Biyoloji öğretmenlerinin
laboratuvar yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin incelendiği bu araştırma, Diyarbakır il
merkezindeki liselerde çalışan 86 biyoloji öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma
verileri, geliştirilen “Laboratuvar Yeterlikleri Belirleme Ölçeği” ve
öğretmenlerle yapılan mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22 programı
yardımıyla yüzde, frekans, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi
(Anova) ve çoklu karşılaştırma testlerinden Scheffe testinden yararlanılarak,
nitel veriler ise içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına bağlı olarak araştırmaya katılan biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar
yöntemini önemli buldukları ancak laboratuvar yeterlikleri ile ilgili
görüşlerinin düşük düzeyde kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca biyoloji
öğretmenlerinin laboratuvar yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin, mezun
oldukları yükseköğretim kurumu ve hizmet süresi değişkenlerinden etkilenmediği,
Erkek öğretmenlerin yeterlik görüşlerinin kadın öğretmenlerden daha yüksek
düzeyde olduğu ve fen liselerinde çalışan öğretmenlerin yeterlik görüşlerinin
diğer okul türlerinde çalışan öğretmenlere göre yüksek olduğu anlaşılmaktadır.
In this study, biology
teachers' views on laboratory competencies were examined. The study was carried
out with the participation of 86 biology teachers working in the high school in
Diyarbakır city center. The data was collected through "Laboratory
Qualification Scale" and interviews with the teachers. The quantitative
data was analyzed by using SPSS 22 program through percentage, frequency,
independent sample t-test, one way variance analysis (ANOVA) and Scheffe test
of multiple comparison tests. The qualitative data analyzed by content
analysis. The analysis of the date revealed that the laboratory method was
important for biology teachers but their opinions about the laboratory
competencies were low. The
study also found that the participant” biology teachers” opinions about the laboratory
competencies were not affected by the variables of higher education institutions
and their teaching experiences. Male biology teachers ‘competences were higher
than the female biology teachers ’competences and Biology teachers ‘working in
science high school had higher competences of laboratory than biology teachers
working in other school types.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "