Bu çalışmanın amacı ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BÖTE bölümünde kayıtlı olan öğrencilerin bölümleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında 68 erkek 64 kadın, toplam 132 öğrencinin bu bölümünü seçme sebepleri, bölüm hakkındaki düşünceleri ve kariyer planları araştırılmıştır. Katılımcıların % 26.5 ini 1. Sınıf, %30.3’ ünü 2. Sınıf, %25.8 ini 3. Sınıf ve %23 ünü 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler 62 sorudan oluşan çevrimiçi anket yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, ODTÜ BÖTE bölümündeki öğrencilerin, bu bölümü, seçim esnasında verilen ek puan ve bölüm isminde bilgisayar olması nedeniyle, biraz da zorunlu olarak seçtikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğinin gereksiz bir meslek olduğunu ve BÖTE bölümünün işlevselliğinin olmadığını düşünmelerine karşın, genel olarak bölümün mesleki anlamda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayan bir bölüm olduğunu ve ülkemizdeki bilişim ve öğretim teknolojileri alanına olumlu katkıları olacağına inandıklarını belirterek gelecekle ilgili karamsar olmadıklarını dile getirmişlerdir.
bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi böte bölüm algısı ODTÜ
The purpose of the study was to determine the perceptions of students registered to Department of Computer Education and Instructional Technology at Middle East Technical University. Data for the study was collected from a total of 132 students 68 male, 64 female via Likert type questionnaire consisted of 62 questions Cronbach Alpha= .86 in order to investigate reasons for choosing the designated department, their opinions about the department, and career plans of the students. Results of the study show that students obligated to choose the department due to exstra points added to the University Entrance Exam OSS scores, and the presence of “computer” term in the department’s name. Although students think that there is no need to ICT Teachers and, that CEIT is not a functional department; they state that they are not pessimist about their future and think that this department helps them to improve themselves in terms of professional life while contributing to information and instructional technology field in Turkey
computer education and instructional technology ceit students’ perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 |