Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Destinasyon Markalaşmasında Gastronominin Önemi: Havran İlçesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 288 - 310, 30.09.2024

Öz

Özellikle son yıllarda bir destinasyonun sahip olduğu gastronomik değer ve destinasyonun çekiciliği arasındaki ilişki giderek kuvvetlenmiştir. Çalışmanın amacı, gastronominin destinasyon markalaşmasındaki önemini ortaya koyarak Balıkesir İl sınırları içerisinde yer alan Havran ilçesinin gastronomi turizmi potansiyelini değerlendirmek ve bu potansiyeli harekete geçirmek için öneriler geliştirmektir. Araştırma kapsamında; verilerin elde edilmesinde nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda yerel yönetimler, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, akademisyenler, işletme yöneticileri ve işletme çalışanlarından oluşan toplam 14 kişiyle görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda Havran’ın gastronomi destinasyonu olabilecek potansiyele sahip olduğu ancak mevcut durumda potansiyelin yeterince kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Havran’ın gastronomi turizmi potansiyelinin harekete geçirilmesi için ilgili paydaşlara ve özellikle yerel yönetime önemli görevler düştüğü belirlenmiştir. Araştırma kapsamında uzman görüşleri alınarak tamamen özgün yöntemle hazırlanan gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik görüşme formu başka destinasyonlar için gerçekleştirilecek bilimsel çalışmalar için yol gösterici olacaktır. Ayrıca çalışmanın hazırlık aşamasında yapılan taramalarda Havran’ın gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu açıdan araştırma, ilçenin gastronomi turizmi potansiyelinin bütüncül bakış açısıyla ortaya konulması konusunda literatürdeki boşluğu giderecek niteliktedir. Araştırma, farklı kesimlerden paydaşların perspektiflerini bir araya getirmesi yönüyle de bölgede gastronomi turizminin geliştirilmesinde pratiğe yönelik geniş bakış açılı, somut öneriler sunmaktadır.

Kaynakça

  • Abiola-Oke, E. (2020). Destination branding by the brand of hotel. Journal of Tourism and Hospitality Management, 8(3), 100-107.
  • Akşit, N. A. (2019). Yerli turistlerin sokak yiyeceklerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 47-61.
  • Arıcı, S., Bayram, Ü. (2021). Gastronomi turizmi ve ilişkili kavramlar. Şengül, S. & Kurnaz, A. (Ed.). Gastronomi Turizmi Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Avcı, C., İskender, A. (2022). Destinasyon pazarlamasında gastronomi turizmi. Gastronomi Alanında Tematik Araştırmalar 2, Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Belber, B., G., Gülsevil, B. (2022). İnanç, gastronomik öğeler ve destinasyon pazarlaması ilişkisi, Gastronomi alanında tematik araştırmalar 2, Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Canpolat, E., Çakıroğlu, F. (2020). Gastronomi turizmi ve coğrafi işaretleme: Samsun mutfağına yönelik bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 937-957.
  • Chunkajorn, P. (2020). Elements of gastronomy tourism affecting the behavior of thai tourists traveling in Thailand, International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 10(2).
  • Crîșmariu, O., Dumitru D., Țigu G., (2018) From Izmir to Marrakech -sustainable tourısm Through Slow Tourısm and Gastronomy, ResearchGate.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Candan Şahin

Göksel Kemal Girgin

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin, C., & Girgin, G. K. (2024). Destinasyon Markalaşmasında Gastronominin Önemi: Havran İlçesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Humanities and Tourism Research, 14(3), 288-310.