Bu
çalışmanın amacı, informal ortamlarda fen öğretimi sürecine katkıda bulunacak
yeni görüşleri ortaya koymak üzere geliştirilen bir veri toplama aracıyla bu
konu hakkındaki öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada nicel
araştırma desenlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı
olarak, öğretmenlerin bu süreçle ilgili görüşlerini belirlemek için bir anket
hazırlanmıştır. Ardından 50 fen bilimleri öğretmeninden veri toplanmıştır.
Çalışma grubu seçilirken, ölçüt örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin
verdikleri cevaplar SPSS 25.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiş,
betimsel istatistiklerden frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları şeklinde
verilmiştir. Sonuç olarak,
öğretmenlerin kullandıkları konu alanları ve informal ortamların frekanslarının
düşük olmasına rağmen, kullanmak istedikleri konu alanları ve ortamlar
sorulduğunda genel olarak frekanslar artmaktadır. İnformal ortamlarda fen
öğretimi sürecinin maksatlı ve öğrenciler için güvenli, informal ortamların
kolay ulaşılabilir, maliyeti düşük olması ve bu ortamlarda uzman bulundurması
gerektiğini ve ortam özelliklerinin ortam seçiminde etkili olduğunu düşünmeleri
olumludur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |