ABSTRACT: In the survey, it is aim to determine the use of content that related to
secondary school Turkish lesson in Electronics
Informatics Network (EBA). Document review, that a kind of qualitive research
method, has been used in accordance with this purpose. Total 3.893 content
uploaded from 2012 to November 2017 in the video, audio, books, magazine and
document titles that carry the “middle school Turkish” label in EBA consistutes
the sample of the survey. It is revealed the use by taking the rate of learning
domain viewing, favour and that being, interpreted in analysis of the data
obtained. It is determined that the maximum content is loaded in the document module and then the voice
comes out in the result of survey. It is seen that the content is mostly about
course back, exam preparation and study paper. Besides there is a lot of
content that is not relevant on EBA although it has been loaded for secondary
school Turkish lesson; thus the modules are used unconsciously.
Keywords: eba, fatih project, content, Turkish lesson, use.
ÖZ: Araştırmada, Elektronik Bilişim
Ağı (EBA)’ndaki ortaokul Türkçe dersi içeriklerine yönelik kullanım durumunun
tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın
örneklemini, EBA içerik modülünde “ortaokul Türkçe” etiketi taşıyan video,
görsel, ses, kitap, dergi, doküman başlıklarındaki 2012 yılından 2017 Kasım
ayına kadar yüklenen toplam 3.893 içerik oluşturmaktadır. İncelenen toplam
3.893 içerikten 2.184 tanesinin ortaokul Türkçe dersi ile ilgili olduğu tespit
edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, öğrenme alanı, izlenilme,
beğenilme, yorumlanma oranları ölçüt alınarak içeriğin kullanımına ilişkin
durum ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda, en fazla içeriğin doküman
modülüne yüklendiği, ardından sesin geldiği belirlenmiştir. İçeriklerin genel
olarak, ders tekrarı, sınav hazırlığı ve çalışma kâğıdı özelliği taşıdığı
görülmüştür. Bunun yanında EBA üzerinde ortaokul Türkçe dersi için yüklendiği
hâlde ilgili olmayan birçok içeriğin bulunduğu, dolayısıyla modüllerin
bilinçsizce kullanıldığı ve eğitim portalının bu hâliyle yeterince etkili
olamayacağı ulaşılan sonuçlar arasındadır.
Anahtar Kelimeler: eba, fatih projesi, , içerik, kullanım, Türkçe dersi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research