Purpose: In this study, academic and commercial augmented reality (AR) applications
developed in mathematics and geometry education were investigated. The
following questions have been sought for this purpose; What are commercial AR
applications developed and used in the field of mathematics and geometry and
the features of these applications? and What are the characteristics of the
applications and the results of the applications which are developed within the
scope of academic studies in the field of mathematics and geometry?
Design & Methodology: This study is a literature review conducted to
Findings: The research showed that the AR applications in application stores were
Conclusion & Suggestions: As a result of the study, it was seen that the AR
Mathematics Education Geometry Education Augmented Reality Use of Technology in Education
Amaç: Bu çalışmada matematik ve geometri eğitiminde geliştirilmiş akademik ve
ticari artırılmış gerçeklik (AG) uygulamaları araştırılmıştır. Bu amaçla; matematik
ve geometri alanında geliştirilen/kullanılan ticari AG uygulamaları ve bu
uygulamaların özellikleri nelerdir? ve matematik ve geometri alanında akademik
çalışmalar kapsamında geliştirilen AG uygulamaları, uygulamaların özellikleri
ve çalışma sonuçları nelerdir? sorularına
cevap aranmıştır.
Yöntem: Bu çalışma, matematik ve geometri eğitimi alanında AG teknolojisi
kullanımını ve buna yönelik geliştirilen uygulamaları ortaya çıkarmak amacıyla
yürütülmüş bir literatür taramasıdır. Çalışmanın örneklemini, uygulama mağazalarında
bulunan 6 adet AG uygulaması ve araştırmaya uygun 12 adet akademik yayın
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında bulunan bu veriler için betimsel analizi
yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmada uygulama mağazalarında bulunan AG uygulamalarının daha çok
geometri üzerine geliştirildiği, işaretçi tabanlı olduğu ve mobil cihazlar
üzerinden görüntülenmesinin sağlandığı görülmüştür. Akademik olarak
geliştirilen AG uygulamalarının daha çok matematik alanına yönelik
geliştirildiği, işaretçi tabanlı uygulamaların fazla olduğu, değişken olarak
uzamsal zekâ gelişimi ve akademik başarının kullanıldığı ve birçok çalışmanın
sonuçlarının olumlu olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında bulunan AG
uygulamalarının etkileşim açısından zayıf olduğu görülmüştür.
Sonuçlar ve Öneriler: Çalışma sonucunda matematik ve geometri eğitiminde
yaygın olarak kullanılan AG uygulamalarının, incelenen çalışmalarda daha çok
uzamsal zekâ gelişimi üzerine geliştirildiği görülmüştür. Çoğunlukla işaretçi
tabanlı uygulamaların ve mobil görüntüleme cihazlarının kullanıldığı uygulamalarda,
etkileşim eksikliği olduğu görülmüştür. Çalışmalarda akademik yayınlarda
kullanılan AG uygulamalarının örneklemde ölçülen değişkenler üzerinde genel
olarak olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Giyilebilir teknolojilerin
gelişimi ve bununla birlikte optik tabanlı akıllı gözlüklerin ortaya çıkması
ile yenilikçi ve etkileşimli uygulamaların ortaya çıkabileceği ve buna yönelik
daha farklı değişkenlerin kullanılabileceği önerilmektedir.
Matematik Eğitimi Geometri Eğitimi Artırılmış Gerçeklik Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.