Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 2, 57 - 68, 05.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının tarihi mekan ve eserlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklemi, 89 Sosyal Bilgiler ve 87 Fen Bilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada 17 maddeden oluşan “Tarihi Mekan ve Eserlere Yönelik Görüş Ölçeği (TAMEGÖ)” kullanılmıştır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının bildirdikleri görüşlerinin genel incelemesinde; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının tarihi mekan ve tarihi eserlere yönelik görüşlerinin Sosyal Bilgisi öğretmen adaylarına kıyasla çok daha olumlu olduğu belirlenmiş ve bu farklılığın kaynaklanabileceği sebepler tartışılmış, çeşitli öneriler sunulmuştur.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİH MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 2, 57 - 68, 05.06.2012

Öz

The purpose of this study is to display the views of prospective Social Sciences and Science teachers on historical places and artefacts. The study sample is composed of 89 Social Sciences and 87 Science teacher trainees. In this study, where quantitative research method was applied, 'The Opinion Poll regarding Historical Places and Artefacts' (TAMEGÖ) survey comprising 17 questions was used. The general analysis of trainee views indicates that Science teacher trainees have more positive thoughts about historical places and artefacts than Social Sciences teacher trainees. The study involves a discussion of possible underlying reasons for the variation between attitudes and offers some suggestions on this issue. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Çığır Dikyol Bu kişi benim

Elif İnce

Seda Usta

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çığır Dikyol, D., İnce, E., & Usta, S. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education, 8(2), 57-68.
AMA Çığır Dikyol D, İnce E, Usta S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. Haziran 2012;8(2):57-68.
Chicago Çığır Dikyol, Derya, Elif İnce, ve Seda Usta. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 8, sy. 2 (Haziran 2012): 57-68.
EndNote Çığır Dikyol D, İnce E, Usta S (01 Haziran 2012) ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education 8 2 57–68.
IEEE D. Çığır Dikyol, E. İnce, ve S. Usta, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, HAYEF Journal of Education, c. 8, sy. 2, ss. 57–68, 2012.
ISNAD Çığır Dikyol, Derya vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 8/2 (Haziran 2012), 57-68.
JAMA Çığır Dikyol D, İnce E, Usta S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2012;8:57–68.
MLA Çığır Dikyol, Derya vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education, c. 8, sy. 2, 2012, ss. 57-68.
Vancouver Çığır Dikyol D, İnce E, Usta S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ MEKANLARA VE ESERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2012;8(2):57-68.