The aim of this study is to find out the greenhouse effect misconceptions of the elementary school
teacher candidates. The participants of the study were 171 teacher candidates enrolled in the science and classroom
teacher education program in the faculty of education. In the study the misconceptions related to the causes and
consequences of the greenhouse effect and the ways to alleviate the greenhouse effect were investigated. The data of
the study were collected by using “The Greenhouse Effect Issues Questionnaire” developed by the researcher. The
questionnaire consists of 23 statements divided into three sub factors. The results indicated that teacher candidates
had some misconceptions related with causes, consequences of the greenhouse effect and the ways to alleviate the
greenhouse effect.
Bu çalışmanın amacı ilköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği kavram yanılgılarını döndürmek. Araştırma eğitim fakültesi ilköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümler öğrenim gören 171 öğretmen adayı ile yapılmış. Çalışmada sera etkisinin nedenleri, sonuçları ve sera açısından önleme yollarıyla ilgili kavram yanılgıları araştırılmıştır. Araştırmanın anlamı toplanması "Sera Etkisi le lgili Düşünceler Anketi" Anket üç alt boyuttan ve yirmi üç maddeden. Deneme hakkı hem fen bilgisi hem de sınıf öğretmenliği öğretmeni seralarisinin nedenleri, sonuçları ve sera gibi önleme yolları yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |