Çalışmanın amacı sınıf eğitimi öğretim programında yer alan V. ve VI. yarıyıl dersleri olan matematik öğretimi I ve matematik öğretimi II derslerindeki uygulamalar hakkında öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 akademik yılında matematik öğretimi I ve II derslerini almış olan 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Matematik öğretimi II dersinde, matematik öğretimi I dersinden farklı uygulamalara yer verilmiştir. Çalışmada, veri toplama aracı olarak çalışmanın amacı doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Form, öğretmen adaylarının matematik öğretimi derslerinin önemi, uygulanış şekilleri ve uygulanmalarına ilişkin önerilerini ele alan sorulardan oluşmaktadır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları tarafından matematik öğretimi derslerinin önemi hakkında fikir sahibi olunduğu, matematik öğretimi derslerinde uygulama yapmak istedikleri, matematik öğretimi I ve II derslerinin yürütücülerinin hedef kitleyi tanıyan alan bilgisine sahip uzmanlar olmaları yönünde beklenti içinde oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.
Matematik öğretimi öğretmen yetiştirme sınıf eğitimi sınıf öğretmeni adayı
The aim of the study is to determine the opinions of the pre-service primary teachers about the practice of teaching of mathematics courses I and II which are courses in V and VI semester. For this purpose, phenomenology design was used in qualitative research designs in the study. The study group consists of 20 pre-service primary teachers who have taken teaching of mathematics I and II courses in the 2018-2019 academic year. In the teaching of mathematics II course, different practices from the teaching of mathematics I course were included. In the study, a semi-structured interview form which was prepared in line with the purpose of the study was used as a data collection tool. The form consists of questions addressing pre-service teachers' opinions regarding the importance of the mathematics teaching lessons, the implementation methods of the lessons and their suggestions to practices of the lessons. The collected data were analyzed by content analysis method. According to the findings obtained from the study, it was concluded that the pre-service teachers were aware of the importance of the teaching of mathematics courses, they wanted to practice in teaching of mathematics courses, and they expected the instructors to be experts who knew the target audience. The suggestions have been made according to the results found in the study.
Teaching of Mathematics teacher training primary education pre-service primary school teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.