Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler eğitim hayatları boyunca sahip oldukları bilişsel
özelliklere uygun eğitim-öğretim fırsatlarına ve ortamlarına gereksinim duyarlar. Matematik müfredatının farklılaştırılması da matematiğin, insanlığın var oluşunun ve
gelişiminin tarihsel sürecinde oynadığı ve halen oynamakta olduğu önemli role istinaden üzerinde ciddiyetle durulması gereken bir konudur. Ayrıca matematik eğitimi öğrencilerin bireysel farklılıklarının gözle görülür bir şekilde öne çıktığı süreçlerden bir tanesidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; üstün zekâlı ve yetenekli bireylere potansiyellerini geliştirme fırsatları yaratabilmek adına, farklılaştırılmış̧ matematik öğretiminin önemini tartışmak, bu konuda faydalı olabilecek uygulamalar hakkında alan yazından önemli örnekleri paylaşmak, en iyi uygulamaları hangi bileşenlerin meydana getirdiğini aktarmaktır.
üstün zekâ ve yetenek matematik öğretimi müfredatın farklılaştırılması
Gifted and talented students need
educational opportunities and environments adequate to their cognitive
characteristics during their education. Differentiation of math curriculum is a
vital topic regarding the importance of mathematics as a science which has been
playing an important role during the development and presence of humanity.
Besides, math education is a field in which individual and cognitive
differences ocularly stand out. In this respect the aim of the study is to
discuss the importance of differentiation of math curriculum, to present
significant and useful examples on math differentiation and to explain the
common elements of those examples on behalf of providing educational
opportunities to gifted students with which they can nurture their potential.
Bölüm | Derleme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2 |