Bu araştırmada, bugün Türkiye’de İngilizce öğretme ve öğrenme sürecinde yaşanan güçlükleri öğretmenlerin gözünden tespit etmek, nedenlerini belirlemek ve çözüm önerileri sunmak hedeflenmiştir. Bu nitel araştırmanın çalışma grubu, Ankara ili Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinde öğretim veren 52 lise İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunun güvenirliğin hesaplanmasında elde edilen uyuşum yüzdesi .84 olarak hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde MaxQda 12 programından faydalanılmıştır. Görüşme sorularından elde edilen verilerin analizinde; belirlenen kodlar ve temalar üzerinden frekans, yüzde değerleri belirlenmiş, doğrudan alıntılara yer verilerek açıklanmış ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları dört başlık altında gruplanarak incelenmiştir. Lise İngilizce öğretmenleri dersin kaynakları ile ilgili olarak, ders kitaplarının öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik olmadığını, kitaplardaki etkinlerin az olduğunu ve ders kitaplarının 4 dil becerisini kapsamadığını ifade etmişlerdir. Öğretimin niteliğine ilişkin, öğretmeni merkeze alan yöntem ve teknikleri kullanmak zorunda kaldıklarını, sistemin sınav odaklı olmasından dolayı dil bilgisi ağırlıklı öğretim yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerle ilgili olarak; öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ve İngilizce öğretmenlerine yeteri kadar önem vermediklerini, İngilizce dersine ilgisiz ve isteksiz olduklarını, öğrencilerin sadece dersten geçer not almak amacı ile çalıştıklarını, asıl amaçlarının üniversiteye giriş sınavı olmasından dolayı İngilizce öğrenmenin geri planda kaldığını belirtmişlerdir. Öğrenme iklimi ile ilgili olarak ise, İngilizce öğretmenlerinin en sık yaşadığı problemler; kalabalık sınıflar, disiplin problemleri, okullarda dil laboratuvarlarına ve teknolojik donanımlara duyulan ihtiyaç
Sonuç olarak, yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinin kalitesini ve başarıyı artırmak için bu çalışmada ortaya çıkan zorlukların en aza indirilmesi önemlidir ve çalışmada bu zorluklara yönelik öneriler sunulmuştur.
yabancı dil yabancı dil öğrenmeyi zorlaştıran faktörler nitel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.