Amaç
• Journal of the Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCS-C), kimya eğitimi ile ilgili Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz çevrimiçi bir dergidir.
• Journal of the Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCS-C), kimya öğretiminde ortaöğretim düzeyinden üniversite düzeyine kadar, etkin yenilikçi uygulamaların değerlendirildiği ve kimya eğitimi ile doğrudan ilgili konuların derinlemesine analizini içeren çalışmaları yayınlamayı amaçlamaktadır.
• Journal of the Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCS-C), hem ortaöğretim hem de üniversite düzeyinde yayınlanan ulusal ve uluslararası kimya ders kitapları, kimya ile ilgili diğer kaynak kitaplar ve kimya öğretimine ve eğitimine yönelik kitap incelemeleri ile laboratuvarda etkili öğretime yönelik yöntem ve deney örneklerine yer vermeyi amaçlamaktadır.
• Journal of the Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCS-C), kimya eğitimi araştırmacıları ile kimya ve fen bilgisi öğretmenlerinin güncel araştırmaları takip edebileceği ve akademik gelişimlerini sağlayabileceği bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır.
Kapsam
Bu amaçlar doğrultusunda Journal of the Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCS-C);
• Türkiye’de ve diğer ülkelerde ortaöğretimin her kademesinden lisans ve lisansüstü düzeye kimya öğretimi ve öğrenimine yönelik mevcut durumu, sorunları ve çözüm önerilerini irdeleyen,
• Kimya eğitiminin öğrenci, kimya ve fen bilgisi öğretmenleri, akademisyen, öğretim programı yapıcıları ve ders kitabı yayıncıları gibi tüm paydaşlarına yönelik konuları inceleyen,
• Laboratuar uygulamaları ve eylem çalışmaları gibi her türlü teorik bilgiyi uygulama ile birleştiren,
• Kimya eğitimi alanında yazılmış güncel kitapları inceleyen çalışmalar yer almaktadır.