prospective preschool teachers’ metacognitive
awareness and to find out whether a significant difference exists according to gender, grade, and the types of
high school they have graduated. For this purpose, Metacognitive Awareness Inventory was applied to a total of
183 students -166 female and 17 male- from three different universities. The research was conducted in the
spring semester of 2009-2010 academic year. Results of the study revealed that prospective teachers have a
medium-high level metacognitive awareness. Besides, the results also showed that there is no significant
difference between females and males with respect to their metacognitive awareness. Additionally, a significant
difference is found with respect to prospective teachers’ grade (F = 4.72, p < .05, f = .23), and no significant
difference is found with respect to the types of high school they have graduated (F = 1.21, p > .05).
metacognition metacognitive awareness pre-school education prospective teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |