In this study, it is aimed to determine the
relationship between student characteristics related to information technology,
the emotions of students and science literacy.
Descriptive research model was used. The sample of the study consists of
5895 15-year old students in Turkey. As a research instrument, the researchers
used the results of cognitive tests utilized by PISA in 2015 to assess
students’ science literacy skills. In this study, Turkish students are divided
into 2 groups. One of these groups who respond all questions about student
characteristics (High Emotional Intelligence) and another who does not respond
all questions about them (Low Emotional Intelligence). It was found that the
students with higher emotional intelligence have higher science literacy. The
results show that the emotions of the students, the information technology that
students have at home and the increase the number of this technology positively
affect higher science literacy.
Science PISA Technology Information Technology Emotional Intelligence
Bu çalışmanın amacı, duygusal zekanın ışığında
bilişim teknolojisi ve öğrenci duyguları ile fen bilimleri okuryazarlığı
arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesidir. Bu araştırmada betimsel araştırma modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 15 yaşındaki 5895 Türk öğrencisi
oluşturmaktadır. Bu araştırmada PISA 2015 uygulamaları kapsamında toplanmış
olan 15 yaş grubundaki öğrencilere ait öğrenci anketleri ile fen okuryazarlığı
testlerinden elde edilen verilerden yararlanılacaktır. Bu çalışmada PISA
2015’de yer alan öğrencilerin kişisel özelliklerin tamamına cevap verenler
(Duygusal Zekası Yüksek) ve cevap vermeyenler (Duygusal Zekası Düşük) olmak
üzere 2 gruba ayrılmıştır. 2 grup için de belirlenen bilişim teknolojileri ile
ilgili öğrenci özelliklerinin fen bilimleri okuryazarlığına etkisi
belirlenmiştir. Duygusal Zekası yüksek
bireylerin fen bilimleri okuryazarlığının daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrencilerin duyguları, evde bilişim teknolojisine sahip olması ve bunların
niceliksel olarak artışı fen bilimleri okuryazarlığını olumlu etkilediği
sonucuna ulaşılmıştır.
Fen eğitimi PISA Teknoloji Bilişim Teknolojileri Duygusal Zeka
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "