Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 25 - 35, 31.12.2020

Öz

Bu araştırmanın, sınıf öğretmenlerinin ev ödevine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden, olgubilim deseni olarak tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Görüşme ile elde edilen veriler dört aşamada içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batman il merkezinde farklı ilkokullarda görev yapan 17 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin ev ödevi verme amacı, ev ödevinin öğrenci başarısına etki edip etmediği inancına göre değişmektedir. Ev ödevi ile öğrenci başarısı arasında olumlu bir ilişki olduğunu düşünen sınıf öğretmenleri, öğrenciye ev ödevini tekrar, pekiştirme, dönüt alma ve sonraki derse hazırlık amacıyla vermektedirler. Ev ödevinin öğrenci başarısına etki etmediğini düşünen sınıf öğretmenleri ise ev ödevini, faydalı olmadığı inancıyla öğrenciye vermemektedirler. Sınıf öğretmenleri ev ödevini hazırlarken hazır kaynaklardan yararlanmakta, hazır çalışmaları değiştirerek veya kendileri ev ödevi hazırlayarak vermektedirler. Sınıf öğretmenleri ev ödevini uygularken ev ödevinin verilme sıklığına, miktarına, verilme zamanına ve hatırlatmalara dikkat etmektedir. Sınıf öğretmenleri ev ödevini değerlendirirken ev ödevini sürekli takip etmekte, kontrol aracı kullanmakta ve ortaya çıkan sonuca göre bir takım önlemler almaktadırlar. İlkokulda ev ödevinin öğrenci başarısına etki edip etmediği geniş kapsamlı çalışmalarla araştırılabilir.

Teşekkür

İyi çalışmalar

Kaynakça

  • Akbaba, A. ve Tüzemen, M. (2015). İlkokul 1. 2. ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedegojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Studies, 32 (3) 119-138.
  • Arikan, S. (2017). TİMMS 2011 verilerine göre Türkiyedeki ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişki. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(26), 256-275.
  • Babadoğan, C. (2003). Ev ödevi mi ödev evi mi? Aylık Çoluk Çocuk Anne Baba Eğitimci Dergisi, 7, 26-27.
  • Baş, G., Ciğerci, M. F. ve Şentürk, C. (2016, 13-16 Ekim). Ev ödevinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresinde bildiri olarak sunuldu, Rize.
  • Baumgartner, D., Bryan, T., Donahue, M. and Nelson, C. (1993). Thanks for Asking: Parent Comments About Homework, Tests, and Grades, Exceptionality 4(3), 177-185.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., Nye, B. and Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90(1), 70-83.
  • Cooper, H., Robinson, J. C. and Patall, E. A. (2006). Does homework ımprove academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100(5), 529-548.
  • Duban, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri hakkındaki görüşleri. International Journal Of Education Technology and Scientific Researches, 1,55-67.
  • Duru, S. ve Çöğmen, S. (2017). İlkokul ve ortaokul öğrencileri ile velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji ödev sürecine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 58-79.
  • Fraekel, J. R. and Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. (Seventh edition). New York: McGraw-Hill.
  • Gill, B. P. and Schlossman, S. L. (2000). The lost cause of homework reform. American Journal of Education, 109(1), 27–62.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Ilgar, Ş. (2005). Ev ödevinin öğrenci eğitimi açısından önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 119-134.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54-60.
  • Marzano, R. J. and Pickering, D. J. (2007). The case for and against homework. Educational Leadership, 64(6), 74-79.
  • Milbourne, L. A. and Haury, D, I. (1999). Why is homework important? Researchgate, 6(2), 11-12.
  • Muhlenbruck, L., Cooper, H., Nye, B. and Lindsay, J. J.(1999). Homework and achievement: Explaining the different strengths of relation at the elementary and secondary scholl leves. Social Psychology of Education, 3(4), 295-317.
  • Ok, M. (2018). Öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevlerine yükledikleri anlamların incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-149.
  • Özpolat, E. T., Karakoç, B. ve Kara, K. (2017). İlkokulda verilen ev ödevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(8), 1849-1890
  • Rosário P, Núñez JC, Vallejo G, Cunha J, Nunes T, Suárez N, Fuentes S and Moreira T (2015). The effects of teachers’ homework follow-up practices on students’ EFL performance: a randomized-group design. Frontiers In Psychology. 6(1528), 1-11.
  • Volley, S. (2017). Homowork: based on tradition or research? A qualitative study of teachers’ considerations when assigning homework in English. Unpublished Master Thesis. The Arctic University of Norway Institute for Teacher And Pedagogy, Tromso.
  • Vural, R. ve Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örnek olay (vaka) çalışmaları: tanımı, türleri, aşamaları ve raporlaştırılması. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 126-139.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Examining the Views of Classroom Teachers on Homework

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 25 - 35, 31.12.2020

Öz

This research was carried out to examine the opinions of classroom teachers on homework. The research was designed as a phenomenological design. In the research interview technique was used. The data were obtained by semi-structured interview. The data obtained through the interview were analyzed in four stages by content analysis. Criterion sampling method was used in the study. The working group of the research is 17 primary school teachers working in different primary schools in Batman city center in 2018-2019 academic year. According to the results of the research, the aim of classroom teachers to assign homework varies according to the belief whether homework affects student success. Primary school teachers who think that there is a positive relationship between homework and student achievement give homework for the purpose of repetition, reinforcement, feedback and preparation for the next lesson. On the other hand, primary school teachers who do not believe that homework does not affect student achievement do not give homework to the student with the belief that it is not useful. Class teachers give their homework by making use of ready-made resources, changing ready-made studies or preparing themselves. Class teachers pay attention to the frequency, amount, time, and reminders of homework. When class teachers evaluate homework, they constantly monitor homework, use control tools and take some precautions according to the outcome. In primary school, it can be investigated through extensive studies whether homework affects student achievement.

Kaynakça

  • Akbaba, A. ve Tüzemen, M. (2015). İlkokul 1. 2. ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedegojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Studies, 32 (3) 119-138.
  • Arikan, S. (2017). TİMMS 2011 verilerine göre Türkiyedeki ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişki. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(26), 256-275.
  • Babadoğan, C. (2003). Ev ödevi mi ödev evi mi? Aylık Çoluk Çocuk Anne Baba Eğitimci Dergisi, 7, 26-27.
  • Baş, G., Ciğerci, M. F. ve Şentürk, C. (2016, 13-16 Ekim). Ev ödevinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresinde bildiri olarak sunuldu, Rize.
  • Baumgartner, D., Bryan, T., Donahue, M. and Nelson, C. (1993). Thanks for Asking: Parent Comments About Homework, Tests, and Grades, Exceptionality 4(3), 177-185.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., Nye, B. and Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90(1), 70-83.
  • Cooper, H., Robinson, J. C. and Patall, E. A. (2006). Does homework ımprove academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100(5), 529-548.
  • Duban, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri hakkındaki görüşleri. International Journal Of Education Technology and Scientific Researches, 1,55-67.
  • Duru, S. ve Çöğmen, S. (2017). İlkokul ve ortaokul öğrencileri ile velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji ödev sürecine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 58-79.
  • Fraekel, J. R. and Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. (Seventh edition). New York: McGraw-Hill.
  • Gill, B. P. and Schlossman, S. L. (2000). The lost cause of homework reform. American Journal of Education, 109(1), 27–62.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Ilgar, Ş. (2005). Ev ödevinin öğrenci eğitimi açısından önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 119-134.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54-60.
  • Marzano, R. J. and Pickering, D. J. (2007). The case for and against homework. Educational Leadership, 64(6), 74-79.
  • Milbourne, L. A. and Haury, D, I. (1999). Why is homework important? Researchgate, 6(2), 11-12.
  • Muhlenbruck, L., Cooper, H., Nye, B. and Lindsay, J. J.(1999). Homework and achievement: Explaining the different strengths of relation at the elementary and secondary scholl leves. Social Psychology of Education, 3(4), 295-317.
  • Ok, M. (2018). Öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevlerine yükledikleri anlamların incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-149.
  • Özpolat, E. T., Karakoç, B. ve Kara, K. (2017). İlkokulda verilen ev ödevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(8), 1849-1890
  • Rosário P, Núñez JC, Vallejo G, Cunha J, Nunes T, Suárez N, Fuentes S and Moreira T (2015). The effects of teachers’ homework follow-up practices on students’ EFL performance: a randomized-group design. Frontiers In Psychology. 6(1528), 1-11.
  • Volley, S. (2017). Homowork: based on tradition or research? A qualitative study of teachers’ considerations when assigning homework in English. Unpublished Master Thesis. The Arctic University of Norway Institute for Teacher And Pedagogy, Tromso.
  • Vural, R. ve Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örnek olay (vaka) çalışmaları: tanımı, türleri, aşamaları ve raporlaştırılması. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 126-139.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fehmi Demir 0000-0003-4111-0700

Barış Yaman 0000-0002-4531-4965

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, F., & Yaman, B. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. International Primary Education Research Journal, 4(1), 25-35.