Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Technology Acceptance of Primary and Secondary School Teachers

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 2, 578 - 590, 31.08.2019
https://doi.org/10.17679/inuefd.495886

Öz

Today's teachers
are expected to use information and communication technologies effectively in
teaching and learning process. Teachers need to have some competencies to use
technology effectively in their classrooms but alone is not enough. Teachers'
adoption and technology acceptance has a significant impact on the advantages
of technology in teaching and learning process. When the studies in the
national literature are examined, it can be said that teachers' use of
technology in education is an important subject of research. However, there is
not enough study to determine the acceptances of teachers. The aim of this
study is to determine the technology acceptance of the teachers who work in
primary and secondary schools and their change according to gender, age,
educational status, school type, level of school, seniority and branches.
Research method is survey method and the study group of the research is
consisted of 186 teachers. Technology Acceptance Scale for Teachers was used
in the study and data were collected on-line. 
Nonparametric tests were used in data analysis. According to the
results of the research, the technology acceptance of the teachers is medium.
It was determined that male teachers' technology acceptance was higher than
female teachers and Information Technology teachers have higher technology
acceptances than other branch teachers (science, class teacher, mathematics,
Turkish, social studies, other). In addition, it was determined that teachers'
technology acceptance did not differ according to age, educational status,
school type, level of school and seniority.

Kaynakça

  • Avcu, D. Ü. ve Gökdaş, İ. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin kabul ve kullanım niyetleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 42-59
  • Bakırcı, H. ve Günbatar, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563
  • Bayraktar, R. (2015). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: ölçek geliştirme çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cabı, E. ve Ergün, E. (2016). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik kaygılarına etkisi. Başkent University Journal of Education, 3(1), 37-43.
  • Çakır, R. ve Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, 35-54.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. ve Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291Dağhan, G., Kibar, P.N., Akkoyunlu, B. ve Atanur, G. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanimina yönelik yaklaşımlari ve görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 399-417.
  • Daşdemir, İ., Cengiz, E., Uzoğlu, M. ve Bozdoğan, A. E. (2012). Tablet bilgisayarların fen ve teknoloji derslerinde kullanılmasıyla ilgili fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 495-511.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerinde etkili olan faktörlerle ilgili bir inceleme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017 (29. Bölüm, ss 537-556) TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25-39Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.Goktas, Y., Gedik, N. ve Baydas, O. (2013). Enablers and barriers to the use of ICT in primary schools in Turkey: A comparative study of 2005–2011. Computers & Education, 68, 211-222.
  • ISTE, (2014). ISTE standart teachers. 10.09.2018 tarihinde https://www.iste.org/docs/pdfs/20-14_ISTE_Standards-T_PDF.pdf adresinden alınmıştır.
  • Jeong, H. I. ve Kim, Y. (2017). The acceptance of computer technology by teachers in early childhood education. Interactive Learning Environments, 25(4), 496-512
  • Kaya, B., (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Korucu, A. T. ve Biçer, H. (2017). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Durumları ile Teknoloji Kabul ve Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Öğretim Teknolojileri & Öğretmen Eğitimi Dergisi, 6(3), 111-124.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 1-23
  • Kuşkaya-Mumcu, F. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeye hazır olmaları: Bilgi ve inançtaki değişim. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 31-56
  • Mazman, S., G. (2009) Sosyal ağların benimsenme süreci ve eğitsel bağlamda kullanımı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • McMillan, J. H., ve Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • MEB, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. 15.09.2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden alınmıştır.
  • Orhan, D., Kurt, A. A., Ozan, Ş., Vural, S. S. ve Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 65-79.
  • Ozan, C. ve Taşgın, A. (2017). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 236-253.
  • Öçal, M. F. ve Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH Projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121
  • Özçiftçi, M., ve Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartları özyeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 1-19
  • Pierson, M. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 413-429.
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Tanık-Önal, N. (2017). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı: Fen bilgisi öğretmen adayları görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(1). 1-21.
  • Tatlı, Z. Ve Akbulut, H. İ. (2017). Öğretmen adaylarının alanda teknoloji kullanımına yönelik yeterlilikleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 31-55.
  • Ulucan, H. ve Karabulut, E. O. (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 243-248.
  • Ursavaş, Ö. F., Şahin, S. veMcIlroy, D. (2014a). Öğretmenler için teknoloji kabul ölçeği: Ö-TKÖ. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 885-917.
  • Ursavaş, Ö. F., Şahin, S. ve McIlroy, D. (2014b). Türkiye’deki öğretmen adaylarının BİT kullanımına yönelik davranışsal niyetlerinin belirlenmesinde branşlarının rolü. Eğitim ve Bilim, 39(175), 136-153.
  • Venkatesh, V. ve Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management science, 46(2), 186-204.
  • Yalçınalp, S. ve Cabı, E. (2015). Eğitim teknolojileri kullanımı kaygı ölçeği (ETKKÖ): Ölçek geliştirme çalışması. Ilkogretim Online, 14(3), 1005-1016
  • Yılmaz, M., Üredi, L. ve Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1(1), 105-121.

İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 2, 578 - 590, 31.08.2019
https://doi.org/10.17679/inuefd.495886

Öz

Günümüz öğretmenlerinden öğretme ve öğrenme sürecinde
bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilmeleri
beklenmektedir. Öğretmenlerin sınıflarında teknolojiyi etkili biçimde
kullanabilmeleri için bazı niteliklere sahip olmaları gereklidir. Ancak bu
nitelikler tek başına yeterli değildir. Öğretme ve öğrenme sürecinde
teknolojinin avantajlarından yararlanılmasında öğretmenlerin teknolojiyi
benimsemeleri ve kabullenmeleri önemli etkiye sahiptir. Ulusal literatürde
yapılan çalışmalar incelendiğinde öğretmenlerin eğitimde teknoloji
kullanımının, üzerinde önemle durulan bir araştırma konusu olduğu
söylenebilir. Ancak öğretmenlerin teknoloji kabullerini belirlemeye yönelik
yeterli çalışmanın yapılmadığı görülmektedir. Bu çalışmayla ilkokul ve ortaokullarda
görev yapan öğretmenlerin teknoloji kabullerinin belirlenmesi ve cinsiyet,
yaş, öğrenim durumu, görev yapılan kurum, görev yapılan kademe, öğretmenlik deneyimi
ve branşa göre değişim gösterip göstermediğinin tespit edilmesi
amaçlanmaktadır. Tarama yönteminde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu 186
öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmenler için
Teknoloji Kabul Ölçeği” kullanılmış ve veriler çevrim-içi ortamda
toplanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermediği tespit edildiğinden,
verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucuna göre öğretmenlerin teknoloji kabulü orta düzeydedir. Erkek öğretmenlerin
teknoloji kabullerinin kadın öğretmenlere göre ve bilişim teknolojileri
öğretmenlerinin teknoloji kabullerinin diğer branş öğretmenlerine (fen
bilimleri, sınıf öğretmeni, matematik, Türkçe, sosyal bilgiler, diğer) göre
daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin teknoloji
kabullerinin yaşa, öğrenim durumuna, görev yapılan kuruma, görev yapılan
kademeye ve öğretmenlik deneyimine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Avcu, D. Ü. ve Gökdaş, İ. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin kabul ve kullanım niyetleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 42-59
  • Bakırcı, H. ve Günbatar, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563
  • Bayraktar, R. (2015). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: ölçek geliştirme çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cabı, E. ve Ergün, E. (2016). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik kaygılarına etkisi. Başkent University Journal of Education, 3(1), 37-43.
  • Çakır, R. ve Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, 35-54.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. ve Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291Dağhan, G., Kibar, P.N., Akkoyunlu, B. ve Atanur, G. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanimina yönelik yaklaşımlari ve görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 399-417.
  • Daşdemir, İ., Cengiz, E., Uzoğlu, M. ve Bozdoğan, A. E. (2012). Tablet bilgisayarların fen ve teknoloji derslerinde kullanılmasıyla ilgili fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 495-511.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerinde etkili olan faktörlerle ilgili bir inceleme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017 (29. Bölüm, ss 537-556) TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25-39Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.Goktas, Y., Gedik, N. ve Baydas, O. (2013). Enablers and barriers to the use of ICT in primary schools in Turkey: A comparative study of 2005–2011. Computers & Education, 68, 211-222.
  • ISTE, (2014). ISTE standart teachers. 10.09.2018 tarihinde https://www.iste.org/docs/pdfs/20-14_ISTE_Standards-T_PDF.pdf adresinden alınmıştır.
  • Jeong, H. I. ve Kim, Y. (2017). The acceptance of computer technology by teachers in early childhood education. Interactive Learning Environments, 25(4), 496-512
  • Kaya, B., (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Korucu, A. T. ve Biçer, H. (2017). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Durumları ile Teknoloji Kabul ve Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Öğretim Teknolojileri & Öğretmen Eğitimi Dergisi, 6(3), 111-124.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 1-23
  • Kuşkaya-Mumcu, F. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeye hazır olmaları: Bilgi ve inançtaki değişim. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 31-56
  • Mazman, S., G. (2009) Sosyal ağların benimsenme süreci ve eğitsel bağlamda kullanımı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • McMillan, J. H., ve Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • MEB, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. 15.09.2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden alınmıştır.
  • Orhan, D., Kurt, A. A., Ozan, Ş., Vural, S. S. ve Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 65-79.
  • Ozan, C. ve Taşgın, A. (2017). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 236-253.
  • Öçal, M. F. ve Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH Projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121
  • Özçiftçi, M., ve Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartları özyeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 1-19
  • Pierson, M. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 413-429.
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Tanık-Önal, N. (2017). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı: Fen bilgisi öğretmen adayları görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(1). 1-21.
  • Tatlı, Z. Ve Akbulut, H. İ. (2017). Öğretmen adaylarının alanda teknoloji kullanımına yönelik yeterlilikleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 31-55.
  • Ulucan, H. ve Karabulut, E. O. (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 243-248.
  • Ursavaş, Ö. F., Şahin, S. veMcIlroy, D. (2014a). Öğretmenler için teknoloji kabul ölçeği: Ö-TKÖ. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 885-917.
  • Ursavaş, Ö. F., Şahin, S. ve McIlroy, D. (2014b). Türkiye’deki öğretmen adaylarının BİT kullanımına yönelik davranışsal niyetlerinin belirlenmesinde branşlarının rolü. Eğitim ve Bilim, 39(175), 136-153.
  • Venkatesh, V. ve Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management science, 46(2), 186-204.
  • Yalçınalp, S. ve Cabı, E. (2015). Eğitim teknolojileri kullanımı kaygı ölçeği (ETKKÖ): Ölçek geliştirme çalışması. Ilkogretim Online, 14(3), 1005-1016
  • Yılmaz, M., Üredi, L. ve Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1(1), 105-121.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Sırakaya 0000-0002-7964-4399

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sırakaya, M. (2019). İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 578-590. https://doi.org/10.17679/inuefd.495886
AMA Sırakaya M. İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları. INUEFD. Ağustos 2019;20(2):578-590. doi:10.17679/inuefd.495886
Chicago Sırakaya, Mustafa. “İlkokul Ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, sy. 2 (Ağustos 2019): 578-90. https://doi.org/10.17679/inuefd.495886.
EndNote Sırakaya M (01 Ağustos 2019) İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 2 578–590.
IEEE M. Sırakaya, “İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları”, INUEFD, c. 20, sy. 2, ss. 578–590, 2019, doi: 10.17679/inuefd.495886.
ISNAD Sırakaya, Mustafa. “İlkokul Ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/2 (Ağustos 2019), 578-590. https://doi.org/10.17679/inuefd.495886.
JAMA Sırakaya M. İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları. INUEFD. 2019;20:578–590.
MLA Sırakaya, Mustafa. “İlkokul Ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 2, 2019, ss. 578-90, doi:10.17679/inuefd.495886.
Vancouver Sırakaya M. İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Durumları. INUEFD. 2019;20(2):578-90.

Cited By












Investigation of Prospective Teachers’ Use of Mobile Technologies in Teaching Activities
International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE)
https://doi.org/10.23947/2334-8496-2022-10-2-121-132





Investigation of Computational Thinking in the Context of ICT and Mobile Technologies
International Journal of Computer Science Education in Schools
Didem Alsancak Sirakaya
https://doi.org/10.21585/ijcses.v3i4.73

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.