In this research, the
effect of the fourth grade science course subject teaching in accordance with
Jigsaw II technique on the attitudes of students in aspect of science course in
line with the active learning approach was examined. The research was carried
out for a period of 9 weeks with the participation of total 60 students
contained in experimental and control groups in 2016-2017 academic year. This
research was conducted according to the semi-experimental pattern with pre-test
and post-test control groups. While the education and training process was
organized according to the Jigsaw II technique among the active learning
techniques to the experimental group, training and teaching process was
organized according to the traditional approach to the control group. As a
result of this research, it is concluded that the education and training
process performed in compliance with Jigsaw II technique in line with the active
learning approach has more positively affected the student attitudes compared
to education and training process performed according to traditional approach
in 4th grade science course. (p <.05).
Bu araştırmada, aktif
öğrenme yaklaşımı doğrultusunda jigsaw II tekniğine uygun olarak yapılan
dördüncü sınıf fen bilimleri dersi konu öğretiminin, öğrencilerin fen bilimleri
dersine yönelik tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2016-2017
eğitim ve öğretim yılında deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 60
öğrencinin katılımı ile 9 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma ön
test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Deney
grubuna aktif öğrenme tekniklerinden jigsaw II tekniğine göre eğitim ve öğretim
süreci düzenlenirken, kontrol grubuna geleneksel yaklaşım doğrultusunda eğitim
ve öğretim süreci düzenlenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda 4. sınıf fen
bilimleri dersinde aktif öğrenme yaklaşımı doğrultunda jigsaw II tekniğine
uygun olarak yapılan eğitim öğretim sürecinin, geleneksel yaklaşıma göre
yapılan eğitim ve öğretim sürecine oranla öğrenci tutumları üzerinde daha fazla
olumlu etki bıraktığı sonucuna ulaşılmıştır (P<.05).
Aktif öğrenme yaklaşımı öğrenci fen bilimleri dersine yönelik tutum
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "