Değerlendirilmek üzere sunulan makaleler özgün olmalı ve daha önce herhangi bir elektronik veya basılı ortamda sunulmamış veya yayımlanmamış olmalıdır.
Bir makale daha önce bir konferans veya toplantıda sunulmuşsa, yazarlar organizasyonun adı, tarihi ve yeri de dahil olmak üzere etkinlik hakkında ayrıntılı bilgi vermelidir.
INUEFD’ye gönderilen yazılar, önce yayın kurulu tarafından dergi ilkelerine uygunluk açısından bir ön değerlendirmeye tabi tutulur. Dergi kapsamına girmeyen veya bilimsel bir yazı formatına içerik ve şekil şartları açısından uymayan yazılar, hakemlik süreci başlatılmadan geri çevrilir ya da bazı değişiklikler istenebilir. Yayın için teslim edilen makalelerin değerlendirilmesinde akademik tarafsızlık ve bilimsel kalite en önemli ölçütlerdir.
Değerlendirme aşamasında, makaleler benzerlik tarama ve intihal tespit programı aracılığıyla (Ithenticate ve Turnitin) incelenir. Makalelerin benzerlik indeksi değerinin %15’in (alıntılar dahil ve kaynakçalar hariç) altında olması gerekir. Bu değerin üzerindeki makaleler değerlendirmeye alınmadan reddedilir. Yazarların çalışmalarının tam metnine ait benzerlik raporunu yüklemeleri gerekmektedir. Benzerlik raporu şu kurallara uygun olarak hazırlanmalı ve PDF formatında yüklenmelidir: “Alıntıları çıkart: Kapalı; Bibliyografyayı çıkart: Açık; Eşleşmeleri Çıkart: Kapalı, Kaynak hariç tutma eşiği: Kelime sayısı 5.” INUEFD için kabul edilebilir.
Dergide, aşağıda belirtilen yazım kurallarına uygun olarak hazırlanan yazılar hakem değerlendirme sürecine alınabilir:
Makale her biri ayrı bir sayfada başlamak kaydıyla aşağıdaki bölümleri içermelidir:
Öne Çıkanlar:
Tüm başvurular (editöre mektuplar hariç), çalışmanın önemini açık ve anlaşılır bir şekilde özetleyen 3–5 ana noktayı içermelidir.
Ek Materyaller:
REFERANSLAR
Hem metin içi alıntılar hem de referanslar Amerikan Psikoloji Derneği (APA) Yayın El Kitabı, Yedinci Baskı (2020) uyarınca hazırlanmalıdır.
Yayınlara atıfta bulunurken en yeni, en güncel kaynaklar tercih edilmelidir. En güncel kaynaklara atıfta bulunmak, makalenin konuyla ilgili ve güncel olmasını ve alandaki en son gelişmeleri yansıtmasını sağlamaya yardımcı olabilir.
Makalelerindeki referansların doğruluğundan emin olmak yazarların sorumluluğundadır. Tüm kaynaklara uygun şekilde atıfta bulunulmalı ve atıflar doğru şekilde biçimlendirilmelidir.
İntihalden kaçınmak için, makalenizdeki diğer kaynakları metin içi alıntılar yoluyla belirtmeniz gerekir. Her metin içi atıf için ilgili bir referans listesi girişi sağlanmalıdır.
APA metin içi atıf stili, yazarın soyadını ve yayın yılını içerir, örneğin (Field, 2005). Doğrudan bir kaynaktan alıntı yapılıyorsa, sayfa numarası da eklenmelidir, örneğin (Field, 2005, s. 14).
Eğer baskı öncesi bir yayına atıfta bulunuluyorsa, DOI numarası referans listesinde belirtilmelidir.
Farklı yayın türleri için referans stilleri aşağıdaki örneklerde sunulmuştur.
Dergi Makalesi: Edwards, A. A., Steacy, L. M., Siegelman, N., Rigobon, V. M., Kearns, D. M., Rueckl, J. G., & Compton, D. L. (2022). Unpacking the unique relationship between set for variability and word reading development: Examining word- and child-level predictors of performance. Journal of Educational Psychology,114(6),1242–1256. https://doi.org/10.1037/edu0000696
Kitap Bölümü: Zeleke, W. A., Hughes, T. L., & Drozda, N. (2020). Home–school collaboration to promote mindbody health. In C. Maykel & M. A. Bray (Eds.), Promoting mind–body health in schools: Interventions for mental health professionals (pp. 11–26). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000157-002
Tek Yazarlı Kitaplar: Haslwanter, T. (2022). An introduction to statistics with Python. New York, NY: Springer International Publishing.
Yazar Olarak Editör(ler): Rhodewalt, F. (Ed.). (2008). Personality and social behavior. Psychology Press.
Tez Bölümü: Valentin, E. R. (2019, Summer). Narcissism predicted by Snapchat selfie sharing, filter usage, and editing [Master's thesis, California State University Dominguez Hills]. CSU ScholarWorks. https://scholarworks.calstate.edu/concern/theses/3197xm925?locale=en
Websiteleri: Chandler, N. (2020, April 9). What’s the difference between Sasquatch and Bigfoot? howstuffworks.https://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/strange-creatures/sasquatch-bigfootdifference.htm
Epub Baskı Öncesi Makaleler: Muldoon, K., Towse, J., Simms, V., Perra, O., & Menzies, V. (2012). A longitudinal analysis of estimation, counting skills, and mathematical ability across the first school year. Developmental Psychology. Epub ahead of print. doi:10.1037/a0028240.
Yedinci baskıda, artık bir referans listesi girişine en fazla 20 yazar dahil edilmelidir. 20'den fazla yazarı olan kaynaklar için, listelenen 19. yazardan sonra, ek yazarların adları bir üç nokta (...) ve ardından listelenen son yazarın adı ile değiştirilir:
Author, A. A., Author, B. B., Author, C. C., Author, D. D., Author, E. E., Author, F. F., Author, G. G., Author, H. H., Author, I. I., Author, J. J., Author, K. K., Author, L. L., Author, M. M., Author, N. N., Author, O. O., Author, P. P., Author, Q. Q., Author, R. R., Author, S. S., . . . Author, Z. Z.
YAYIN SÜRECİ
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ne gönderilen makaleler, titiz bir değerlendirme ve üretim sürecine tabidir. İlk olarak, tüm başvurular derginin formatlama ve başvuru yönergelerine uygunluk açısından taranır. Uygun bulunan makaleler, alandaki uzmanlar tarafından çift kör hakem değerlendirmesinden geçirilir. Hakem değerlendirmesi tamamlandığında ve makale kabul edildiğinde, dil ve teknik düzenleme aşamalarına geçilir; bu aşamada metnin netliği ve doğruluğu sağlanır. Son aşamada, makale biçimlendirilir, dizgilenir ve derginin ilgili sayısında yayımlanmak üzere hazırlanır.
Makaleler, Türkçe ve İngilizce olarak yayımlanır. Yazarlardan çalışmalarını hakem değerlendirme süreci için Türkçe tam metin olarak göndermeleri beklenir. Yayımlanmak üzere kabul edilen çalışmalar, hem Türkçe hem de İngilizce tam metin olarak dergiye gönderilir. Çalışmaların İngilizce tam metni için "Proofreading Belgesi" (kabul aldıktan sonra) istenmektedir.