Bu çalışma, öğretmen adayların tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin; öğretim üyeleri, öğretmen, idareci ve öğretmen adayları tarafından nasıl değerlendirildiğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma ÖTMG dersi kapsamında öğretmen adayları tarafından hazırlanan öğretim materyallerinin, nasıl değerlendirildiği ile ilgili mevcut durumu tespit etmek için yapılan bir özel durum çalışmasıdır. Çalışmada örneklem olarak 2 akademisyen, 1 idareci, 2 öğretmen ve 5 tane öğretmen adayı seçilmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış mülakatların uygulanmasıyla elde edilen ses kayıtları çözümlenerek transkript edilerek yazıya dökülmüş, transkript edilen bu mülakatlar nitel veri analizi yaklaşımlarından biri olan içerik analizi yapılarak tema, alt tema, kodlar ve frekanslar aracılığıyla elde edilen matrisler yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme” (ÖTMG) dersinde geliştirilen materyallerin sergilendikten sonra bu materyallerin okullara gönderilmesi uygulamasında işlemeyen noktalar bulunduğu buna rağmen bu uygulamanın genel anlamda faydalı bir yaklaşım olduğu ve geliştirilen materyallerin öğretmenlerin materyal ihtiyacını karşılamak açısından bir potansiyel taşıdığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretim materyallerinin geliştirilmesinin önünü açmak için; matematik dersine yönelik özelleşmiş öğretim materyalleri sempozyum ve projelerinin desteklenmesi, ülkemize ait ulusal bir materyal kütüphanesi oluşturulması ve EBA gibi platformlara entegre edilmesi önerilmektedir.
Materyal Tasarımı Matematik Eğitimi Öğretmen Adayları Akademisyen ÖTMG Dersi İdareci Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3 |