Bu araştırmanın, sınıf öğretmenlerinin ev ödevine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden, olgubilim deseni olarak tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Görüşme ile elde edilen veriler dört aşamada içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batman il merkezinde farklı ilkokullarda görev yapan 17 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin ev ödevi verme amacı, ev ödevinin öğrenci başarısına etki edip etmediği inancına göre değişmektedir. Ev ödevi ile öğrenci başarısı arasında olumlu bir ilişki olduğunu düşünen sınıf öğretmenleri, öğrenciye ev ödevini tekrar, pekiştirme, dönüt alma ve sonraki derse hazırlık amacıyla vermektedirler. Ev ödevinin öğrenci başarısına etki etmediğini düşünen sınıf öğretmenleri ise ev ödevini, faydalı olmadığı inancıyla öğrenciye vermemektedirler. Sınıf öğretmenleri ev ödevini hazırlarken hazır kaynaklardan yararlanmakta, hazır çalışmaları değiştirerek veya kendileri ev ödevi hazırlayarak vermektedirler. Sınıf öğretmenleri ev ödevini uygularken ev ödevinin verilme sıklığına, miktarına, verilme zamanına ve hatırlatmalara dikkat etmektedir. Sınıf öğretmenleri ev ödevini değerlendirirken ev ödevini sürekli takip etmekte, kontrol aracı kullanmakta ve ortaya çıkan sonuca göre bir takım önlemler almaktadırlar. İlkokulda ev ödevinin öğrenci başarısına etki edip etmediği geniş kapsamlı çalışmalarla araştırılabilir.
İyi çalışmalar
This research was carried out to examine the opinions of classroom teachers on homework. The research was designed as a phenomenological design. In the research interview technique was used. The data were obtained by semi-structured interview. The data obtained through the interview were analyzed in four stages by content analysis. Criterion sampling method was used in the study. The working group of the research is 17 primary school teachers working in different primary schools in Batman city center in 2018-2019 academic year. According to the results of the research, the aim of classroom teachers to assign homework varies according to the belief whether homework affects student success. Primary school teachers who think that there is a positive relationship between homework and student achievement give homework for the purpose of repetition, reinforcement, feedback and preparation for the next lesson. On the other hand, primary school teachers who do not believe that homework does not affect student achievement do not give homework to the student with the belief that it is not useful. Class teachers give their homework by making use of ready-made resources, changing ready-made studies or preparing themselves. Class teachers pay attention to the frequency, amount, time, and reminders of homework. When class teachers evaluate homework, they constantly monitor homework, use control tools and take some precautions according to the outcome. In primary school, it can be investigated through extensive studies whether homework affects student achievement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.