Emerging adults and trainers of public
education centres are the ones who might be regarded as ignored in terms of
adult education. The literature review method has been used for this study
which aims at discussing the cognitive and sensual strength of poetry for such
learners. Since it was used for education in ancient times and recent years,
the poetry has been a unique educational material which may be assumed as both
too old and brand new. Recent research has shown that through poetry's
distinctive features, it is possible to improve emotional intelligence and
permanent learning. Therefore, it is recommended that the poetry be utilized
systematically in non-formal educational activities in future.
Yetişkin eğitimi kapsamında ihmal edildikleri
ileri sürülebilecek iki kesim, beliren yetişkinlik dönemindeki gençler ile halk
eğitimi merkezlerinin eğitim personelidir. Şiirin duyuşsal ve duygusal gücünün
bu tür öğrenenler için elverişli olduğunu tartışmayı amaçlayan bu çalışmada,
literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Antik çağlardan günümüze dek eğitimde
kullanılmış olması nedeniyle hem çok eski hem de çok yeni bir öğretim materyali
sayılabilen şiir, karakteristik özellikleriyle eşsiz bir araçtır. Son yıllarda
yapılmış olan araştırmalar göstermektedir ki, şiirin bu özgün nitelikleri
sayesinde, duygusal zekânın geliştirilmesi ve daha kalıcı öğrenmelerin
sağlanması olanaklıdır. Bu nedenle şiirin, geleceğin yaygın eğitim
etkinliklerinde sistematik olarak kullanılması önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |