Bu çalışmada Z kuşağının kültürel zekası, duygusal zekası, sosyal zekası ve girişimcilik eğilimine bakılmış, kültürel, sosyal ve duygusal zekanın girişimcilik eğilimine etkisine bakılmıştır. Türkiye genelinde yedi bölgeden Z kuşağı 2563 gence ulaşılmış, her bir bölge için ortalamalar ayrı ayrı gösterilmiştir. Türkiye özelinde genel olarak duygusal zekanın, sosyal zeka ve kültürel zekaya kıyasla girişimcilik eğilimini daha fazla etkilediği anlaşılmıştır. Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri özelinde yapılan istatistik analizler sonucu bulunan farklı ortalamalar ise dikkat çekicidir. Araştırma için ilgili data telefon uygulaması kullanılarak toplanmıştır. Alınan data SPSS ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarından hareketle, Türkiye genelinde Z kuşağı katılımcıların Sosyal Zeka, Kültürel Zeka, Duygusal Zeka ve Girişimcilik Eğilimi ortalamalarının orta düzeyin üzerinde olduğu saptanmıştır. Kuşkusuz bu durum üzerinde durulması gereken önemli bir husustur. Z kuşağı katılımcılardan Akdeniz Bölgesi’nde yaşayanların duygusal zekası ve kültürel zekası diğer bölgelerde yaşayan katılımcılara göre anlamlı ölçüde yüksek bulunmuştur. Katılımcıların duygusal zekasının girişimcilik eğilimi üzerinde en fazla etkili olan faktör olduğu anlaşımış olup, girişimcilik eğilimi ortalaması en yüksek olan katılımcıların Ege Bölgesi’nde yaşadığı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Zeka Kültürel Zeka Duygusal Zeka Girişimcilik Eğilimi Z Kuşağı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |