The aim of the study is to uncover how classroom teachers use Internet in social studies courses. In the study which was carried out to reveal how classroom teachers use internet in social studies courses a survey model was employed. The data were collected through a questionnaire which included open-ended items. The participants were 180 classroom teachers working at public schools in Afyon province. The data were collected through a survey questionnaire with five open-ended items. The data collected were examined using a descriptive analysis technique. The data were analysed in terms of the frequency of internet use by the participants in social studies courses, for which purposes they used it, frequently used internet-based sources and websites, and their views about the use of Internet for educational purposes. Half of the participants were found to sometimes use internet, while nearly half of them always employed it. They mostly employed internet to prepare the course. They often used it to find lecturing videos. They employed internet both in classroom and outside to find resources. It was found that the participants mostly visited the websites of “Morpa”, “Eğitimhane” and “Vitamin” in the social studies course. In addition, they reported to visit various website for out of classroom use. For the class they mostly visited “Morpa” and for outside use they mostly visited “Vitamin” and “Eğitimhane”. The findings showed that the participants sufficiently made use of Internet for social studies courses and that they basically used it for preparing the course content. It was also found that the frequently used internet-based sources were lecture videos, test items, study sheets, slides, documentaries, graphics and other visual materials. The findings also suggested that the participants had necessary skills to make use of Internet for educational purposes. The findings showed that in-servive training activities are needed for teachers to make them informed about the directly related internet-based applications and the problems in using internet in schools should be eliminated.
Keywords: social studies education, social studies courses, internet
Araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde internetten yararlanma biçimlerini belirlemektir. Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde internetten yararlanma biçimlerini belirlemeye yönelik olarak gerçekleştirilen bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde, Afyon ili merkezinde yer alan farklı sosyo-ekonomik düzeylerden 6 devlet ilkokulunda görev yapmakta olan 180 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada katılımcılardan 5 açık uçlu sorudan oluşan anket yoluyla veri toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde veri çözümleme yaklaşımlarından betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerin yarısı ara sıra, yarıya yakını her zaman sosyal bilgiler dersinde internetten yararlanmakta, interneti ders öncesinde derse hazırlık aşamasında kullanmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler sosyal bilgiler dersinde internetten en çok konu anlatım videosu kullanmak amacıyla yararlanmaktadır. Araştırma kapsamındaki sınıf öğretmenleri Sosyal Bilgiler dersine kaynak oluşturmak üzere hem sınıf içinde hem de sınıf dışında internet siteleri ve yazılımlardan yararlanmaktadır. Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde en fazla yararlandıkları internet siteleri ve yazılımlar Morpa, Eğitimhane ve Vitamin’dir. Araştırmadan elde edilen bulgular sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde internetten yararlanma sıklıkları, internetten dersin hangi aşamalarında yararlandıkları, internetten en fazla ulaştıkları kaynak türleri, sınıf içinde ve sınıf dışında yararlandıkları internet siteleri ve yazılımlar, internet kaynaklarından yararlanmaya ilişkin özdeğerlendirmeleri temaları altında sunulmuştur. Buna göre sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi kapsamında genellikle internetten yararlandığı, interneti daha çok sosyal bilgiler dersine hazırlık yapmak amacıyla kullandıkları, sosyal bilgiler dersinde yararlanmak üzere internetten ulaştıkları kaynakların konu anlatım videosu, soru, test, çalışma yaprağı, slayt, belgesel, grafik gibi çeşitlilik gösterdiği söylenebilir. Yine elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde hem sınıf içinde hem de sınıf dışında çeşitli internet siteleri ve yazılımlardan yararlandıkları, öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde internet kaynaklarından yararlanabilecek düzeyde yeterliğe sahip olduğu söylenebilir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 9 |