Kavram, bir nesnenin
zihindeki soyut ve genel tasarımıdır. Kavram haritaları zihnin kavramları daha
kolay anlayabilmesi için tasarlanmış öğrenme araçlarıdır. Bu çalışmada Millî
Eğitim Bakanlığı(MEB) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün(YEĞİTEK)
yürüttüğü bir proje sonucunda ortaya çıkan Eğitim Bilişim Ağı(EBA) üzerinden
yayınlanmış olan kavram haritaları üzerine çalışılmıştır. Eğitim-öğretim
sürecinde bilişim teknolojisi donanımlarını kullanarak etkin materyaller
kullanılması amacıyla YEĞİTEK tarafından tasarlanan EBA sınıf seviyelerine
uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri barındıran sosyal bir
platformdur.
Araştırma betimsel
araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme yoluyla hazırlanmıştır.
Araştırmanın evrenini EBA’da bulunan Tarih, Kimya, Felsefe, Fen Bilimleri,
Arapça ve Türkçe alanlarında hazırlanmış on yedi adet kavram haritası
oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı EBA’da yayınlanan kavram haritalarının
değerlendirilmesinin yapılmasıdır. Konuyla ilgili çalışma esnasında alan
uzmanlarının görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler ışığında toplam 17
kavram haritasından sadece 2 tanesinin hem kavram haritası değerlendirme
ölçütlerine hem de materyal
tasarlama ilkeleri doğrultusunda bütün maddelere uygun bulunduğu tespit
edilmiştir.
A
concept is an abstract and general design of an object in a mind. Concept maps
are tools that designed for learning the concepts easier to understand by the
mind. In this study, it has worked on the concept maps which is a part of a
project that located in Educational Technology Innovation and the General
Directorate (YEĞİTEK) by the Ministry of National Education (MONE) named
Education Information Network (EBA). EBA is a social platform designed by
YEĞİTEK for the purpose of create effective materials in the process of
Education and training by using information technology hardware. The aim of the EBA is to provide reliable
materials for convenient grade levels.
Research review of the document was prepared by the
descriptive research method. The population of the study consisted of seventeen
concept maps in Education Information Network (EBA). The studied concept maps
are about History, Chemistry, Philosophy, Science, Arabic and Turkish areas.
During the study it has been consulted on with two experts about the issues.
Two criteria were used for examining the concepts maps; concept map evaluation
criteria and material design principles. Concept map evaluation criteria and
material design principles substances are converted into two tables. It was determined the compliance with the
substances and the 17 concept maps by examining. According to data it has been
determined that only two of the 17 concept maps are appropriate for all
substances according to the both concept map evaluation criteria and the material
design principles.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |