The aim of the study is testing effectiveness of a program that meets the learning needs of gifted and talented students on students’ attitude towards Science and Technology course. For this purpose, one 5th grade unit in Science and Technology course named “Earth, Sun and Moon” was differentiated on the bases of scientific creativity skills and Parallel Curriculum and Grid Model. The study was conducted with a total number of 21 students; 11 of them being in the experimental group and 10 of them being in the control group. The subjects were 5th grade students of the
Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını
karşılayacak farklılaştırılmış bir Fen ve Teknoloji programının, öğrencilerin Fen
ve Teknoloji dersine yönelik tutumları üzerindeki etkililiğinin sınanmasıdır. 5. sınıf
Fen ve Teknoloji dersi programından seçilen “Dünya, Güneş ve Ay” ünitesi Bilimsel
Yaratıcılık becerileri temelinde, üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde kullanılan
Paralel Müfredat Modeli ve Izgara Modeli çerçevesinde farklılaştırılmıştır. Çalışma,
İstanbul ilinde, üstün zekâlı ve yetenekli çocuklara eğitim veren bir devlet okulunda,
5. sınıfa devam eden 11’i deney grubunda, 10’u da kontrol grubundaki toplam 21
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere “Dünya, Güneş ve
Ay” ünitesi boyunca kendileri için farklılaştırılmış program uygulanırken, kontrol
grubundaki öğrenciler mevcut öğretmenleriyle ve müdahale edilmeyen öğretim
yöntemiyle derslerini işlemeye devam etmişlerdir. Araştırma kapsamında verilerin
toplanması için Baykul (1990) tarafından geliştirilen Fen Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Fen Tutum Ölçeği deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere ön test ve son test
olarak verilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, Mann
Whitney-U testi ve Wilcoxon İşaretlenmiş Mertebeler Testi kullanılmıştır. Araştırmanın
bulgularından, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik hazırlanan ve deney
grubuna uygulanan farklılaştırılmış programın, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine
yönelik tutumlarını anlamlı derecede arttırdığı, özellikle deney grubunda bulunan
erkek öğrencilerin ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı
farklılığın görülmüştür.
Fen ve Teknoloji Öğretimi Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrenci Bilimsel Yaratıcılık Farklılaştırma Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tez Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |