Bu
çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde bulunan bir özel
ilkokulun dördüncü sınıf İngilizce dersinde uygulanan ters yüz sınıf (flipped
classroom) öğrenme modelinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel bir
durum çalışması olarak yürütülen araştırmada İngilizce öğretmeninin ve yirmi
yedi öğrencinin görüşleri ve araştırmacının gözlemleri vasıtasıyla ters yüz
sınıf öğrenme modelinin ilkokul öğrencileri için uygunluğunun ve etkililiğinin
değerlendirilmesi yapılmıştır. Uygulayıcı öğretmen bu yeni modelin uygulanması sürecinde
edmodo, yourlearningplace ve youtube gibi çevrimiçi programlardan faydalanmıştır.
Sonuç olarak öğrenciler ters yüz sınıf uygulamasını farklı ve eğlenceli
bulurken, uygulayıcı öğretmen ters yüz sınıf modelinin her ne kadar örneklemi
oluşturan ilkokul sınıf seviyesi için uygun olmasa da keyifli bir çalışma
olduğunu, öğrencilerin öğrenme şevkini artırdığını ifade etmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Temel Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education