Otellerde uygulanan sadakat programları, müşteri devamlılığının sağlanmasında kullanılan en önemli satış geliştirme araçlarından biridir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı; uluslararası otel yöneticilerinin perspektifinden otel sadakat programlarının değerlendirilmesidir. Veriler, İstanbul ve Ankara’da faaliyet gösteren uluslararası zincir otellerin yöneticilerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Görüşmeler 2020 yılı Şubat ayında gerçekleştirilmiş olup; elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Yöneticilerin sadakat programlarından temel beklentilerinin müşterilerini tanıma, müşteri devamlılığı sağlama ve bu doğrultuda gelirleri arttırma olduğu tespit edilmiştir. Müşteri bağlılığı sağlama konusunda en önemli hususun, otel işletmeleri tarafından sadakat programı kapsamında verilen avantajlar olduğu belirlenmiştir. Sadakat programları uygulamasında personel ve tanıtım giderlerinin en yüksek maliyet kalemi olduğu bulgulanmıştır. En sık yaşanan sorunların sistem kaynaklı sorunlar olduğu ve çoğu zaman işletme düzeyinde çözümler üretildiği ortaya çıkmıştır. Sadakat programı uygulamasının kilit başarı faktörünün, işletmenin kendisi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, otel yöneticilerine hem işletme hem de müşteri açısından maksimum faydayı sağlayacak dengeli bir sadakat programı geliştirip uygulamaları önerisi ile son bulmaktadır.
Loyalty programs applied in hotels are one of the most important sales promotion tools used to ensure customer retention. In this direction, the aim of the research is to get an evaluation on hotel loyalty programs from the perspective of international hotel managers. The data were collected through semi-structured interviews from the managers of international chain hotels operating in Istanbul and Ankara. The interviews were held in February 2020 and the obtained data were subjected to content analysis. It had been determined that the main expectations of managers from the loyalty programs were the knowing their customers, ensuring customer retention and increasing revenues accordingly. The most important issue in ensuring customer loyalty was found to be the advantages offered by hotel businesses within the scope of the loyalty program. In the implementation of loyalty programs, it was revealed that personnel and promotional expenses were the highest cost items. It had been determined that the most common problems were system-related problems and thus the solutions were usually developed at the business level. It had been found that the key success factor of loyalty program implementation was the business itself. The study concludes with the proposal that hotel managers should develop and implement a balanced loyalty program providing the maximum benefit for both the business and the customer.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 63 |