The purpose of this study is to determine the
opinions of classroom teachers in the elementary school about the use of the
argumentation method appropriate to the Toulmin argumentation model in the
science class. This study was carried out in 16 hours (8 days) with
participation of 37 class teachers in Balıkesir province of Bandırma. This
study is based on the case study of the qualitative research design. The data
was the result of video recording of semi-structured interviews and
semi-structured interviews with six classroom teachers. The obtained data was
analyzed according to the content analysis which is one of the analysis
methods. 37 classroom teachers were trained to use the argumentation method in
the third and fourth grade science courses in the theoretical and practical way
in the direction of Toulmin argumentation model. At the end of this training,
their experiences are expressed as opinions. According to these views, the
method of argumentation; the students will be interested and attentive, the
students will have a positive attitude towards the classes, the students will
be actively involved in the lessons and learn meaningfully, the ability to
develop scientific thinking skills and to understand the nature of science can
be used not only in science class but also in other courses (P <.05).
Bu çalışmanın amacı,
ilkokulda sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde Toulmin argümantasyon
modeline uygun argümantasyon yönteminin kullanımına ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Bu çalışma Balıkesir’in Bandırma ilçesinde 37 sınıf öğretmenini
katılımı 16 saatte (8 gün) gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma nitel araştırma
desenin durum çalışmasına göre hazırlanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış
görüşme formu ve altı sınıf öğretmen ile yapılan yarı yapılandırılmış
görüşmelerin videoya kaydedilmesi sonucu edilmiştir. Elde edilen veri analiz
yöntemlerinden biri olan içerik analizine göre analiz edilmiştir. 37 sınıf
öğretmeni 3 ve 4. sınıf fen bilimleri dersinde teorik ve uygulamalı olarak
Toulmin argümantasyon modeli doğrultusunda argümantasyon yöntemi kullanımına
ilişkin eğitime tabi tutuldular. Bu eğitim sonunda yaşadıkları deneyimler
sonucunda görüşleri belirttiler. Bu görüşlere göre argümantasyon yönteminin;
öğrencilerin ilgisinin ve dikkatini çekeceğini, öğrencilerin derslere karşı
olumlu tutum içinde olacağını, öğrencilerin derse aktif olarak katılıp anlamlı
öğrenmeyi gerçekleştireceğini, bilimsel düşünce becerilerini geliştirme ve
bilimin doğasını anlama fırsatı sunacağını, argümantasyon yönteminin sadece fen
bilimleri dersinde değil, diğer derslerde de kullanılabileceğini
belirtmişlerdir (p<.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 11 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "