This study aims to examine reliability and validity analysis of the Balanced Differentiation and Integration Scale (İmamoğlu, 1998) on an adolescence sample and test the psychometric properties of the scale. The data was obtained from 1658 high school students from 16 high schools in four provinces in Istanbul that have the highest rates of immigration (Zeytinburnu, Gaziosmanpaşa, Büyükçekmece and Esenyurt Regions). The data was divided into two sets. In the first set, Explanatory Factor Analysis was conducted, and 6 factors were found, which is similar to Imamoğlu’s study. In the second data set, Confirmatory Factor Analysis was conducted, and it was found that the model is acceptable. This study is based on the data collected as a part of TÜBİTAK 1010 Project
Balanced integration adolescence integration and differentiation
Bu çalışmada, benlik tiplerini belirlemede oldukça güçlü bir ölçme aracı olan Dengeli Bütünleşme –Ayrışma Ölçeği’nin (İmamoğlu, 1998) en önemli gelişimsel krizi kimlik arayışı olan ergen grupta daha çok kullanılabilirliğini sağlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini yeniden gözden geçirmek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, İstanbul’un en yoğun göç alan bölgeleri olan Büyükçekmece, Esenyurt, Gaziosmanpaşa ve Zeytinburnu ilçelerindeki 16 lisede öğrenim gören 1658 ergenden veri toplanmıştır. Veriler iki sete ayrılmıştır. Birinci veri setine dayalı yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi sonuçlarına göre İmamoğlu tarafından belirlenmiş olan alt boyutlarla paralel 6 alt boyut ortaya çıkmıştır. İkinci veri seti kullanılarak yapılan Doğrulayıcı Faktör Analizinde, modelin uyumunun iyi olduğunu göstermektedir. Bu araştırma, TÜBİTAK 1010 projesi kapsamında yürütülmüş olan proje verilerine dayalı olarak geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2 |