Makelenizi göndermeden önce, çift kör hakem değerlendirmesi doğrultusunda aşağıdakilerin mutlaka yapılması gerekmektedir. Lütfen dikkatlice okuyunuz.
1)Yüklediğiniz tam metin dosyasında yazar isimleri kaldırılmalıdır. Yazar ismini kaldırmak için şu linkteki kısa videoyu izleyiniz. Buraya tıklayarak kısa videoyu izleyebilirsiniz.
2)Makalenizin tam metin dosyasının adı "Makale tam metni" olmalıdır. Tam metin dosyasının adında yazarların kimliğini açığa çıkartacak bir kelime bulunmamalıdır. Bu şartları sağlamayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi Türkçe şablona ve İngilizce şablona erişim sağlayabilirsiniz. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Türkçe veya İngilizce olarak yayın kabul etmektedir. Gönderilen tüm makalelerde, çift kör hakem değerlendirme sistemi kullanılır. Bu sebeple ilk gönderim aşamasında şablon içindeki yazar bilgilerinin şablondan kaldırılması ve yazar bilgileri olmadan gönderim yapılması gerekmektedir. Makalenin yazar(lar)ı tarafından benzerlik taraması yapılarak benzerlik oranını gösteren raporun makale ile birlikte yüklenmesi gerekmektedir.
Türkçe başlık sayfası veya İngilizce başlık sayfası(makalenizin yazım diline uygun olanı) hazırlayınız.
Makaleler elektronik ortamda MS Word dosyası olarak sunulmalıdır. Makalede kullanılacak sayfa düzeni, font ve punto büyüklüğü şablon içerisinde ayrıntılı olarak tanımlanmış ve uygulanmıştır. Şekil, grafik, resim, formül ve tablolar; orijinal veya net bir şekilde bilgisayardan baskıya hazır halde üretilmiş olmalı ve metnin içerisine yerleştirilmelidir. Dergi Editörü ve Yayın Kurulu, bunları elektronik ortama aktarmaktan sorumlu değildir.
SUBU E-Dergileri, Açık Erişimli dergilerdir. SUBÜ tarafından yayınlanan tüm makalelerin özetleri ve tam metinleri, yayınlandıktan hemen sonra herkes tarafından ücretsiz olarak erişilebilir. Ayrıntılı bilgi için Etik İlkeler ve Yayın Polikası başlığına tıklayınız.
MAKALE DÜZENİ
Çalışmanızda aşağıdaki bölümlerin yer alması gerekmektedir:
Başlık
Özet
Anahtar Kelimeler
İngilizce Başlık
Abstract
Keywords
Giriş
Kavramsal Çerçeve (Gerekirse bu bölüm giriş kısmı ile birleştirilebilir veya kaldırılabilir.)
Yöntem
Bulgular
Tartışma
Sonuç ve öneriler
Kaynakça
Tüm referanslar 10 punto, her iki yana yaslı ve her referans arasında 6 nk boşluk olacak şekilde yazılmalıdır.
Yazar(lar) verdikleri her bir kaynaktaki bilginin eksiksiz ve doğru olduğundan emin olmalıdırlar. Gri literatürü (gerçek olmayan web sitesi, haber portalı, sosyal medya, Wikipedia vb.) referans olarak kullanmayınız. Kabul edilebilir referanslar bilimsel literatürlerdir (dergi, çevrimiçi kitaplar, bildiriler, patentler, kalıcı arşiv politikasına sahip orijinal web siteleri).
Verdiğiniz her kaynağa ana metin içerisinde atıf yapınız. Dergimizde APA formatı kullanılmaktadır. Kaynaklarınızın alfabetik olarak sıralandığına dikkat ediniz. Aşağıdaki formatı kullanırken metin içerisinde atıf (Yazarsoyadı, Yıl) şeklinde olmalıdır. Yazar sayısı 2 ise (Yazarsoyadı ve Yazarsoyadı, Yıl) şeklinde, 2’den çok ise (Birinci Yazarsoyadı ve ark., Yıl) şeklinde atıf yapılmalıdır. Ayrıntılı bilgi için (APA Style: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references) web sayfası ziyaret edilebilir.
Metin içi kaynak gösterimi:
• Tek yazarlı bir kaynak: … çıkmıştır (Sönmez, 2007).
• İki yazarlı kaynak:
- Parantez dışında kullanıldığında “ve” bağlacı ile ayrılır: Örneğin Tunç ve Alim (2006) bu durumu…
- Parantez içinde kullanıldığında “&” işareti kullanılır. Örneğin: … Kara Pazartesi (Tunç & Alim, 2006) olarak adlandırılır.
• 3 ve üzeri yazarlı kaynak (ilk kullanımdan itibaren): …. gelişmiştir (Atakan vd., 2005).
• İki veya daha çok kaynaktan faydalanarak oluşturulan bir ifadede kaynak gösterilirken farklı kaynaklar noktalı virgül (;) ile ayrılır. Bu kaynaklar ilk yazara göre isim sırasıyla yazılır: … görülmüştür (Kurt vd., 2012; Sabah, 2023; Tatar, 2004).
Metin sonu kaynak gösterimi
APA 7'ye uygun olarak hazırlanmalıdır. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references)
Makale kaynakları:
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185
Herbst-Damm, K. L., & Kulik, J. A. (2005). Volunteer support, marital status, and the survival times of terminally ill patients. Health Psychology, 24(2), 225–229.
Kitaplar:
Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2nd ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000168-000
Ata, B. (2009). Sosyal bilgiler ünitesi kavramı üzerine bazı düşünceler. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ (Edt.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar (ss. 45-56). Pegem Akademi.
Web siteleri:
Bologna, C. (2019, October 31). Why some people with anxiety love watching horror movies. HuffPost. https://www.huffpost.com/entry/anxiety-love-watching-horrormovies_l_5d277587e4b02a5a5d57b59e
Devlet kurumuna ait web siteleri:
National Institute of Mental Health. (2018, July). Anxiety disorders. U.S. Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. https://www.nimh.nih.gov/health/topics/anxiety-disorders/index.shtml
Tez kaynakları:
Kabir, J. M. (2016). Factors influencing customer satisfaction at a fast food hamburger chain: The relationship between customer satisfaction and customer loyalty (Publication No. 10169573) [Doctoral dissertation, Wilmington University]. ProQuest Dissertations & Theses Global
Bozgöz, A. (2017). Ortaokul 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde ilkçağ tarihi konularından Kadeş antlaşmasının barış eğitimi kapsamında ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.