Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Comparison of the Difficulties of Primary School Teachers and Non Education Majoring Teachers on Early Reading and Writing Instruction

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 71 - 89, 26.06.2008

Öz

This study was intended to compare the difficulties of the teachers both graduated from
Department of Primary School Teaching in Education Faculties and the Non-Education Majoring Teachers
on “Early Reading and Writing Instruction”. The study was implemented with 195 primary school teachers
(106 teachers graduated from Department of Primary School Teaching in Education Faculties, 89 NonEducation
Majoring Teachers) of elementary school teachers in Bursa. The teachers were given a
questionnaire which developed by the author and asked to write their answers. Answer of teacher is
analyzed by using descriptive statistics such as frequencies and percentages. And to find the significance
the differences between groups
2
analysis is used. In conclusion, results have showed that Primary school
teachers both graduated from Department of Primary School Teaching in Education Faculties and the NonEducation
Majoring Teachers have some difficulties on “Early Reading and Writing Instruction”. At the
end of the research some suggestions is offered for solution of this problems

Kaynakça

  • Atasoy A. (2004). “Ö retmen E itiminde Nitelik ve Pedagojik Formasyon”, Bilim ve Aklın Aydınlı ında E itim Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 51: 6-7.
  • Azar A. ve R. Henden (2003).“Alan Dı ından Atanmanın Doyumuna Etkileri: Sınıf Ö retmenli i Örne i”, Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 2: 323–349.
  • Baytekin, Ç. (1992). “Açıkö retim Önlisans Programının lkokul Ö retmenlerince De erlendirilmesi”, Ö retmen Yeti tirmede Koordinasyon. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Cemilo lu, M. (2001). lkö retim Okullarında Türkçe Ö retimi. Bursa: Alfa Kitabevi, Üçüncü Basım, Kasım 2001,
  • Çelenk, S. (1999). lkokuma Yazma Programı ve Ö retimi. Ankara: Artım Yayınları.
  • Çetin, F. (1997). “Ankara li Merkez lçelerindeki lkokullara ve lkö retim Okulları Birinci Kademesine Sınıf Ö retmeni Olarak Atanan Bran Ö retmenlerinin Meslekle lgili Sorunları ve Bu Sorunların Çözümüne Yönelik Beklentileri”. (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirta , A. (1992) “ lkokula Ö retmen Yeti tirme: Biçim ve Yakla ımlar”, Ö retmen Yeti tirmede Koordinasyon. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Dursuno lu, H. (2003) “Cumhuriyet Dönemimde lkö retime Ö retmen Yeti tirmenin Tarihi Geli imi”, Milli E itim 80. Yıl Özel Sayısı, Ankara: Milli E itim Bakanlı ı Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002) “E itim, Ö retim ve Ö retmenlik Mesle i”, Ö retmelik Mesle ine Giri , 2.Basım, Edt: Yüksel Özden, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ero ul, G. (1999). “ lkö retimin I. Kademesinde Sınıf Ö retmenli inden Mezun Olma Ko ulunun Aranmaması”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, E itim Fakültesi, Ankara.
  • Ferah, A. (2001). “Eylem Boyutuyla lkokuma Yazma ve Ezberleme”. Milli E itim Dergisi, Sayı: 149.
  • Göçer, A. (2000). “ lkö retim Ö retmeni Adaylarına lkokuma-Yazma Çalı maları le lgili Pratik Öneriler”, Milli E itim Dergisi, Sayı: 148, 1-11.
  • Kavcar, C., F. O uzkan ve S. Sever (2004). Türkçe ve Sınıf Ö retmenleri çin Türkçe Ö retimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Macaro lu, E., M. Sa ırlı ve A. Gürdal (2001). “Fen Bilimleri (Fizik-Kimya-Biyoloji) Bölüklerinden Mezun Sınıf Ö retmenli i Adaylarının lkö retim Sınıf Ö retmenli i Sertifika Programlarındaki Profilleri”. Pamukkale Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, Sayı: 10. “Sayısal MEB (2003). Veriler”,
  • www.meb.gov.tr, 06.06.2003, (çevirimci)
  • http://personel.meb.gov.tr/sayisal_veriler/2002_ilkata_minimum_sinif_5750.zip, 21.06.2005.
  • MEB (1992). Ö retmen Yeti tirmede Koordinasyon, Ankara.
  • NAEYC. (1998). “Overvew of Learning to Read and Write: Developmentally Appropriate Practices for Young Children”, www.naeyc.org, 25.06.1998, (çevirimci) http://www.naeyc.org/about/positions/pdf/PSREAD98.PDF, 17.02.2004.
  • Ontario Ministry of Education. (2003). “Early Reading Strategy”, The Report of the Expert Panel http://www.edu.gov.on.ca/eng/document/reports/reading/index.html 17.11.2004, (çevirimci) 16.07.2005. Early Reading in Ontario,
  • Oral, B. (2001). “Alan Dı ından Mezun Olup Sınıf Ö retmenli ine Atanan Ö retmenlerin Sınıf Ö retmenli indeki Durumlarının De erlendirilmesi”. Mili E itim Dergisi. Sayı: 148, 37–41
  • Sefero lu, S. (2001). “Sınıf Ö retmenlerinin Kendi Mesleki Geli imleriyle lgili Görü leri, Beklentileri ve Önerileri”. Mili E itim Dergisi. Sayı: 149
  • ahin, O. (1995). “ lkokullarda Sınıf Okutan Bran Ö retmenlerinin Sınıf Ö retmenli i Alan ve
  • Meslek Bilgilerinin Yeterlilik Düzeyi”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, M. (2003). En Son De i iklikleriyle lkö retim Okul Programı, Erzurum:Yakutiye Yayıncılık.
  • Yılar, Ö. (2004). “ lkokuma-Yazma Ö retiminde Ya anan Temel Sorunlar”, Çoluk Çocuk Dergisi, Ankara: KÖK Yayıncılık.
  • Yörüko lu, A. (1985). Çocuk Ruh Sa lı ı. Dokuzuncu Baskı, Ankara: Türkiye Bankası Kültür Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi.

Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 71 - 89, 26.06.2008

Öz

Bu çalışmada, başka alanlardan mezun olup sınıf öğretmenliğine atanan öğretmenlerle, bir eğitim fakültesi "Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı" ndan mezun olup sınıf öğretmenliğine atanan öğretmenlerin, "İlkokuma Yazma Öğretimi" ne yönelik görüşlerin incelenmesi amaçlanmıştır. betimsel Bursa ili sınırları içerisindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri, örneklemini ise, Bursa İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı rastgele yöntemlerle seçilen 22 resmi ilköğretim okulunda görevli toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı 195 derslik hazırlamak ve ankete hazırlanmıştır. öğretmenine uygulanan anketten elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programı başlat, frekans ve yüzdekler düzenlenerek tablolaştırılmış, elde edilen verilerin farkının anlamlılığı "Kay- Kare Testi "ile incelenmiştir. Istatistiksel değerlendirmeler sonunda sınıf öğretmenliğinden mezun öğretmenlerin bu alan bazı güçlükler yaşadıkları ortaya çıkmış, alternatif çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Atasoy A. (2004). “Ö retmen E itiminde Nitelik ve Pedagojik Formasyon”, Bilim ve Aklın Aydınlı ında E itim Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 51: 6-7.
  • Azar A. ve R. Henden (2003).“Alan Dı ından Atanmanın Doyumuna Etkileri: Sınıf Ö retmenli i Örne i”, Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 2: 323–349.
  • Baytekin, Ç. (1992). “Açıkö retim Önlisans Programının lkokul Ö retmenlerince De erlendirilmesi”, Ö retmen Yeti tirmede Koordinasyon. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Cemilo lu, M. (2001). lkö retim Okullarında Türkçe Ö retimi. Bursa: Alfa Kitabevi, Üçüncü Basım, Kasım 2001,
  • Çelenk, S. (1999). lkokuma Yazma Programı ve Ö retimi. Ankara: Artım Yayınları.
  • Çetin, F. (1997). “Ankara li Merkez lçelerindeki lkokullara ve lkö retim Okulları Birinci Kademesine Sınıf Ö retmeni Olarak Atanan Bran Ö retmenlerinin Meslekle lgili Sorunları ve Bu Sorunların Çözümüne Yönelik Beklentileri”. (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirta , A. (1992) “ lkokula Ö retmen Yeti tirme: Biçim ve Yakla ımlar”, Ö retmen Yeti tirmede Koordinasyon. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Dursuno lu, H. (2003) “Cumhuriyet Dönemimde lkö retime Ö retmen Yeti tirmenin Tarihi Geli imi”, Milli E itim 80. Yıl Özel Sayısı, Ankara: Milli E itim Bakanlı ı Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002) “E itim, Ö retim ve Ö retmenlik Mesle i”, Ö retmelik Mesle ine Giri , 2.Basım, Edt: Yüksel Özden, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ero ul, G. (1999). “ lkö retimin I. Kademesinde Sınıf Ö retmenli inden Mezun Olma Ko ulunun Aranmaması”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, E itim Fakültesi, Ankara.
  • Ferah, A. (2001). “Eylem Boyutuyla lkokuma Yazma ve Ezberleme”. Milli E itim Dergisi, Sayı: 149.
  • Göçer, A. (2000). “ lkö retim Ö retmeni Adaylarına lkokuma-Yazma Çalı maları le lgili Pratik Öneriler”, Milli E itim Dergisi, Sayı: 148, 1-11.
  • Kavcar, C., F. O uzkan ve S. Sever (2004). Türkçe ve Sınıf Ö retmenleri çin Türkçe Ö retimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Macaro lu, E., M. Sa ırlı ve A. Gürdal (2001). “Fen Bilimleri (Fizik-Kimya-Biyoloji) Bölüklerinden Mezun Sınıf Ö retmenli i Adaylarının lkö retim Sınıf Ö retmenli i Sertifika Programlarındaki Profilleri”. Pamukkale Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, Sayı: 10. “Sayısal MEB (2003). Veriler”,
  • www.meb.gov.tr, 06.06.2003, (çevirimci)
  • http://personel.meb.gov.tr/sayisal_veriler/2002_ilkata_minimum_sinif_5750.zip, 21.06.2005.
  • MEB (1992). Ö retmen Yeti tirmede Koordinasyon, Ankara.
  • NAEYC. (1998). “Overvew of Learning to Read and Write: Developmentally Appropriate Practices for Young Children”, www.naeyc.org, 25.06.1998, (çevirimci) http://www.naeyc.org/about/positions/pdf/PSREAD98.PDF, 17.02.2004.
  • Ontario Ministry of Education. (2003). “Early Reading Strategy”, The Report of the Expert Panel http://www.edu.gov.on.ca/eng/document/reports/reading/index.html 17.11.2004, (çevirimci) 16.07.2005. Early Reading in Ontario,
  • Oral, B. (2001). “Alan Dı ından Mezun Olup Sınıf Ö retmenli ine Atanan Ö retmenlerin Sınıf Ö retmenli indeki Durumlarının De erlendirilmesi”. Mili E itim Dergisi. Sayı: 148, 37–41
  • Sefero lu, S. (2001). “Sınıf Ö retmenlerinin Kendi Mesleki Geli imleriyle lgili Görü leri, Beklentileri ve Önerileri”. Mili E itim Dergisi. Sayı: 149
  • ahin, O. (1995). “ lkokullarda Sınıf Okutan Bran Ö retmenlerinin Sınıf Ö retmenli i Alan ve
  • Meslek Bilgilerinin Yeterlilik Düzeyi”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, M. (2003). En Son De i iklikleriyle lkö retim Okul Programı, Erzurum:Yakutiye Yayıncılık.
  • Yılar, Ö. (2004). “ lkokuma-Yazma Ö retiminde Ya anan Temel Sorunlar”, Çoluk Çocuk Dergisi, Ankara: KÖK Yayıncılık.
  • Yörüko lu, A. (1985). Çocuk Ruh Sa lı ı. Dokuzuncu Baskı, Ankara: Türkiye Bankası Kültür Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömür Sadioğlu

Aynur Oksal

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sadioğlu, Ö., & Oksal, A. (2008). Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 7(1), 71-89.
AMA Sadioğlu Ö, Oksal A. Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması. İOO. Mart 2008;7(1):71-89.
Chicago Sadioğlu, Ömür, ve Aynur Oksal. “Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 7, sy. 1 (Mart 2008): 71-89.
EndNote Sadioğlu Ö, Oksal A (01 Mart 2008) Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması. İlköğretim Online 7 1 71–89.
IEEE Ö. Sadioğlu ve A. Oksal, “Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması”, İOO, c. 7, sy. 1, ss. 71–89, 2008.
ISNAD Sadioğlu, Ömür - Oksal, Aynur. “Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 7/1 (Mart 2008), 71-89.
JAMA Sadioğlu Ö, Oksal A. Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması. İOO. 2008;7:71–89.
MLA Sadioğlu, Ömür ve Aynur Oksal. “Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 1, 2008, ss. 71-89.
Vancouver Sadioğlu Ö, Oksal A. Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması. İOO. 2008;7(1):71-89.