Bu çalışmada, merkezi sınavların öğretmenler üzerindeki öğretimsel ve
duyuşsal etkilerini belirlemek için bir ölçeğin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep ili merkez ilçe kamu ortaokullarında
görev yapan 239 sekizinci sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Ölçekteki
maddelerin faktörler altındaki dağılımını belirlemek amacıyla Açımlayıcı Faktör
Analizi (AFA) yapılmıştır. Yapılan AFA sonucunda, toplam varyansın %48.92’sini
açıklayan, öğretimsel, olumlu ve olumsuz duyuşsal etki ve öğretimsel çıktı olmak üzere, dört
faktörden oluşan bir yapı elde edilmiştir. AFA ile önerilen faktör modeli,
farklı bir örneklem üzerinde doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile test
edilmiştir. DFA sonucu elde edilen uyum indeksleri uygulanmıştır. Model için elde
edilen uyum indekslerine (x2/ sd=2.17; RMSEA=.08; GFI=.75; NNFI=.79,
CFI=.81 ve RMR=.07) göre dört faktörlü yapının yeterli uyuma sahip olduğunu
göstermiştir. Geliştirilen ölçeğin iç tutarlılık güvenirliğine ilişkin Cronbach
Alfa katsayısı alt boyutlar bazında hesaplanmış ve öğretimsel etki alt
boyutunda 0.84, olumlu duyuşsal özellikler 0.82, olumsuz duyuşsal özellikler
0.80, öğretimsel çıktı 0,67 olarak elde edilmiştir. Ölçekteki maddelerin ayırt
ediciliğini belirlemek amacıyla, madde toplam test korelâsyonu hesaplanmıştır.
Madde analizinden elde edilen bulgular, ölçekte yer alan maddelerin
tamamının yeterli ayırt edicilik düzeyinde olduğunu göstermiştir. Yapılan
analizler sonucunda, “Merkezi Sınavların Öğretmenler Üzerindeki Öğretimsel ve
Duyuşsal Etkilerini Belirlemeye Yönelik Öğretmen Ölçeği”nin geçerli ve
güvenilir olduğu kabul edilmiştir
Merkezi sınavlar Öğretmen ölçeği Ölçek geliştirme Güvenirlik
The purpose of
this study is to develop a scale that can be used to examine the instructional
and affective influences of the central examinations on teachers. The study
group includes the 389 eighth grade teachers who work at public secondary
schools in Gaziantep city center. Exploratory Factor Analysis (EFA) was used
to determine the distribution of the items under the factors. In the result of
the EFA, which explains %48.92 the total variance,
instructional influences, morale and motivation, stress and anxiety and
instructional feedback, a structure consisting of four factor was obtained.
The proposed factor model was tested by confirmatory factor analysis on a
different sample. The result of this analysis is that the fit indices obtained
(x2/ df=2.00 RMSEA=.08; GFI=.80;
NNFI=.87, CFI=.89 ve RMR=.06 show that the structure had sufficient compliance. The
Cronbach's alpha coefficient; .84 for instructional influences; .82 for morale
and motivation; .80 for stress and anxiety; .67 for instructional feedback.
The item total test correlation was calculated to determine the scale’s item
distinctiveness. The item total test correlation was calculated to determine
the scale’s item distinctiveness. The findings obtained from item analysis
have shown that all items existing in the scale are distinctive. At the end of
the analysis conducted, it’s been accepted that “Teacher's Scale that Measures
the Instructional and Affective influences of the Central Examinations on the
Teachers” is valid and reliable.
high stake testing teacher scale scale development reliability validity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.