Bu çalışmada kurumsal duygusal hafıza, kurumsal itibar ve bilgi paylaşımı konuları ele alınmıştır. Çalışmanın amacı kurumsal duygusal hafızanın (duygusal deneyim seviyesi, duygusal deneyim depolaması, duygusal deneyim yayılımı) kurumsal itibar üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmanın diğer amacı kurumsal duygusal hafızanın (duygusal deneyim seviyesi, duygusal deneyim depolaması, duygusal deneyim yayılımı) kurumsal itibar üzerine etkisinde bilgi paylaşımının (örtük bilgi paylaşımı, açık bilgi paylaşımı) aracılık rolünü test etmektir. Çalışmada, nicel araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket formu kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, tekstil işletmelerinde çalışan 331 idari personel meydana getirmiştir. Verileri analiz etmek için SPSS 24.0 yazılım programından faydalanılmıştır. Aracı değişken etkisinin analizinde, Hayes (2013)’in Process Macro SPSS eklentisinden yararlanılmıştır. Veriler frekans analizi, faktör analizi, güvenirlik analizi, korelasyon analizi ve regresyon analiziyle test edilmiştir. Çalışmanın hipotez testi sonuçlarına göre; duygusal deneyim seviyesinin, duygusal deneyim depolamasının, duygusal deneyim yayılımının kurumsal itibarı pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Duygusal deneyim seviyesinin, duygusal deneyim depolamasının, duygusal deneyim yayılımının örtük bilgi paylaşımını ve açık bilgi paylaşımını pozitif yönde etkilediği saptanmıştır. Duygusal deneyim seviyesinin, duygusal deneyim depolamasının, duygusal deneyim yayılımının kurumsal itibara pozitif yönde etkisinde bilgi paylaşımının kısmi aracılık rolü bulunduğu belirlenmiştir.
In this study, corporate emotional memory, corporate reputation and knowledge sharing are discussed. The aim of the study is to examine the effect of corporate emotional memory (level of emotional experience, storage of emotional experience, diffusion of emotional experience) on corporate reputation. Another aim of the study is to test the mediating role of knowledge sharing (implicit knowledge sharing, explicit knowledge sharing) in the effect of corporate emotional memory (emotional experience level, emotional experience storage, emotional experience diffusion) on corporate reputation. In the study, quantitative research method was used. Questionnaire form was used as data collection technique. The sample of the study consisted of 331 administrative personnel working in textile enterprises. SPSS 24.0 software program was used to analyze the data. In the analysis of the mediator variable effect, Hayes (2013)'s Process Macro SPSS plugin was used. The data were tested with frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis and regression analysis. According to the results of the hypothesis test of the study; it has been determined that the level of emotional experience, emotional experience storage, and emotional experience diffusion have a positive effect on corporate reputation. It has been determined that the level of emotional experience, emotional experience storage, and emotional experience diffusion have a positive effect on implicit knowledge sharing and explicit knowledge sharing. It has been determined that knowledge sharing has a partial mediating role in the positive effects of emotional experience level, emotional experience storage, and emotional experience diffusion on corporate reputation.
Corporate Emotional Memory Corporate Reputation Knowledge Sharing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 72 |