Research Article
BibTex RIS Cite

Art Education Experiences in Unified Classrooms: A Phenomenological Study

Year 2024, Volume: 11 Issue: 4, 655 - 672, 31.12.2024
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1443274

Abstract

The aim of the research is to create a perspective on the Visual Arts course through the eyes of unified classroom teachers and to reveal their experiences. It is a matter of curiosity how the unified classroom practice, which can be seen as a problem in terms of education, results in terms of art education. This is the first research in the literature in terms of analysing the positive/negative situations experienced in the Visual Arts course applied in unified classrooms. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was preferred in the study. The study group of the research consisted of 10 classroom teachers (4 female and 6 male) working in primary schools in a provincial centre in Anatolia and teaching in combined classes. Data were collected through interview form, metaphor study and artificial intelligence drawing application. The data obtained from the metaphors were transformed into a meaningful text and concretised with a colourful drawing with artificial intelligence application. Debriefing was then carried out with the participants on the resulting image, aiming to ensure both the internal consistency of the study and the concretisation of abstract expressions. The results of the studies in the literature show that education in unified classrooms leads to a negative process and result. However, according to the results of this research; it was seen that art education in unified classrooms produced positive effects and results. It has been revealed that there is an interactive, collaborative process in unified classrooms and that there is no situation that would negatively affect education. In addition, it was also among the results that art education in unified classrooms is an important impact factor in terms of social, cognitive, kinetic and artistic sense in terms of being an individual for students and coping with life dynamics. This situation shows that art can be used as an important influence factor in the construction of individual and life. Repeating this research after the participants were given art education may make a difference in terms of both education and participants.

Ethical Statement

Both scientific and humanitarian ethical principles were observed in the research. The study was conducted in line with the ethical principles determined by academic institutions and boards.

Supporting Institution

No support has been received from any organisation.

References

  • Abay, S. (2007). Birleştirilmiş sınıflarda sosyal bilgiler öğretimindeki sorunlar. (Yüksek Lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 205393)
  • Adıgüzel, A. & Tomsur, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Education Science, 5(4), 1677-1689. http://www. dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19822/212235 adresinden edinilmiştir.
  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim-öğretim: Genç ve deneyimsiz öğretmenlerin görüşlerine dayalı bir araştırma. Eğitim, Bilim ve Toplum Dergisi, 6(21), 82-108.
  • Al, H. (2019). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 600796)
  • Amaç, Z. & Yıldırım, F. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamaları: görüş ve öneriler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 203-220. https://doi.org/10.18069/firatsbed.752224 adresinden edinilmiştir.
  • Artut, K. (2006). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Aslantaş, S. (2014). Görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (2), 185-196.
  • ATP. (2015, Ocak 02). Teaching in multiage and multigrade classrooms. ATP. https://alaskateacher.org/multigrade_teaching.php
  • Aydın, Y., Coşkun, İ. & Sidekli, S. (2015). Köyde öğretmen olmak: birleştirilmiş sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
  • Bakırhan, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ve alan bilgisi yeterlilikleri üzerine bir araştırma. (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 550954)
  • Balcı, Y. B & Say, N. (2013). Temel sanat eğitimi. İstanbul: Ya-Pa.
  • Başbuğ, F. & Başbuğ, Z. (2016). Görsel sanatlar eğitimi üzerine notlar. Akdeniz Sanat Dergisi, 9(18), 74-98. Berg, B. L. & Luna, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (A. Arı, Çev. Ed.) Eğitim Yayınevi. (Çalışmanın orijinali 2016`da yayımlanmıştır)
  • Bilir, A. (2008). Teacher and educational fact at multigraded classrooms rural primary schools. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(2), 1-22. doi.org/10.1501/Egifak_0000001130
  • Binbaşıoğlu, C. (1983). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim rehberi. İstanbul: Binbaşıoğlu.
  • Blease, B. & Condy, J., (2015). ‘Teaching of writing in two rural multigrade classes in the Western Cape’, Reading & Writing 6(1), 1-9. doi.org/10.4102 / rw.v6i1.58
  • Çakır İlhan, A. (1999). 1980 sonrası sanat eğitimi üzerine yapılan kuramsal çalışmalar. Anadolu Sanat, 78-98. https://hdl.handle.net/11421/1248
  • Çellek, T. (2003). Sanat ve bilim eğitiminde yaratıcılık. PİVOLKA, 2(8), 4-11.
  • Demir, S. (2014). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin görsel sanatlar dersinin amaçlarına erişi düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 381225)
  • Demirel, Ö. (2019). Eğitim sözlüğü (7. baskı). Ankara: Pegem.
  • Erdem, A.R. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim (6. Baskı). Ankara: Anı.
  • Erinç, S. M. (2010). Kültür sanat – sanat kültür (1. baskı). Ankara: Ütopya.
  • Ersoy, A. F. (2016). Fenomenoloji (3. baskı). A. Saban & A. Ersoy (Ed.) Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde. Ankara: Anı.
  • Fraenkel, R. J., Wallen, E. N., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th edition). New York: McGraw-Hill.
  • Göçer, V. & Palavan, Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda karşılaştıkları problemler (Malatya ili örneği) . Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 69-96.
  • Gökdemir, M. A. & Filiz S. B. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri (Mardin örneği). Turkish Studies, 13(19), 775-793. doi.org/10.7827/TurkishStudies.13976
  • Gökdere, E. (2018). İlkokul 1-4.Sınıf Görsel Sanatlar Dersinin genel amaçlarının etkinlikler yoluyla kazandırılabilmesine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 527571)
  • Gözbaba, Y. (2020). Birleştirilmiş sınıfta bütünleştirilmiş öğretim programı uygulamaları. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 672341)
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: felsefe-yöntem-analiz (5. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Gül, M., Özdemir, M. & Özdemir, O. (2020). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıf uygulamalarına ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Kahraman, D. (2007). Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 210092)
  • Kayalıoğlu, S. (2020). 1948-2019 Yılları arasında birleştirilmiş sınıflı olan ve olmayan ilkokullarda görsel sanatlar dersi sürelerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 544-594. doi.org/10.29299/kefad.2020.21.01.015
  • Kırışoğlu, O. T. (2009). Sanat kültür yaratıcılık görsel sanatlar ve kültür eğitimi öğretimi. (1. baskı). Ankara: Pegem.
  • Köklü, M. (2000). Birleştirilmiş sınıfların yönetimi ve öğretim. İstanbul: Beta.
  • Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem.
  • Little, W. A. (2004). Learning and teaching multigrade settings. UNESCO 2005 EFA. http://multigrade.ioe.ac.uk/fulltext/fulltextLittle.pdf adresinden edinilmiştir.
  • MEB (2012). Birleştirilmiş sınıflar haftalık ders programları. Erişim adresi: https://www.memurlar.net/common/news/documents/288521/25105720_14043746_birlestirilmis_snflar_haf_ders_prg.pdf
  • MEB (2018). Görsel Sanatlar öğretim programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/dosyalar/2018121111026326-gorsel%20sanatlar.pdf
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (2. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Miller, B. (1989). The multigrade classroom: A resource handbook for small, rural schools. Portland, OR: Nortwest Regional Educational Laboratory.
  • Ocakcı, E. (2017). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri ve sınıf yönetimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 469425)
  • Özcan, M. (2017). Görsel sanatlar (1- 8 sınıflar) dersi programına yönelik görsel sanatlar öğretmenlerinin görüşleri ve çözüm önerileri. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 481291)
  • Read, H. (1981). Sanat ve toplum. (S. Mülayim, Çev. Ed.). İstanbul: Umran.
  • Saadet, A. (2020). Birleştirilmiş sınıf ile ilgili yapılan çalışmaların sistematik bir literatür incelemesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 631279)
  • Samancı, O. (2016). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem.
  • San, İ. (1977). Sanatsal yaratma ve çocukta yaratıcılık. İstanbul: İş Bankası.
  • San, İ. (1983). Sanat Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(2), 215.doi.org/10.1501/Egifak_0000000828
  • Statıstık Austrıa (2013) Schulstatistik2012/2013 (Sonderauswertung) [Schoolstatistics2012/2013: specialevaluation].
  • Şahin, A. (2018). İlk ve ortaöğretimde görsel sanatlar dersinin yeterliği. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 528208)
  • Şahin, Ç. (2015). Birleştirilmiş sınıflara ilişkin temel bilgiler. Ç. Şahin (Ed.), Birleştirilmiş sınıflarda öğretim içinde (ss.1-30). Ankara: Pegem.
  • Şenkaya, Ç. S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Derslerinde karşılaştıkları sorunlar ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Bursa ili örneği). (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 675663)
  • Tabur, B. (2023). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar: bir anlatı araştırması. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 782468)
  • Taşar, H. H. (2014). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamasının nedenleri. T. Dilci (Ed.), Teoriden pratiğe birleştirilmiş sınıf uygulamaları içinde (ss. 21-30). İstanbul: İdeal Kültür.
  • Temizyürek, S. (2019). Birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi (Kayseri ili örneği). (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 597136)
  • Türkdoğan, G. (1981). Sanat eğitimi yöntemleri. Ankara: Ayyıldız.
  • Türkkan, B. (2008). İlköğretim görsel sanatlar dersi bağlamında görsel kültür çalışmaları: bir eylem araştırması. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 229220)
  • Türkoğlu, D., Kandır, A., & Gözüm, A. İ. C. (2021). A portfolio inventory: an investigation of visual artwork made by children as being tool or art oriented in structure. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(4). 2825-2850.
  • Uygun, M. (2019). 06-10 yaş grubu ilkokul öğrencelerine yönelik görsel sanatlar dersi portre çalışmalarının öğrencelerin duygularını aktarmadaki yeri ve öneminin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 588642)
  • Yılmaz, F. (2021). 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. (Yüksek lisans tezi).Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 693349)
  • Yılmaz, M. (2011). 2005 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 296367)

Art Education Experiences in Unified Classrooms: A Phenomenological Study

Year 2024, Volume: 11 Issue: 4, 655 - 672, 31.12.2024
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1443274

Abstract

This research aims to create a perspective on the Visual Arts course through the eyes of unified classroom teachers and to reveal their experiences. It is a matter of curiosity how the unified classroom practice, which can be seen as a problem in terms of education, results in terms of art education. This is the first research in the literature in terms of analyzing the positive/negative situations experienced in the Visual Arts course applied in unified classrooms. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was preferred in the study. The study group of the research consisted of 10 classroom teachers (4 female and 6 male) working in primary schools in a provincial centre in Anatolia and teaching in combined classes. Data were collected through interview form, metaphor study and artificial intelligence drawing application. The data obtained from the metaphors were transformed into a meaningful text and concretised with a colourful drawing with artificial intelligence application. Debriefing was then carried out with the participants on the resulting image, aiming to ensure both the internal consistency of the study and the concretisation of abstract expressions. The results of the studies in the literature show that education in unified classrooms leads to a negative process and result. However, according to the results of this research; it was seen that art education in unified classrooms produced positive effects and results. It has been revealed that there is an interactive, collaborative process in unified classrooms and that there is no situation that would negatively affect education. In addition, it was also among the results that art education in unified classrooms is an important impact factor in terms of social, cognitive, kinetic and artistic sense in terms of being an individual for students and coping with life dynamics. This situation shows that art can be used as an important influence factor in the construction of individual and life. Repeating this research after the participants were given art education might make a difference in terms of both education and participants.

Ethical Statement

Scientific ethical reporting and standards were complied with in the study. The research was conducted with the application of the social and human sciences ethics committee of Kafkas University and the approval of the governorship of Kars with the ethical permission report dated 14/11/2023 and numbered E.41015.

References

  • Abay, S. (2007). Birleştirilmiş sınıflarda sosyal bilgiler öğretimindeki sorunlar. (Yüksek Lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 205393)
  • Adıgüzel, A. & Tomsur, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Education Science, 5(4), 1677-1689. http://www. dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19822/212235 adresinden edinilmiştir.
  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim-öğretim: Genç ve deneyimsiz öğretmenlerin görüşlerine dayalı bir araştırma. Eğitim, Bilim ve Toplum Dergisi, 6(21), 82-108.
  • Al, H. (2019). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 600796)
  • Amaç, Z. & Yıldırım, F. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamaları: görüş ve öneriler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 203-220. https://doi.org/10.18069/firatsbed.752224 adresinden edinilmiştir.
  • Artut, K. (2006). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Aslantaş, S. (2014). Görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (2), 185-196.
  • ATP. (2015, Ocak 02). Teaching in multiage and multigrade classrooms. ATP. https://alaskateacher.org/multigrade_teaching.php
  • Aydın, Y., Coşkun, İ. & Sidekli, S. (2015). Köyde öğretmen olmak: birleştirilmiş sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
  • Bakırhan, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ve alan bilgisi yeterlilikleri üzerine bir araştırma. (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 550954)
  • Balcı, Y. B & Say, N. (2013). Temel sanat eğitimi. İstanbul: Ya-Pa.
  • Başbuğ, F. & Başbuğ, Z. (2016). Görsel sanatlar eğitimi üzerine notlar. Akdeniz Sanat Dergisi, 9(18), 74-98. Berg, B. L. & Luna, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (A. Arı, Çev. Ed.) Eğitim Yayınevi. (Çalışmanın orijinali 2016`da yayımlanmıştır)
  • Bilir, A. (2008). Teacher and educational fact at multigraded classrooms rural primary schools. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(2), 1-22. doi.org/10.1501/Egifak_0000001130
  • Binbaşıoğlu, C. (1983). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim rehberi. İstanbul: Binbaşıoğlu.
  • Blease, B. & Condy, J., (2015). ‘Teaching of writing in two rural multigrade classes in the Western Cape’, Reading & Writing 6(1), 1-9. doi.org/10.4102 / rw.v6i1.58
  • Çakır İlhan, A. (1999). 1980 sonrası sanat eğitimi üzerine yapılan kuramsal çalışmalar. Anadolu Sanat, 78-98. https://hdl.handle.net/11421/1248
  • Çellek, T. (2003). Sanat ve bilim eğitiminde yaratıcılık. PİVOLKA, 2(8), 4-11.
  • Demir, S. (2014). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin görsel sanatlar dersinin amaçlarına erişi düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 381225)
  • Demirel, Ö. (2019). Eğitim sözlüğü (7. baskı). Ankara: Pegem.
  • Erdem, A.R. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim (6. Baskı). Ankara: Anı.
  • Erinç, S. M. (2010). Kültür sanat – sanat kültür (1. baskı). Ankara: Ütopya.
  • Ersoy, A. F. (2016). Fenomenoloji (3. baskı). A. Saban & A. Ersoy (Ed.) Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde. Ankara: Anı.
  • Fraenkel, R. J., Wallen, E. N., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th edition). New York: McGraw-Hill.
  • Göçer, V. & Palavan, Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda karşılaştıkları problemler (Malatya ili örneği) . Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 69-96.
  • Gökdemir, M. A. & Filiz S. B. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri (Mardin örneği). Turkish Studies, 13(19), 775-793. doi.org/10.7827/TurkishStudies.13976
  • Gökdere, E. (2018). İlkokul 1-4.Sınıf Görsel Sanatlar Dersinin genel amaçlarının etkinlikler yoluyla kazandırılabilmesine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 527571)
  • Gözbaba, Y. (2020). Birleştirilmiş sınıfta bütünleştirilmiş öğretim programı uygulamaları. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 672341)
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: felsefe-yöntem-analiz (5. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Gül, M., Özdemir, M. & Özdemir, O. (2020). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıf uygulamalarına ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Kahraman, D. (2007). Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 210092)
  • Kayalıoğlu, S. (2020). 1948-2019 Yılları arasında birleştirilmiş sınıflı olan ve olmayan ilkokullarda görsel sanatlar dersi sürelerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 544-594. doi.org/10.29299/kefad.2020.21.01.015
  • Kırışoğlu, O. T. (2009). Sanat kültür yaratıcılık görsel sanatlar ve kültür eğitimi öğretimi. (1. baskı). Ankara: Pegem.
  • Köklü, M. (2000). Birleştirilmiş sınıfların yönetimi ve öğretim. İstanbul: Beta.
  • Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem.
  • Little, W. A. (2004). Learning and teaching multigrade settings. UNESCO 2005 EFA. http://multigrade.ioe.ac.uk/fulltext/fulltextLittle.pdf adresinden edinilmiştir.
  • MEB (2012). Birleştirilmiş sınıflar haftalık ders programları. Erişim adresi: https://www.memurlar.net/common/news/documents/288521/25105720_14043746_birlestirilmis_snflar_haf_ders_prg.pdf
  • MEB (2018). Görsel Sanatlar öğretim programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/dosyalar/2018121111026326-gorsel%20sanatlar.pdf
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (2. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Miller, B. (1989). The multigrade classroom: A resource handbook for small, rural schools. Portland, OR: Nortwest Regional Educational Laboratory.
  • Ocakcı, E. (2017). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri ve sınıf yönetimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 469425)
  • Özcan, M. (2017). Görsel sanatlar (1- 8 sınıflar) dersi programına yönelik görsel sanatlar öğretmenlerinin görüşleri ve çözüm önerileri. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 481291)
  • Read, H. (1981). Sanat ve toplum. (S. Mülayim, Çev. Ed.). İstanbul: Umran.
  • Saadet, A. (2020). Birleştirilmiş sınıf ile ilgili yapılan çalışmaların sistematik bir literatür incelemesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 631279)
  • Samancı, O. (2016). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem.
  • San, İ. (1977). Sanatsal yaratma ve çocukta yaratıcılık. İstanbul: İş Bankası.
  • San, İ. (1983). Sanat Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(2), 215.doi.org/10.1501/Egifak_0000000828
  • Statıstık Austrıa (2013) Schulstatistik2012/2013 (Sonderauswertung) [Schoolstatistics2012/2013: specialevaluation].
  • Şahin, A. (2018). İlk ve ortaöğretimde görsel sanatlar dersinin yeterliği. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 528208)
  • Şahin, Ç. (2015). Birleştirilmiş sınıflara ilişkin temel bilgiler. Ç. Şahin (Ed.), Birleştirilmiş sınıflarda öğretim içinde (ss.1-30). Ankara: Pegem.
  • Şenkaya, Ç. S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Derslerinde karşılaştıkları sorunlar ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Bursa ili örneği). (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 675663)
  • Tabur, B. (2023). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar: bir anlatı araştırması. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 782468)
  • Taşar, H. H. (2014). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamasının nedenleri. T. Dilci (Ed.), Teoriden pratiğe birleştirilmiş sınıf uygulamaları içinde (ss. 21-30). İstanbul: İdeal Kültür.
  • Temizyürek, S. (2019). Birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi (Kayseri ili örneği). (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 597136)
  • Türkdoğan, G. (1981). Sanat eğitimi yöntemleri. Ankara: Ayyıldız.
  • Türkkan, B. (2008). İlköğretim görsel sanatlar dersi bağlamında görsel kültür çalışmaları: bir eylem araştırması. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 229220)
  • Türkoğlu, D., Kandır, A., & Gözüm, A. İ. C. (2021). A portfolio inventory: an investigation of visual artwork made by children as being tool or art oriented in structure. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(4). 2825-2850.
  • Uygun, M. (2019). 06-10 yaş grubu ilkokul öğrencelerine yönelik görsel sanatlar dersi portre çalışmalarının öğrencelerin duygularını aktarmadaki yeri ve öneminin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 588642)
  • Yılmaz, F. (2021). 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. (Yüksek lisans tezi).Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 693349)
  • Yılmaz, M. (2011). 2005 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 296367)
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section Articles
Authors

Ünal Bastaban 0000-0003-1172-8374

Ela Kurnaz 0000-0002-9986-1614

Early Pub Date December 15, 2024
Publication Date December 31, 2024
Submission Date February 27, 2024
Acceptance Date December 15, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 4

Cite

APA Bastaban, Ü., & Kurnaz, E. (2024). Art Education Experiences in Unified Classrooms: A Phenomenological Study. E-Kafkas Journal of Educational Research, 11(4), 655-672. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1443274

19190       23681     19386        19387