1. Aday makaleler Microsoft Word programının güncel sürümlerinde hazırlanmalıdır. Metin içinde kullanılan görseller ve grafikler Windows işletim sistemi kullanılan bilgisayarlarda açılabilmelidir.
2. Aday makaleler içerisindeki tüm metinler “Garamond” yazı tipinde yazılmalıdır. Aday makalenin başlığı büyük harf, koyu, ortalanmış ve 11 punto olmalıdır. Aday makalelerde paragraflar arası değer önce 3 nk sonra 3 nk olmalıdır.
3. Aday makalelerin ÖZ ve ABSTRACT kısımları “Garamond” yazı tipinde başlık dâhil 10 punto ve tek satır aralıklı yazılmalıdır.
4. Ana metin “Garamond” yazı karakteri, başlıklar dâhil 11 punto ve satırlar tek aralıklı yazılmalıdır. Metinde belli bir plan dâhilinde giriş, araştırma metni, bulgular, yorumlar, sonuçlar ve önerilere yer verilmelidir. Makale içerisindeki başlıklar numaralandırılmadan APA 7 başlık sistemine göre yapılandırılmalıdır. Aday makalelerde başlıklardan önce bir satır boşluk bırakılmış olmalıdır. Detaylı bilgi sistemde yer alan makale şablonu adlı dosyada mevcuttur. Başlık düzeyleri için aşağıdaki örnekler incelenebilir:
Birinci Düzey Başlık (Ortalı, Kalın, Sözcüklerin İlk Harfleri Büyük)
İkinci Düzey Başlık (Sola dayalı, Kalın, Sözcüklerin İlk Harfleri Büyük)
Üçüncü Düzey Başlık (Sola dayalı, Kalın, İtalik, Sözcüklerin İlk Harfleri Büyük)
Dördüncü Düzey Başlık. (Girintili, Kalın, Sözcüklerin İlk Harfleri Büyük, Nokta İle Bitecek).
Beşinci Düzey Başlık. (Girintili, Kalın, İtalik, Sözcüklerin İlk Harfleri Büyük, Nokta İle Bitecek).
5. Aday makalelerde dipnotlar sayfa altına verilmiş ise 9 punto ve tek satır aralıklı yazılmalıdır.
6. Sayfa düzeni değerleri için makale şablon dosyasının biçimlendirmesi uygulanmalıdır.
7. Aday makalelerde tablo ya da şekillerden faydalanılabilir. Tablolardan önce tablonun kısaca sunulması tavsiye edilir. Tablolarda dik çizgiler olmamalı, tablolar sadece 3 adet yatay çizgiden meydana gelmelidir. Tablolar, Microsoft Word programında Başvurular sekmesinde yer alan Resim Yazısı Ekle seçeneği ile numaralandırılmalıdır. Tablonun numarası ve adı tablonun üstünde, tek satır halinde, bağlaçlar hariç her sözcüğün ilk harfi büyük olacak şekilde, ortalı olarak verilmelidir. Tablo ve Numarası Koyu olmalıdır. Örneğin Tablo 1. Tablo Başlığı. Tablo başlıkları ve içerisindeki metin boyutu 10 punto olarak ayarlanmalıdır. Tablo içerisindeki metin sola dayalı olmalıdır. Tablonun hemen altında Not. başlığı ile gerekli ek bilgi ve açıklamalar verilmelidir.
8. Aday makalelerde şekiller (grafikler, çizelgeler, haritalar, çizimler, fotograflar, vb.) kullanılabilir. Şekiller, Microsoft Word programında Başvurular sekmesinde yer alan Resim Yazısı Ekle seçeneği ile numaralandırılmalıdır. Şekilin numarası ve adı şeklin altında, tek satır halinde, bağlaçlar hariç her sözcüğün ilk harfi büyük olacak şekilde, ortalı olarak verilmelidir. Şekil ve Numarası Koyu olmalıdır. Örneğin Şekil 1. Şekil Başlığı. Şeklin hemen altında Not. başlığı ile gerekli ek bilgi ve açıklamalar verilmelidir.
9. Aday makalelerde yazarların isimleri görünmemelidir.
10. Referans vermede Amerikan Psikoloji Derneği (APA) Yayım Kılavuzunun 7. sürümü esas alınacaktır. Bu çerçevede;
a) Yazarlar, konu ile doğrudan ilgili olmayıp eserde yer alması gerektiğine inandıkları bilgileri, metin içerisinde ilgili sözcüğün sağ üst köşesine sıra numarası vererek, aynı numara ile sayfa altına 9 punto 1 satır aralığı ile dipnot olarak vermelidir.
b) Tablo, Şekil ve Grafik gibi normal yazı dışındaki göstergelerin çok olması durumunda Tablo, Şekil ve Grafik için başlıklar; EK Tablo 1, EK Grafik 3 ve EK Şekil 7 gibi yazılmalı, EKLER, metin sonunda KAYNAKÇA’dan sonra verilmelidir. Bu göstergelere metin içerisinde yapılan göndermelerin mutlaka EK Tablo 1, EK Grafik 3 veya Ek Şekil 7 şeklinde yapılmalıdır. Tablo, şekil, grafik ve resim için şayet alıntı yapılmışsa, mutlaka kaynak belirtilmelidir. Söz konusu eklerin başlıkları 11 punto, kelimelerin ilk harfleri büyük ve bold karakterle olmalıdır.
c) Dergiye gönderilen yazılarda kullanılan bütün kaynaklar, yayının sonunda “Kaynakça” başlığı altında, yazarın soyadına göre alfabetik biçimde APA 7 kurallarına uygun olarak verilir. Kaynakça “Garamond” yazı karakteri, 11 punto ve tek satır aralıkla yazılmalıdır.
d) Kaynakça gösterimlerine ilişkin bazı örnekler aşağıda verilmiştir:
Makale
Gür, R., & Eriçok, B. (2020). The relationship among academic success scores of graded foreign language courses. Journal of Language and Linguistic Studies, 16(2), 809-821. https://doi.org/10.17263/jlls.759309
Kitap
Şişman, M. (2020). Eğitimde mükemmellik arayışı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Kitapta Bölüm
Eriçok, B. (2020). Çokkültürlü eğitim. G. Arastaman (Ed.), Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitim içinde (ss. 159-170). Pegem Akademi Yayıncılık.
Lillie, E. (2003). Convergence and divergence differing approaches to quality and accreditation in Europe. In H. Eggins (Ed.), Globalization and reform in higher education (pp. 99–116). Mc Graw Hill.
Çeviri Kitap
Wissema, J. G. (2014). Üçüncü kuşak üniversitelere doğru. Geçiş döneminde üniversite yönetmek (N. Devrim, T. Belge, Çev.). Özyeğin Üniversitesi Yayınları.
Tez
Doktora ve yüksek lisans tezleri için kaynak gösterimi yayımlanmış ve yayımlanmamış tezler olmak üzere iki başlık altında ele alınır. Yayımlanmamış tezler genel olarak doğrudan kurumun kendisinden basılı olarak edinilen tezlerdir. Yayımlanmamış doktora ve yüksek lisans tezlerinin kaynak gösteriminde üniversite adı kaynak olarak belirtilir. Örnek:
Eriçok, B. (2020). Türkiye’de yükseköğretimin uluslararasılaşmasının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
Yayımlanmış tezler ise herhangi bir veri tabanından (Örneğin, ProQuest, Ulusal Tez Merkezi, vb.), üniversite arşivlerinden ya da kişisel web sayfalarından ulaşılan tezlerdir. Yayımlanmış doktora ve yüksek lisans tezlerinde üniversite adı tezin başlığından hemen sonra köşe parantezler içerisinde gösterilir. Örnek:
Atagi, R. (1996). Japan’s internationalization policy in education. [Doctoral dissertation, The University of Michigan]. ProQuest Dissertations and Theses Global
Eriçok, B. (2020). Türkiye’de yükseköğretimin uluslararasılaşmasının değerlendirilmesi [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
Konferans Sunumları
Eranıl, A. K., Eriçok, B. & Özcan, M. (2017, Ekim 19-21). Öğretmen adaylarının bireysel özelliklerinin gençlik liderliğine etkisinin İncelenmesi [Sözlü sunum]. 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Ankara.
Web Sayfası
Goldstein, D. (2021). In Britain, young children don’t wear masks in school. The New York Times. https://nytimes.com/2021/08/27/us/students-masks-classrooms-britain.html