Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir waldorf anaokulu hakkında ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 320 - 337, 31.08.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı, Litvanya’da bulunan bir Waldorf anaokuluna çocukları devam eden ebeveynler ile bu okulda görev yapan öğretmenlerin Waldorf anaokullarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Litvanya’da bir Waldorf anaokulunda çocuğu eğitim gören, İngilizce dilini bilen beş ebeveyn ile bu okulda görev yapan ve İngilizce dilini bilen iki eğitimci ile oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çalışma grubundaki ebeveynlerin çoğunluğu açık alanda geçirilen zaman, Waldorf eğitiminin kaliteli olması ve okulda doğal materyallerin kullanımından dolayı bu okulu tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca ebeveynler Waldorf Anaokulunun diğer anaokullarından farkına yönelik karma yaş gruplarının bir arada bulunması, doğaya dayalı eğitim verilmesi, esneklik ve aile katılım etkinliklerine daha fazla yer verilmesini belirtmişlerdir. Ebeveynler Waldorf anaokulunun amaçlarını “çocuğu ilkokula hazırlamak, çocukların oyun yoluyla öğrenmelerini sağlamak, çocukların gelişimlerini destekleme ve değerlere ilişkin farkındalık kazandırmak” olarak belirtmişlerdir. Bir diğer bulguya göre öğretmenler Waldorf anaokulunun amaçlarını “çocukların yaratıcılıklarını desteklemek, çocukların sosyalleşmesini sağlamak ve çocukların kendilerini tanımalarını sağlamak” olarak belirtmişlerdir. Waldorf anaokullarının diğer anaokullarından farkına ilişkin öğretmenler, çocukların doğada bulunma sürelerinin uzun olması ve doğaya dayalı eğitim felsefesinin benimsenmesini belirtmişlerdir.  

Kaynakça

  • Agnihotri, S. (2018). The importance of early childhood education for a sustainable society:A sociological analysis. Journal of Bank Management &Financial Strategies, 3(2),26-32.
  • Akdağ, B. (2006) Alternatif eğitim modelleri. Zil ve Teneffüs Dergisi, 6, 34-44.
  • Aron, Y. L. (2003) Towards a typology of alternative education programs: A compilation of elements from the literature. (ERIC Document Reproduction Service No. ED480992).
  • Baran, M., Yılmaz, A. ve Yıldırım, M. (2007). Okul öncesi eğitimin önemi ve okul öncesi eğitim yapılarındaki kullanıcı gereksinimleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 27-44.
  • Blunt, R. J. S. (1982). A study of the educational thought of Rudolf Steiner (Unpublished Master Thesis). Rhodes University, Grahamstown.
  • Brooks, S. (2002). Establishing successful and healthy teacher and parent relationships in Waldorf schools. https://www.waldorflibrary.org/images/stories/articles/MASTERbrooks.pdf adresinden alınmıştır.
  • Burger, K. (2010). How does early childhood care and education affect cognitive development?. Early Childhood Research Quarterly, 25(2), 140-165.
  • Carnie, F. (2003). Alternative approaches to education: A guide for parents and teachers. New York: Routledge.
  • Christensen, L. B., Johnson, B. ve Turner, L. A. (2014). Research methods, design, and analysis. South Alabama: Pearson Global Edition.
  • Clouder, C. ve Rawson, M. (2003). Waldorf education. Edinburgh: Floris Books.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çelik, A. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarında açık alan kullanımı: Kocaeli örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 43(1), 79-88.
  • Dağbaşı, S. (2018). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde okul öncesi eğitim kurumlarının öğrenme ortamlarının uluslararası standartlar açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC.
  • Dahlin, B. (2017). Rudolf Steiner – The relevance of Waldorf education. Switzerland: Springer.
  • Darian, A. (2012). Taking action! Movement-based learning for the kindergarten through grade three learner: A case study of a Waldorf education early childhood program (Unpublished Doctorate Thesis). Arizona State University, Arizona.
  • de Souza, D. L. (2012). Learning and human development in Waldorf Pedagogy and Curriculum. Encounter: Education for Meaning and Social Justice, 50-62.
  • Dündar, S. (2007). Alternatif eğitim felsefesi temelleri ve alternatif eğitim uygulamaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Edmunds, F. (2004). Introduction to Steiner education: The Waldorf School. London: Rudolf Steiner Press.
  • Eugene Waldorf School. (2021). Storytelling and puppet shows. https://www.eugenewaldorf.org/storytelling_and_puppet_shows/# adresinden alınmıştır.
  • Evangelou, D. (1989). Mixed-age groups in early childhood education. ERIC Clearing House on Elementary and Early Childhood Education, Urbana, Illinois.
  • Gabert, E. (1961). Lehrerbildung im sinne Rudolf Steiners – Das lehrerseminar des bundes der freien Waldorfschulen. Stuttgart: Freies Geistesleben.
  • Grella, M. A. (2015). Nurturing the aesthetic: Learning to care for the environment in a Waldorf School (Unpublished Doctorate Thesis). Antioch University, New England.
  • Gromicko, L. (2015). Math and science in the kindergarten Waldorf Early childhood settings. https://www.earlychildhoodireland.ie/wp-content/uploads/2015/06/Math-and-Science-in-the-Kindergarten.pdf adresinden alınmıştır.
  • Howard, S. (2006). The essentials of Waldorf early childhood education. Gateways, 51, 6-12.
  • Hutchingson, R. ve Hutchingson, J. (1993). Waldorf education as a program for gifted students. Journal for the Education of the Gifted, 16(4), 400-419.
  • Kantz, K. R. (2004). Understanding the outdoor play environment for preschool children in child care: should we just let 'em go? (Unpublished Doctorate Thesis). Iowa State University, Iowa.
  • Kaya, D. ve Gündüz, M. (2015). Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: “Waldorf okulları örneği”. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 5-25.
  • Koca, C. ve Ünal, F. (2018). Türkiye'deki bir Waldorf anaokulunun misyon, vizyon ve diğer anaokullarından farklı yönlerine ilişkin görüşlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 185-206.
  • Koca, C. ve Ünal, F. (2019). Views of Waldorf kindergarten educators and parents of children who attend this school on educational concepts. Inonu University Journal of the Faculty of Education 20(2), 534-554.
  • Kotaman, H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf okulu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 174-194.
  • Koyuncu, M. (2019). Okul öncesi eğitimde alternatif yaklaşım: Orman okullarında öğretmen, veli ve yönetici görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Ankara.
  • Köşker, N. ve Çalışandemir, F. (2015). Child and nature. R. Efe, C. Bizzarri, İ. Cürebal ve G. N. Nyusupova (Eds.), Environment and ecology at the beginning of 21st century içinde (ss. 326-336). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Lodico, M., Spaulding, D. ve Voegtle, K. (2006). Methods in educational research – From theory to practice. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Okul öncesi eğitim programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf adresinden alınmıştır.
  • Müller, O. (1976). Von pestalozzi zu Rudolf Steiner. Waldorfpaedagogik in Öffentlischen Schulen içinde (pp. 11-22). Freiburg-Basel-Wien: Herder Verlag.
  • Oberman, I. (2007). Learning from Rudolf Steiner: the relevance of Waldorf education for urban public school reform. Personal interview on 2 April 2017.
  • Ogletree, E. J. (1997). Eurythmy in Waldorf schools. (ERIC Document Reproduction Service No. ED410023).
  • Okutan, N. Ş. (2012). Karma ve izole yaş gruplarında verilen okul öncesi eğitiminin 4-6 yaş grubu çocuklarının gelişim özellikleri ve yaratıcılık performanslarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Özdoğan, M. (2020). World of thought and works of Rudolf Steiner. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 665-683.
  • Park, S. ve Lit, I. (2015). Learning to play, playing to learn: The Bank Street developmental-interaction approach in Liliana’s kindergarten classroom. Stanford, CA: Stanford Center for Opportunity Policy in Education.
  • Patterson, J. B. ve Bradley, P. (2011). Waldorf yöntemiyle çocuğumu büyütüyorum: 0-7 yaş çocuk eğitimi. S. Dönmez(Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. California: Sage Publications.
  • Petrash, J. (2002). Understanding Waldorf education: Teaching from the inside out. Lewisville, NC: A Gryphon House Book.
  • Randoll, D. (1999). Waldorfpädagogik auf dem prüfstand – Auch eine herausforderung an das öffentliche schulwesen?. Berlin: VWB-Verlag.
  • Richter, T. (2006). Paedagogischer autrag und unterichtziele – Vom lehrplan der Waldorfschule. Stuttgart: Verlag Freies Geistesleben.
  • Rose, S. E. ve Jolley, R. P. (2016). Drawing development in mainstream and Waldorf Steiner schools revisited. Psychology of Aesthetics Creativity and the Arts, 10(4), 447-457.
  • Schmitt-Stegman, A. (1997). Child development and curriculum in Waldorf Education. (ERIC Document Reproduction Service No. ED415990).
  • Schweinhart, L. J. ve Weikart, D. P. (1997). The high/scope preschool curriculum comparison study through age 23. Early Childhood Research Quarterly, 12(2), 117-143.
  • Shank, M. (2016). Imagination, Waldorf, and critical literacies: Possibilities for transformative education in mainstream school. Reading & Writing, 7(2), 1-9.
  • Steiner Waldorf Schools Fellowship. (2020). The early years in Steiner Waldorf education. https://www.steinerwaldorf.org/steiner-education/early-years/introduction/ adresinden alınmıştır.
  • Steiner, R. (1995). The kingdom of childhood: Introductory talks on Waldorf Education. New York: Anthioposophic Press.
  • Strickland, D. ve Riley-Ayers, S. (2006). Early literacy: Policy and practice in the preschool years. https://www.readingrockets.org/article/early-literacy-policy-and-practice-preschool-years. adresinden alınmıştır.
  • Sylva, K. (2014). The role of families and pre-school in educational disadvantage. Oxford Review of Education, 40(6), 680-695.
  • Waldorf School of Baltimore. (2021). Eurythmy. https://www.waldorfschoolofbaltimore.org/eurythmy adresinden alınmıştır.
  • Waterson, I. A. (2006). Integrating sixth grade geometry standards into a Waldorf methods charter schools (Master’s Thesis). Dominican University of California, California.
  • Winsler, A., Caverly, S. L., Willson-Quaylea, A., Carlton, M. P., Howell, C. ve Long, G. N. (2002). The social and behavioral ecology of mixed-age and same-age preschool classrooms: A natural experiment. Applied Developmental Psychology, 23(3), 305-330.
  • Yalçın, H. ve Schieren, J. (2017). Türkiye’de Waldorf eğitimine yönelik girişimler. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(49), 30-41.
  • Yavuzer, H. (2002). Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı (15. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yüksel, D. K. ve Kartal, S. (2020). Okul öncesi dönemde alternatif bir eğitim modeli: Waldorf yaklaşımı ve materyallerine yönelik öğretmen görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 845-859.
  • Zdrazil, T. (2019). Freie Waldorfschule in Stuttgart 1919-1925. Rudolf Steiner-das Kollegium-die Pädagogik. Stuttgart: Verlag Freies Geistesleben.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde güncel konular. İstanbul: Morpa Yayınları.

The examination of parents’ and teachers’ opinions about A waldorf preschool

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 320 - 337, 31.08.2021

Öz

In the changing world, it is seen that it is important to acquire skills such as creativity, critical thinking, problem solving, communication and cooperation, which are accepted as 21st century skills, at an early age. This study aims to examine the 21st-century skills of 3-6-year-old preschool children in terms of some variables. Relational screening model was used in the study. The research was carried out with 1055 children selected from different independent kindergartens and kindergartens affiliated to primary education in Gaziantep and Kilis provinces. "Personal Information Form" as well as "21st Century Skills for Children 3-4 Years Old Scale (DAY-1)" with two sub-dimensions: life and career skills and learning and innovation skills (4Cs) and "21st Century Skills for 5-6 Years Old Children Scale (DAY-2)", which has three sub-dimensions: life and career skills, learning and innovation skills (4Cs), and information-media and technology skills were used as data collection tools in the study. The analysis of the data was made quantitatively for each sub-dimension and evaluating the entire scale. The analysis of the data was made quantitatively for each sub-dimension and to evaluate the whole score of the participants. As a result of the analysis of the data, it was concluded that there was a significant differences between children’s 21st century skills and the variables of mother's working status, mothers' educational status, fathers' educational status and socio-economic level of the family. On the other hand, it was concluded that the children's 21st-century skills did not significantly differ according to gender variables. Within the scope of the study, suggestions were made for future studies to be carried out in line with the aims and findings of the research.

Kaynakça

  • Agnihotri, S. (2018). The importance of early childhood education for a sustainable society:A sociological analysis. Journal of Bank Management &Financial Strategies, 3(2),26-32.
  • Akdağ, B. (2006) Alternatif eğitim modelleri. Zil ve Teneffüs Dergisi, 6, 34-44.
  • Aron, Y. L. (2003) Towards a typology of alternative education programs: A compilation of elements from the literature. (ERIC Document Reproduction Service No. ED480992).
  • Baran, M., Yılmaz, A. ve Yıldırım, M. (2007). Okul öncesi eğitimin önemi ve okul öncesi eğitim yapılarındaki kullanıcı gereksinimleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 27-44.
  • Blunt, R. J. S. (1982). A study of the educational thought of Rudolf Steiner (Unpublished Master Thesis). Rhodes University, Grahamstown.
  • Brooks, S. (2002). Establishing successful and healthy teacher and parent relationships in Waldorf schools. https://www.waldorflibrary.org/images/stories/articles/MASTERbrooks.pdf adresinden alınmıştır.
  • Burger, K. (2010). How does early childhood care and education affect cognitive development?. Early Childhood Research Quarterly, 25(2), 140-165.
  • Carnie, F. (2003). Alternative approaches to education: A guide for parents and teachers. New York: Routledge.
  • Christensen, L. B., Johnson, B. ve Turner, L. A. (2014). Research methods, design, and analysis. South Alabama: Pearson Global Edition.
  • Clouder, C. ve Rawson, M. (2003). Waldorf education. Edinburgh: Floris Books.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çelik, A. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarında açık alan kullanımı: Kocaeli örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 43(1), 79-88.
  • Dağbaşı, S. (2018). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde okul öncesi eğitim kurumlarının öğrenme ortamlarının uluslararası standartlar açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC.
  • Dahlin, B. (2017). Rudolf Steiner – The relevance of Waldorf education. Switzerland: Springer.
  • Darian, A. (2012). Taking action! Movement-based learning for the kindergarten through grade three learner: A case study of a Waldorf education early childhood program (Unpublished Doctorate Thesis). Arizona State University, Arizona.
  • de Souza, D. L. (2012). Learning and human development in Waldorf Pedagogy and Curriculum. Encounter: Education for Meaning and Social Justice, 50-62.
  • Dündar, S. (2007). Alternatif eğitim felsefesi temelleri ve alternatif eğitim uygulamaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Edmunds, F. (2004). Introduction to Steiner education: The Waldorf School. London: Rudolf Steiner Press.
  • Eugene Waldorf School. (2021). Storytelling and puppet shows. https://www.eugenewaldorf.org/storytelling_and_puppet_shows/# adresinden alınmıştır.
  • Evangelou, D. (1989). Mixed-age groups in early childhood education. ERIC Clearing House on Elementary and Early Childhood Education, Urbana, Illinois.
  • Gabert, E. (1961). Lehrerbildung im sinne Rudolf Steiners – Das lehrerseminar des bundes der freien Waldorfschulen. Stuttgart: Freies Geistesleben.
  • Grella, M. A. (2015). Nurturing the aesthetic: Learning to care for the environment in a Waldorf School (Unpublished Doctorate Thesis). Antioch University, New England.
  • Gromicko, L. (2015). Math and science in the kindergarten Waldorf Early childhood settings. https://www.earlychildhoodireland.ie/wp-content/uploads/2015/06/Math-and-Science-in-the-Kindergarten.pdf adresinden alınmıştır.
  • Howard, S. (2006). The essentials of Waldorf early childhood education. Gateways, 51, 6-12.
  • Hutchingson, R. ve Hutchingson, J. (1993). Waldorf education as a program for gifted students. Journal for the Education of the Gifted, 16(4), 400-419.
  • Kantz, K. R. (2004). Understanding the outdoor play environment for preschool children in child care: should we just let 'em go? (Unpublished Doctorate Thesis). Iowa State University, Iowa.
  • Kaya, D. ve Gündüz, M. (2015). Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: “Waldorf okulları örneği”. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 5-25.
  • Koca, C. ve Ünal, F. (2018). Türkiye'deki bir Waldorf anaokulunun misyon, vizyon ve diğer anaokullarından farklı yönlerine ilişkin görüşlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 185-206.
  • Koca, C. ve Ünal, F. (2019). Views of Waldorf kindergarten educators and parents of children who attend this school on educational concepts. Inonu University Journal of the Faculty of Education 20(2), 534-554.
  • Kotaman, H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf okulu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 174-194.
  • Koyuncu, M. (2019). Okul öncesi eğitimde alternatif yaklaşım: Orman okullarında öğretmen, veli ve yönetici görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Ankara.
  • Köşker, N. ve Çalışandemir, F. (2015). Child and nature. R. Efe, C. Bizzarri, İ. Cürebal ve G. N. Nyusupova (Eds.), Environment and ecology at the beginning of 21st century içinde (ss. 326-336). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Lodico, M., Spaulding, D. ve Voegtle, K. (2006). Methods in educational research – From theory to practice. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Okul öncesi eğitim programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf adresinden alınmıştır.
  • Müller, O. (1976). Von pestalozzi zu Rudolf Steiner. Waldorfpaedagogik in Öffentlischen Schulen içinde (pp. 11-22). Freiburg-Basel-Wien: Herder Verlag.
  • Oberman, I. (2007). Learning from Rudolf Steiner: the relevance of Waldorf education for urban public school reform. Personal interview on 2 April 2017.
  • Ogletree, E. J. (1997). Eurythmy in Waldorf schools. (ERIC Document Reproduction Service No. ED410023).
  • Okutan, N. Ş. (2012). Karma ve izole yaş gruplarında verilen okul öncesi eğitiminin 4-6 yaş grubu çocuklarının gelişim özellikleri ve yaratıcılık performanslarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Özdoğan, M. (2020). World of thought and works of Rudolf Steiner. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 665-683.
  • Park, S. ve Lit, I. (2015). Learning to play, playing to learn: The Bank Street developmental-interaction approach in Liliana’s kindergarten classroom. Stanford, CA: Stanford Center for Opportunity Policy in Education.
  • Patterson, J. B. ve Bradley, P. (2011). Waldorf yöntemiyle çocuğumu büyütüyorum: 0-7 yaş çocuk eğitimi. S. Dönmez(Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. California: Sage Publications.
  • Petrash, J. (2002). Understanding Waldorf education: Teaching from the inside out. Lewisville, NC: A Gryphon House Book.
  • Randoll, D. (1999). Waldorfpädagogik auf dem prüfstand – Auch eine herausforderung an das öffentliche schulwesen?. Berlin: VWB-Verlag.
  • Richter, T. (2006). Paedagogischer autrag und unterichtziele – Vom lehrplan der Waldorfschule. Stuttgart: Verlag Freies Geistesleben.
  • Rose, S. E. ve Jolley, R. P. (2016). Drawing development in mainstream and Waldorf Steiner schools revisited. Psychology of Aesthetics Creativity and the Arts, 10(4), 447-457.
  • Schmitt-Stegman, A. (1997). Child development and curriculum in Waldorf Education. (ERIC Document Reproduction Service No. ED415990).
  • Schweinhart, L. J. ve Weikart, D. P. (1997). The high/scope preschool curriculum comparison study through age 23. Early Childhood Research Quarterly, 12(2), 117-143.
  • Shank, M. (2016). Imagination, Waldorf, and critical literacies: Possibilities for transformative education in mainstream school. Reading & Writing, 7(2), 1-9.
  • Steiner Waldorf Schools Fellowship. (2020). The early years in Steiner Waldorf education. https://www.steinerwaldorf.org/steiner-education/early-years/introduction/ adresinden alınmıştır.
  • Steiner, R. (1995). The kingdom of childhood: Introductory talks on Waldorf Education. New York: Anthioposophic Press.
  • Strickland, D. ve Riley-Ayers, S. (2006). Early literacy: Policy and practice in the preschool years. https://www.readingrockets.org/article/early-literacy-policy-and-practice-preschool-years. adresinden alınmıştır.
  • Sylva, K. (2014). The role of families and pre-school in educational disadvantage. Oxford Review of Education, 40(6), 680-695.
  • Waldorf School of Baltimore. (2021). Eurythmy. https://www.waldorfschoolofbaltimore.org/eurythmy adresinden alınmıştır.
  • Waterson, I. A. (2006). Integrating sixth grade geometry standards into a Waldorf methods charter schools (Master’s Thesis). Dominican University of California, California.
  • Winsler, A., Caverly, S. L., Willson-Quaylea, A., Carlton, M. P., Howell, C. ve Long, G. N. (2002). The social and behavioral ecology of mixed-age and same-age preschool classrooms: A natural experiment. Applied Developmental Psychology, 23(3), 305-330.
  • Yalçın, H. ve Schieren, J. (2017). Türkiye’de Waldorf eğitimine yönelik girişimler. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(49), 30-41.
  • Yavuzer, H. (2002). Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı (15. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yüksel, D. K. ve Kartal, S. (2020). Okul öncesi dönemde alternatif bir eğitim modeli: Waldorf yaklaşımı ve materyallerine yönelik öğretmen görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 845-859.
  • Zdrazil, T. (2019). Freie Waldorfschule in Stuttgart 1919-1925. Rudolf Steiner-das Kollegium-die Pädagogik. Stuttgart: Verlag Freies Geistesleben.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde güncel konular. İstanbul: Morpa Yayınları.
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysegul Akıncı Cosgun 0000-0001-7195-5160

Zeynep Özer Bu kişi benim 0000-0002-7108-5086

Feyza Aydın 0000-0002-4380-0134

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akıncı Cosgun, A., Özer, Z., & Aydın, F. (2021). Bir waldorf anaokulu hakkında ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 8(2), 320-337.

19190   23681     19386        19387