To benefit from the opportunities offered by the changing age and to survive in the competitive environment that is felt in every field, museums, just like other institutions have to make creative applications in communication and marketing. Communication is the most important factor in accelerating and facilitating the flow of information between the museum and the public. Marketing is a very important detail in attracting visitors to the museum. It is impossible for museums that do not have effective practices for communication and marketing to be able to renew themselves in this environment and qualify themself as popular culture venues. Therefore, every application aimed at communication and marketing has vital importance for museums. However, when the relevant literature was scanned, no research examined multiple museums comparatively for communication and marketing relations, in which only communication studies were conducted in the museum. Within the scope of this research, the Washington National Gallery of Art and the Chicago Museum of Science and Industry were examined in the context of their practices in the field of communication and marketing. As a result of the research, it was understood that both museums benefited from the opportunities offered by the age in terms of both communication and marketing. However, it has been concluded that the National Gallery of Art is one step ahead of the Museum of Science and Industry with its educational opportunities, research activities, social spaces, and website design.
Değişen çağın sunduğu imkanlardan faydalanabilmek ve her alanda hissedilen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için müzeler de tıpkı diğer kurumlar gibi iletişim ve pazarlama (marketing) bağlamında yaratıcı uygulamalar yapmak durumundadır. Müze ve halk arasında bilgi akışının hızlanıp kolaylaşmasında en önemli etken iletişimdir. İletişim, müzeler için tamamlayıcı bir alt yapı unsuru durumundadır. Pazarlama ise ziyaretçileri müzeye çekmede oldukça önemli bir ayrıntıdır. İletişim ve pazarlamaya yönelik etkili uygulamaların yapılmadığı müze ve galerilerin, bu ortamda kendini yenileyebilmesi ve popüler kültür mekanları olarak nitelendirebilmeleri olanaksızdır. Dolayısıyla iletişim ve pazarlamaya dönük yapılan her uygulama, müzeler için yaşamsal bir öneme sahiptir. Ancak ilgili literatür tarandığında, yalnızca müzede iletişime dönük çalışmaların yapıldığı, iletişim ve pazarlama ilişkisine yönelik birden çok müzeyi karşılaştırmalı olarak inceleyen bir araştırmaya rastlanmamıştır. Tüm bu gerekçelerden hareketle bu araştırma kapsamında Washington Ulusal Sanat Galerisi ile Chicago Bilim ve Endüstri Müzesi iletişim ve pazarlama alanında yaptıkları uygulamalar bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda her iki müzenin de hem iletişim hem de pazarlama konularında yeterince uygulama yaptıkları, teknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanabildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ancak Washington Ulusal Sanat Galerisi, sunduğu eğitim olanakları, araştırma faaliyetleri, sosyal yaşam alanları ve web site tasarımı ile Chicago Bilim ve Endüstri Müzesi’nden bir adım ileride olduğu yorumunda bulunulmuştur. Elde edilen bulgulardan hareketle, müze iletişimi ve pazarlamaya yönelik daha fazla araştırma yapılmasının yararlı olacağı önerisinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License