Bir araya getirmek, bütünlemek anlamına gelen yoga temelde zihin ve beden arasındaki uyuma odaklanmaktadır. Günümüzde uyaran yoğunluğuna fazlasıyla maruz kalan çocukların sağlıklı bir zihinsel, fiziksel ve duygusal yapıya sahip olmaları yoga ile sağlanabilmektedir. Araştırma, öğretmen adaylarının çocuk yogasının yararlarına ilişkin görüşlerini almayı amaçlamaktadır. Araştırma, 2020-21 akademik döneminde sınıf eğitimi son sınıfta öğrenim gören 11 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tekniği ve amaçlı örneklem türlerinden ölçüt alma tekniği kullanılmıştır. Ölçüt olarak çocuk yogasını bilen öğretmen adayları kapsama alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adayları çocuk yogasının ne olduğunu bilmekte, ancak staj uygulamamaktadırlar. Adaylar, yoganın pek çok yararı olduğunu düşünmekte ve okullarda uygulanabileceğine inanmaktadırlar. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, aday öğretmenlerin çocuk yogası ile ilgili eğitimler almaları, formasyon derslerini yoga teknikleri ile ilişkilendirip öğrencilerdeki stresi azaltacak etkinlikler hazırlamaları önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 11 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education