Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Sayı: 33, 145 - 158, 20.03.2017
https://doi.org/10.17498/kdeniz.297865

Öz

Kaynakça

  • BATUR, E. (2000), Modernizmin Serüveni, İstanbul,YKY Yayınları.
  • BATUR, E.(2000) “Sanatta Çıplak”, P: Sanat Kültür Antika Dergisi, sayı.18.
  • BERGER, J. (2002), Görme Biçimleri, Çev: Salman, Y., İstanbul, Metis Yayınları.
  • BOTTERO, J.,(2015), “Adem ve Havva:İlk Çift”, Batı'da Aşk ve Cinsellik, Derleyen : Duby, G., Çev: Gür,A., İstanbul, İletişim Yayınları.
  • BUYSSCHAERT, M., MALERBA, F.( Ed. ), (2007), Botero Works 1994-2007, Milano, Skira Yayınları.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (1997), Cilt :1-2-3, İstanbul ,YEM Yayınları.
  • ERGÜVEN, M.(1999), Pusudaki Ten, İstanbul ,Sel Yayınları.
  • FAERNA, J.M.(Ed.),(1997), Great Modern Masters Botero, NewYork, Harry N.Abrams, Inc. Yayınları.
  • FOUCAULT, M. (1993), Cinselliğin Tarihi, Çev: Tufan, H. İstanbul, Afa Yayınları.
  • GOMN, S.C. (2014), Sanat Sanatın Gizli Dili, Çev:Deadato,L. İstanbul, İnkilap Yayınları.
  • HAUSER, A. (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Gölönü, Y., İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • KOVULMAZ, B., (Ed.) (2011), Chagall 1887-1985, Çev: Kadıoğlu, B. İstanbul,YKY Yayınları.
  • LEPPERT, R.D.(2009), Sanatta Anlamın Görüntüsü, Çev: Türkmen, İ., İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • LLOSA, M.V. (2000), “Bir Sergi: Botero,Form, Renk ve Hacim Aşkına”, P : Dünya Sanatı, Sayı 52
  • LYNTON, N.(2004), Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Çapan, C- Öziş, Ş. Çin, Remzi Kitabevi.
  • ÖZTÜRK, Ş. (Ed.) (2012), Gauguin, Çev: Göktepe, E. İstanbul,Yky Yayınları.
  • RICHARD, L., (1991), Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Çev: Madra, B., Gürsoy,S., Usmanbaş, İ., İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • THOMPSON, J. (2014), Modern Resim Nasıl Okunur, Çev: Çulcu, F.C., İstanbul, Hayalperest Yayınları.
  • TURANİ, A. (1999), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • WOLF, N. (2005), Dışavurumculuk, Ed: Grosenick, U. Taschan Yayınları- Remzi Kitabevi.

MODERN RESİM SANATÇILARININ ESERLERİNDE CENNET BAHÇELERİNDEKİ ADEM VE HAVVA YORUMLARI

Yıl 2017, Sayı: 33, 145 - 158, 20.03.2017
https://doi.org/10.17498/kdeniz.297865

Öz

Cennet
bahçesindeki Adem ve Havva'nın öyküsü yüzyıllardır farklı sanatçılar tarafından
farklı biçimde defalarca yorumlanan bir konudur. İlk çiftin yaratılışı,
cennetteki durumları ve yılanla olan hikâyesi Kutsal Kitaplarda anlatılmış ve
insanoğlunun geçmişine ışık tutmuştur. Dünyadaki yerimiz, neden burada
olduğumuz, ilk insanın durumu, soyumuzun nasıl geldiği ve Tanrıyla münasebetimiz
insanın hep ilgisini çekmiştir. Araştırma, insanoğlunun bu en önemli durumunu
modern resim sanatçılarının eserlerine yansıtma biçimini analiz etmeyi
amaçlamaktadır. Bu araştırmada Cennet Bahçelerindeki Adem ve Havva'nın modern
resim sanatındaki sanatçıların eserlerine nasıl yansıdığı ve nasıl yorumladığı
incelenmiştir. Araştırmada betimsel araştırma modeli benimsenmiş, çeşitli
kitap, dergi, makale, bildiri vb görsel ve yazınsal kaynaklardan
faydalanılmıştır. Araştırma, Modern Resim Sanatı ve eserlerinde Cennet
Bahçelerindeki Adem ve Havva’yı yorumlayan sanatçılar ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada,
modern sanat alanındaki bu konuya ışık tutmak, farklı bir bakış açısı
kazandırmak ve sanat alanındaki kaynaklara yeni özgün bir kaynak oluşturmak hedeflenerek
sanatçıların eserleri çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • BATUR, E. (2000), Modernizmin Serüveni, İstanbul,YKY Yayınları.
  • BATUR, E.(2000) “Sanatta Çıplak”, P: Sanat Kültür Antika Dergisi, sayı.18.
  • BERGER, J. (2002), Görme Biçimleri, Çev: Salman, Y., İstanbul, Metis Yayınları.
  • BOTTERO, J.,(2015), “Adem ve Havva:İlk Çift”, Batı'da Aşk ve Cinsellik, Derleyen : Duby, G., Çev: Gür,A., İstanbul, İletişim Yayınları.
  • BUYSSCHAERT, M., MALERBA, F.( Ed. ), (2007), Botero Works 1994-2007, Milano, Skira Yayınları.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (1997), Cilt :1-2-3, İstanbul ,YEM Yayınları.
  • ERGÜVEN, M.(1999), Pusudaki Ten, İstanbul ,Sel Yayınları.
  • FAERNA, J.M.(Ed.),(1997), Great Modern Masters Botero, NewYork, Harry N.Abrams, Inc. Yayınları.
  • FOUCAULT, M. (1993), Cinselliğin Tarihi, Çev: Tufan, H. İstanbul, Afa Yayınları.
  • GOMN, S.C. (2014), Sanat Sanatın Gizli Dili, Çev:Deadato,L. İstanbul, İnkilap Yayınları.
  • HAUSER, A. (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Gölönü, Y., İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • KOVULMAZ, B., (Ed.) (2011), Chagall 1887-1985, Çev: Kadıoğlu, B. İstanbul,YKY Yayınları.
  • LEPPERT, R.D.(2009), Sanatta Anlamın Görüntüsü, Çev: Türkmen, İ., İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • LLOSA, M.V. (2000), “Bir Sergi: Botero,Form, Renk ve Hacim Aşkına”, P : Dünya Sanatı, Sayı 52
  • LYNTON, N.(2004), Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Çapan, C- Öziş, Ş. Çin, Remzi Kitabevi.
  • ÖZTÜRK, Ş. (Ed.) (2012), Gauguin, Çev: Göktepe, E. İstanbul,Yky Yayınları.
  • RICHARD, L., (1991), Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Çev: Madra, B., Gürsoy,S., Usmanbaş, İ., İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • THOMPSON, J. (2014), Modern Resim Nasıl Okunur, Çev: Çulcu, F.C., İstanbul, Hayalperest Yayınları.
  • TURANİ, A. (1999), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • WOLF, N. (2005), Dışavurumculuk, Ed: Grosenick, U. Taschan Yayınları- Remzi Kitabevi.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melek Akyürek

Aylin Beyoğlu

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Akyürek, M., & Beyoğlu, A. (2017). MODERN RESİM SANATÇILARININ ESERLERİNDE CENNET BAHÇELERİNDEKİ ADEM VE HAVVA YORUMLARI. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 33(33), 145-158. https://doi.org/10.17498/kdeniz.297865