This research firstly aims to reveal the
pedagogical potentials and limitations of dynamic geometry software (DGS). For
this purpose, research on Cabri (2D/3D/Plus), the Geometer’s Sketchpad,
GoogleSketchUp, GeoGebra and Logo software was reviewed and compiled. As a
result of the research, it appears that DGS offers an effective pedagogical
environment because of its ability to interact with digital materials and allow
for geometric objects to be seen from all sides. However, we found that
teachers have some problems in combining DGS with class pedagogy. In this
study, the effects of gender, age, education level, skill in using technology
and the influence of professional experience were also examined in relation to
primary school mathematics teachers’ preferences in using DGS. As a result of
this research, it was found that GeoGebra and Cabri were the most-used DGS
packages by primary school mathematics teachers, while other geometry software
was less preferred by teachers.
This research firstly aims to reveal the
pedagogical potentials and limitations of dynamic geometry software (DGS). For
this purpose, research on Cabri (2D/3D/Plus), the Geometer’s Sketchpad,
GoogleSketchUp, GeoGebra and Logo software was reviewed and compiled. As a
result of the research, it appears that DGS offers an effective pedagogical
environment because of its ability to interact with digital materials and allow
for geometric objects to be seen from all sides. However, we found that
teachers have some problems in combining DGS with class pedagogy. In this
study, the effects of gender, age, education level, skill in using technology
and the influence of professional experience were also examined in relation to
primary school mathematics teachers’ preferences in using DGS. As a result of
this research, it was found that GeoGebra and Cabri were the most-used DGS
packages by primary school mathematics teachers, while other geometry software
was less preferred by teachers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "