Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Göçmenlerin Seçmen Davranışında Politik Pazarlama Unsurlarının Etkisi: Suriyeli Göçmenler Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 308 - 324, 30.12.2022

Öz

Bu çalışmada seçme ve seçilme hakkına sahip Suriyeli göçmen seçmenlerin oy verme davranışlarında etkili olan politik pazarlama unsurlarının etkisinin belirlenmesi çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın evrenini Kilis ilinde ikamet eden 394 Suriyeli göçmen seçmen oluşturmaktadır. Yapılan analiz sonuçlarından elde edilen bulgulara göre, seçmen davranışları üzerinde katılımcıların cinsiyet, gelir ve eğitim durumlarına göre farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların oy kullanma davranışlarında en çok partinin göçmen politikası, partinin ideolojisi ve lider faktörünün etkili olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte katılımcıların %58,1’i güvendiği lider hangi partide olursa olsun o partiyi tercih edecekleri tespit edilen önemli bir bulgudur. Son olarak ise katılımcıların %73,9’u seçim kampanyası sırasında ve seçim çalışmalarından 1 yıl önce oy verme davranışını kesinleştirdiği çalışma kapsamında tespit edilen diğer bir önemli bulgudur.

Kaynakça

  • Akdağ, M. & Özdemir, M. (2021). Seçmen Kararlarında Duyguların Rolü ve İşlevi: Duygusal İçerikli Reklamlar Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 14/2, 895-926.
  • Akdoğan, B. (2007). Politik Pazarlama ve Politik Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Eğilimler. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akgün, B. (2002). Türkiye’de Seçmen Davranışı, Partiler Sistemi ve Siyasal Güven. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Akıncı, A. & Usta, S. (2015). Türkiye’de Çok Partili Hayata Geçişte Etkili Olan İç Faktörlerin Analizi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17/29 4, 1-52.
  • Armutcu, B. & Tan, A. (2022). Politik Pazarlama ve Ekonomi. Ankara: Orion Akademi Kitabevi.
  • Armutcu, B. (2021). Politik Pazarlama Kapsamında Makroekonomik Göstergelerin Türkiye’deki Seçmen Davranışlarına Etkisi. Doktora Tezi. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi.
  • Aydın, K. & Özbek, V. (2004). Ailenin Seçmen Davranışları Üzerindeki Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (8), 144-167.
  • Barışık, S. (2020). Göç Kavramı, Tanımı ve Türleri. https://www.researchgate.net/publication/34738817, 5.
  • Beren, F. (2013). Seçmen Tercihine Etki Eden Faktörler ve Seçim Güvenliği: Şanlıurfa İli Örneği. Akademik İncelemeler Dergisi. 8/1, 191–214.
  • Boyraz, E. (2016). Seçmen Kimdir, Ne İster? Yerel Seçimlerde Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(1).
  • GAR (2021). Cenevre Sözleşmesi (Erişim: 21.10.2022), https://www.gocarastirmalaridernegi.org/attachments/article/259/Cenevre%20S%C3%B6zle%C5%9Fme%2070.%20Y%C4%B1l.pdf
  • Coşkun, B. & Çetin, M. Ş. (2019). Yerel Seçimlerde Seçim Açısından Avantajlı: Muş Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (6), 241-255.
  • Çetin, İ. (2016). Suriyeli Mültecilerin İşgücüne Katılımları ve Entegrasyon: Adana-Mersin Örneği. Gaziantep university journal of social sciences, 15(4).
  • Çi̇nko, L. (2006). Seçmen Davranışları ile Ekonomik Performans Arasındaki İlişkilerin Teorik Temelleri ve Türkiye Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 61 (01)103-116. DOI: 10.1501/SBFder_0000001390.
  • Down, A. (1957). An Economic Theory Of Democracy. New York: Harper and Row, ss. 260-276.
  • Dural, A. B. & Eseler, B. (2016). Rumeli Göçmenlerinin Siyasal Katılımı ve Davranışları: Bayrampaşa İlçesi Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 6, 74-84
  • Ercins, G. (2007). Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Faktörlere Bağlı Olarak Değişen Seçmen Davranışı. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8/2, 25-40.
  • Erdoğan, M. (2019). X-Y-Z Kuşakları ve Siyasal Katılımda Rol Oynayan Faktörler. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Gül, H., Cansever, N. & Turhan, M. (2015). 2011 Genel ve 2014 Yerel Seçimlerinde Isparta’da Seçmen Davranışı Analizi. Toplum ve Demokrasi Dergisi, 9(19), 225-242.
  • Gümüş, B. (2006). Eğitim Düzeyinin Seçmen Davranışındaki Rolü ve Antalya Örnek Olayı. Yüksek Lisans Tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • TC. İçişleri Bakanlığı. (Erişim: 10.11.2022), https://icisleri.gov.tr/kilis-valiliginden-suriyeli-sayisi-iddialarina-cevap-suriyeli-sayisi-kiliste-yasayan-toplam-kisi-sayisinin-yuzde-3847sine-karsilik geliyor#:~:text=Suriyeli%20say%C4%B1s%C4%B1%20109.667'dir.,te%20ya%C5%9Fayanlar%C4%B1n%20say%C4%B1s%C4%B1%20237%20bindir.
  • Kaban Z. Y. (1995). Türkiye’de Araştırma Şirketleri, Yaptıkları Siyasi Kamuoyu Araştırmaları ve Seçmen Tercihi Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Karakoç, R. (2011). Göç Edenlerin Kentsel Bütünleşme ve Siyasal Katılma Durumlarına Yönelik Bir Araştırma: Konya Örneği. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 241-262.
  • Keresteci, Z. (2006). Siyasal Partilerin Politik Pazarlama Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Seçmenler Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Edirne: Trakya Üniversitesi.
  • Kotler, P. & Armstrong, G. (1991). Principles Of Marketing. Engelwood Cliffs. Nj, Prentice Hall.
  • Köktaş, M. E. (1997). Din ve Siyaset Siyasal Davranış ve Dindarlık. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Krech, O. & Crutchfıeld, R. S. (1983). Cemiyet İçinde Fert. (Çev.). Mümtaz Turan, İstanbul, M.E.B. Basımevi. Akt., Dilber, Fadime (2013). Siyasal Katılıma Etki Eden Psikolojik Faktörler ve Seçmen Tercihine Etkisi; Karaman Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Akademik Bakış Dergisi, S:35, ss. 1-21.
  • Narlı, N. & Dirlik, S. (1996). Türkiye’nin Siyasal Haritası. Yeni Türkiye, Türk Siyaseti Özel Sayısı.:9, 2,125-151.
  • Negiz, N. & Akyıldız F. (2012). Yerel Seçimlerde Seçmenin Tercihi Üzerinde Aday İmajının Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 171-199.
  • Ozankaya, Ö. (1986). “Toplum Bilim”. İstanbul: Tekin Yayınevi
  • Özcan, Y. Z. (1998). Siyasi Parti Tercihlerini Belirleyen Etmenler: İstanbul Örneği. Toplum ve Bilim, 76: 188‐212.
  • Özdemir, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi.
  • Özkan, N. (2007). Seçim Kazandıran Kampanyalar (Türkiye’den ve Dünyadan Örneklerle). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Pamuk, M. & Bektaş, H. (2014). Türkiye’de Eğitim Harcamaları ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki: ARDL Sınır Testi Yaklaşımı. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 77-90.
  • Sitembölükbaşı, Ş. (2005). Seçimlerde Yaşanan Oy Değişkenlikleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: 13.
  • Şemşit, S. (2018). Avrupa Birliği politikaları bağlamında uluslararası göç olgusu ve Türleri: Kavramsal bakış. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 269-289.
  • Şimdi, M. (2020). Türkiye'deki Suriyeli Göçmenlerin Siyasal Katılım Davranışları: Mardin Örneği. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3(3), 147-160.
  • Şimşek, D. (2018). Mülteci Entegrasyonu, Göç Politikaları ve Sosyal Sınıf: Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler Örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 367-392.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı (2020). Mevzuat Bilgi Sistemi, (Erişim: 02.01.2022), www.mevzuat.gov.tr
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (Sixthedition). United States: Pearson Education.
  • Temizel, M. (2012). Türkiye’de Seçmen Davranışlarında Sosyo-Psikolojik, Kültürel ve Dinsel Faktörlerin Rolü: Kuramsal ve Ampirik Bir Çalışma. Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Teyyare, E. & Avcı, M. (2016). Yerel Seçimlerde Seçmen Davranışları: 2014 Yerel Seçimleri ve Zonguldak İli Örneği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 51-76.
  • Tokgöz, O. (1976). Televizyonun Kadının Siyasallaşmasına Etkisi. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1,31,131- 149.
  • Tüner, A. (2021). Yerel Seçimlerde Seçmen Davranışlarını Etkileyen Faktörler: Niğde Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi.
  • Üzüm, T. (2012). Seçmen Bağlılığını Etkileyen Unsurların İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çankırı: Çankırı Karatekin Üniversitesi.
  • Yaman, F. (2019). “Göç ve Toplum Dünya’da ve Türkiye’de Değişen Nüfus Hareketleri”,1, İstanbul: Ketebe Yayınları
  • Yılmaz, A. (2014). Uluslararası Göç: Çeşitleri, Nedenleri ve Etkileri. Electronic Turkish Studies, 9(2).
  • Yılmaz, E. (2014). Politik Pazarlama ve Politik Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Eğilimler: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Yontar, İ. G. & Savut, E. (2018). Seçilmiş Avrupa Ülkeleri ve Türkiye’de Göçmenlerin Siyasal Katılımı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 251-288.
  • Yüksel, İ. (2021). Suriye Krizi Örneğinde Uluslararası Hukukta Terim Sorunu. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.

The Effect of Digital Marketing and Political Marketing Elements on Voter Behavior: A Study on Syrian Migrants Living in Kilis

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 308 - 324, 30.12.2022

Öz

The main purpose of this study, which has been prepared in this direction, is to determine the political marketing elements that affect the voting behavior of Syrian immigrant voters who have the right to vote and be elected. The target population of the study consists of 394 Syrian immigrant voters living in Kilis. Within the scope of this study, data from the sample group were collected by questionnaire method. According to the findings obtained from the analysis results, it has been determined that there are differences on the voter behaviors according to the gender, income and education status of the participants. It has been determined that the immigration policy of the party, the ideology of the party and the leader factor are the most effective on the voting behavior of the participants. However, it was determined that 58.1% of the participants would prefer that party regardless of the leader they trust. Finally, it is another important finding within the scope of the study that 73.9% of the participants finalized their voting behavior during the election campaign or 1 year before the election studies.

Kaynakça

  • Akdağ, M. & Özdemir, M. (2021). Seçmen Kararlarında Duyguların Rolü ve İşlevi: Duygusal İçerikli Reklamlar Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 14/2, 895-926.
  • Akdoğan, B. (2007). Politik Pazarlama ve Politik Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Eğilimler. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akgün, B. (2002). Türkiye’de Seçmen Davranışı, Partiler Sistemi ve Siyasal Güven. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Akıncı, A. & Usta, S. (2015). Türkiye’de Çok Partili Hayata Geçişte Etkili Olan İç Faktörlerin Analizi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17/29 4, 1-52.
  • Armutcu, B. & Tan, A. (2022). Politik Pazarlama ve Ekonomi. Ankara: Orion Akademi Kitabevi.
  • Armutcu, B. (2021). Politik Pazarlama Kapsamında Makroekonomik Göstergelerin Türkiye’deki Seçmen Davranışlarına Etkisi. Doktora Tezi. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi.
  • Aydın, K. & Özbek, V. (2004). Ailenin Seçmen Davranışları Üzerindeki Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (8), 144-167.
  • Barışık, S. (2020). Göç Kavramı, Tanımı ve Türleri. https://www.researchgate.net/publication/34738817, 5.
  • Beren, F. (2013). Seçmen Tercihine Etki Eden Faktörler ve Seçim Güvenliği: Şanlıurfa İli Örneği. Akademik İncelemeler Dergisi. 8/1, 191–214.
  • Boyraz, E. (2016). Seçmen Kimdir, Ne İster? Yerel Seçimlerde Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(1).
  • GAR (2021). Cenevre Sözleşmesi (Erişim: 21.10.2022), https://www.gocarastirmalaridernegi.org/attachments/article/259/Cenevre%20S%C3%B6zle%C5%9Fme%2070.%20Y%C4%B1l.pdf
  • Coşkun, B. & Çetin, M. Ş. (2019). Yerel Seçimlerde Seçim Açısından Avantajlı: Muş Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (6), 241-255.
  • Çetin, İ. (2016). Suriyeli Mültecilerin İşgücüne Katılımları ve Entegrasyon: Adana-Mersin Örneği. Gaziantep university journal of social sciences, 15(4).
  • Çi̇nko, L. (2006). Seçmen Davranışları ile Ekonomik Performans Arasındaki İlişkilerin Teorik Temelleri ve Türkiye Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 61 (01)103-116. DOI: 10.1501/SBFder_0000001390.
  • Down, A. (1957). An Economic Theory Of Democracy. New York: Harper and Row, ss. 260-276.
  • Dural, A. B. & Eseler, B. (2016). Rumeli Göçmenlerinin Siyasal Katılımı ve Davranışları: Bayrampaşa İlçesi Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 6, 74-84
  • Ercins, G. (2007). Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Faktörlere Bağlı Olarak Değişen Seçmen Davranışı. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8/2, 25-40.
  • Erdoğan, M. (2019). X-Y-Z Kuşakları ve Siyasal Katılımda Rol Oynayan Faktörler. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Gül, H., Cansever, N. & Turhan, M. (2015). 2011 Genel ve 2014 Yerel Seçimlerinde Isparta’da Seçmen Davranışı Analizi. Toplum ve Demokrasi Dergisi, 9(19), 225-242.
  • Gümüş, B. (2006). Eğitim Düzeyinin Seçmen Davranışındaki Rolü ve Antalya Örnek Olayı. Yüksek Lisans Tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • TC. İçişleri Bakanlığı. (Erişim: 10.11.2022), https://icisleri.gov.tr/kilis-valiliginden-suriyeli-sayisi-iddialarina-cevap-suriyeli-sayisi-kiliste-yasayan-toplam-kisi-sayisinin-yuzde-3847sine-karsilik geliyor#:~:text=Suriyeli%20say%C4%B1s%C4%B1%20109.667'dir.,te%20ya%C5%9Fayanlar%C4%B1n%20say%C4%B1s%C4%B1%20237%20bindir.
  • Kaban Z. Y. (1995). Türkiye’de Araştırma Şirketleri, Yaptıkları Siyasi Kamuoyu Araştırmaları ve Seçmen Tercihi Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Karakoç, R. (2011). Göç Edenlerin Kentsel Bütünleşme ve Siyasal Katılma Durumlarına Yönelik Bir Araştırma: Konya Örneği. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 241-262.
  • Keresteci, Z. (2006). Siyasal Partilerin Politik Pazarlama Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Seçmenler Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Edirne: Trakya Üniversitesi.
  • Kotler, P. & Armstrong, G. (1991). Principles Of Marketing. Engelwood Cliffs. Nj, Prentice Hall.
  • Köktaş, M. E. (1997). Din ve Siyaset Siyasal Davranış ve Dindarlık. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Krech, O. & Crutchfıeld, R. S. (1983). Cemiyet İçinde Fert. (Çev.). Mümtaz Turan, İstanbul, M.E.B. Basımevi. Akt., Dilber, Fadime (2013). Siyasal Katılıma Etki Eden Psikolojik Faktörler ve Seçmen Tercihine Etkisi; Karaman Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Akademik Bakış Dergisi, S:35, ss. 1-21.
  • Narlı, N. & Dirlik, S. (1996). Türkiye’nin Siyasal Haritası. Yeni Türkiye, Türk Siyaseti Özel Sayısı.:9, 2,125-151.
  • Negiz, N. & Akyıldız F. (2012). Yerel Seçimlerde Seçmenin Tercihi Üzerinde Aday İmajının Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 171-199.
  • Ozankaya, Ö. (1986). “Toplum Bilim”. İstanbul: Tekin Yayınevi
  • Özcan, Y. Z. (1998). Siyasi Parti Tercihlerini Belirleyen Etmenler: İstanbul Örneği. Toplum ve Bilim, 76: 188‐212.
  • Özdemir, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi.
  • Özkan, N. (2007). Seçim Kazandıran Kampanyalar (Türkiye’den ve Dünyadan Örneklerle). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Pamuk, M. & Bektaş, H. (2014). Türkiye’de Eğitim Harcamaları ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki: ARDL Sınır Testi Yaklaşımı. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 77-90.
  • Sitembölükbaşı, Ş. (2005). Seçimlerde Yaşanan Oy Değişkenlikleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: 13.
  • Şemşit, S. (2018). Avrupa Birliği politikaları bağlamında uluslararası göç olgusu ve Türleri: Kavramsal bakış. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 269-289.
  • Şimdi, M. (2020). Türkiye'deki Suriyeli Göçmenlerin Siyasal Katılım Davranışları: Mardin Örneği. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3(3), 147-160.
  • Şimşek, D. (2018). Mülteci Entegrasyonu, Göç Politikaları ve Sosyal Sınıf: Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler Örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 367-392.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı (2020). Mevzuat Bilgi Sistemi, (Erişim: 02.01.2022), www.mevzuat.gov.tr
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (Sixthedition). United States: Pearson Education.
  • Temizel, M. (2012). Türkiye’de Seçmen Davranışlarında Sosyo-Psikolojik, Kültürel ve Dinsel Faktörlerin Rolü: Kuramsal ve Ampirik Bir Çalışma. Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Teyyare, E. & Avcı, M. (2016). Yerel Seçimlerde Seçmen Davranışları: 2014 Yerel Seçimleri ve Zonguldak İli Örneği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 51-76.
  • Tokgöz, O. (1976). Televizyonun Kadının Siyasallaşmasına Etkisi. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1,31,131- 149.
  • Tüner, A. (2021). Yerel Seçimlerde Seçmen Davranışlarını Etkileyen Faktörler: Niğde Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi.
  • Üzüm, T. (2012). Seçmen Bağlılığını Etkileyen Unsurların İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çankırı: Çankırı Karatekin Üniversitesi.
  • Yaman, F. (2019). “Göç ve Toplum Dünya’da ve Türkiye’de Değişen Nüfus Hareketleri”,1, İstanbul: Ketebe Yayınları
  • Yılmaz, A. (2014). Uluslararası Göç: Çeşitleri, Nedenleri ve Etkileri. Electronic Turkish Studies, 9(2).
  • Yılmaz, E. (2014). Politik Pazarlama ve Politik Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Eğilimler: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Yontar, İ. G. & Savut, E. (2018). Seçilmiş Avrupa Ülkeleri ve Türkiye’de Göçmenlerin Siyasal Katılımı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 251-288.
  • Yüksel, İ. (2021). Suriye Krizi Örneğinde Uluslararası Hukukta Terim Sorunu. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Barış Armutcu 0000-0002-4865-026X

Alper Mavi 0000-0002-1433-5077

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Armutcu, B., & Mavi, A. (2022). Göçmenlerin Seçmen Davranışında Politik Pazarlama Unsurlarının Etkisi: Suriyeli Göçmenler Üzerine Bir İnceleme. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 7(2), 308-324.

The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.

JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.