Bu araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan DKAB öğretmenlerinin, AÖD tekniklerini
kullanma düzeylerini belirlemek, uygulamada karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara
yönelik çözüm önerilerinde bulunmaktır.
Araştırmanın evrenini 2014–2015 eğitim öğretim yılında Sivas il merkezine bağlı ortaokullarda
görev yapan 147 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Evreni oluşturan 147
öğretmenin tümüne ulaşılması hedeflenmiş, ancak 120’sine ulaşılabilmiştir. Buna göre hedef kitleye
ulaşma oranı % 81,63’tür. Ayrıca evren içerisinden rastgele seçilen 10 öğretmenle de görüşme yapılmıştır.
Öğretmenlere uygulanan anketten hem nicel hem de nitel veriler elde edilmiştir. Nicel verilerin
analizinde, yüzde ve frekans kullanılarak tablolar hazırlanmış, tabloların altında ise açıklamalar
yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde performans, proje, gözlem ve kavram haritası tekniklerinin
kullanılma düzeylerinin diğer tekniklere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin cinsiyet,
yaş ve mezun olunan program özelliklerinin AÖD tekniklerini kullanma düzeylerini önemli ölçüde
etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ortaokul Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
This study aims to identify secondary school RCE teachers’ level of using alternative techniques of
measurement and evaluation, to find the encountered problems and to purpose solution suggestions for
those problems.
The study group consists of 147 RCE teachers who worked in secondary schools of Sivas city center
in 2014-2015 academic years. It was aimed to reach 147 teachers, but only 120 teachers could be
reached. So, the percentage of reaching the target group is % 81,63. Moreover, we interviewed with 10
teachers who were chosen randomly from the target group. Both quantitative and qualitative data were
obtained from the questionnaire which was applied to the teachers. While analyzing the quantitative data,
charts were prepared by using percentages and frequency values. At the subsections of charts explanations were
written. While analyzing the qualitative data we used descriptive analysis techniques.
When we evaluated the results of the study, it was seen that of performance works, projects, observation
and concept map techniques were used much more than the rest of the techniques. It was found that teachers’
gender, age and the graduated programs dramatically affected their level of using techniques of measurement
and evaluation.
Religious Culture and Ethic Secondary School Alternative Techniques of Measurement and Evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 45 |