Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda seçmeli olarak verilen hukuk ve adalet dersinin bu dersi alan ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin adil olma ve sorumluluk değer düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri bağlamında yarı deneysel desenlerden öntest–sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Seçmeli hukuk ve adalet dersini seçen öğrenciler deney grubunu, seçmeli halk kültürü dersini seçen öğrenciler ise kontrol grubunu oluşturmuşlardır. Araştırmanın çalışma grubu, 36 deney grubunda, 30 kontrol grubunda olmak üzere toplam 66 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel boyutuna ilişkin veriler; “adil olma değer ölçeği” ve “sorumluluk değer ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın amacı bağlamında süreç içerisinden toplanan veriler ile tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, seçmeli hukuk ve adalet dersinin öğrencilerin adil olma değer düzeylerini artırmada istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. Ancak deneysel işlem sonucunda adil olma değerine yönelik olarak deney grubu öğrencilerinin sontest puanlarında artış olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda seçmeli hukuk ve adalet dersinin öğrencilerin sorumluluk değer düzeylerini artırmada istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür. Kontrol grubu öğrencilerinin ise adil olma ve sorumluluk değerine yönelik sontest puanlarında ise düşüş yaşandığı saptanmıştır.
Seçmeli hukuk ve adalet dersi değer eğitimi adil olma sorumluluk
elective law and justice lesson value education being-fair responsibility
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |